ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Dagen

Av Cattis - 22 november 2012 18:25

Idag har de vare en lugn dag men har ändå fått en del gjort.

Medans ja väntade på att mamma skulle komma hem från jobbet så tog jag o lillbrorsan hand om lite städning, han dammsög och jag skrurade och så rensade ja kattlådorna.

O självklart så fixade ja kaffe så de va klart tills mamma va hemma.

 

 

Sen mamma kom hem från jobbet så har jag mest tage de lungt och gjort henne sällskap.

Vi var även en sväng till Gusum och upp på Björnvägen där vi en gång bodde för ja ville ha kort på hur de såg ut i dagens läge.

 

Tänkte lägga upp korten här men tyvärr kan ja inte lägga upp bilder på hur de såg ut en gång i tiden då jag har alla dom bilderna på min hårddisk som jag har hemma hos mig.

Så jag får lägga upp bilder senare på hur de såg ut.

 

 

Men jag kan säja som så att de gör ont i mitt   när jag ser hur de ser ut i området.

 

Det område som en gång blomstrade är idag helt öde och igenvuxen.

 

 

När vi kom hem igen från Gusum så har jag inte gjort speciellt mycke, mest bara slappat och sutte vid datorn.

 

Imorron så ska en kompis klippa mitt hår så då kommer ja o känna mig snygg tills vi ska på Streaplers på kvällen.

 

De ska bli riktigt kul o få se/höra dom live.

Men de e ju inte som när Titanix spelar.... Titanix e mitt favorit dansband och dom enda som jag har vare flera ggr när dom spelat i närheten av mig.

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------

 


 

Fottat från vändzoon

 

 

 

Här lekte vi ofta som barn alltså inne i skogen och fortsätter man en bit in här i skogen så kommer man fram till bäcken där vi oxå ofta hängde.

 

 

 

Det var på denna plats som vårat hus stog en gång i tiden.

Där husvagnen står nu stog vårat grage förut.

 

 

 

 

Dom 2 Supresserna som du ser planterade mamma då när vi bodde här och dom skulle

bara bli 1-1½ meter höga nu e dom väl runt 2-3 meter höga =)

 

 

 

Här är det taget från samma vinkel som när jag fottade vårat hus strax innan vi flyttade ner till Valdemarsvik

 


 

Här planterade vi jordgubbar, mm

 

 

 

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards