ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under juni 2016

Av Cattis - 29 juni 2016 14:51

Hej alla där ute i cyberrymden!

 

Rubriken har inget med inlägget att göra,men jag kom inte på något bättre eftersom detta kommer att bli ett långt men kommer att innehålla en del som jag gjort dom senaste 2 veckorna  

 

 

 

 

18 Juni Var jag med Fritiden upp till Kustladan som ligger i Docksta på Länsdans.

 

 

 

 

 

 

 





-------------------------------------------------



Dagen innan Midsommar så hade jag tagit ledig från kyrkan för att vara uppe på Dagcenter med mina älskade kamrater.

 

Innan 2 fikat så gjorde jag en eller 2 brickor som vi sedan säljer nere på Kreha och sedan till den årliga julmarknaden som vi har på Dagcenter.

 


 

Till 2 fikat fick vi grädde och jordgubbar

 

 

 

 

 

På självaste Midsommar var jag hemma och tog det lugnt, år Sill & Potatis tillsammans med gubben min och hade det allment mysigt     

 

 

-------------------------------------------------

 

 

I lördags så tog jag bussen till Söråker och hälsade på en kompis som jag tyvärr inte träffar så mycket (fast hon bor nära mig)
Men det är ju det att vi båda brukar ha häcken full om man säger så   

 

När vi satt i soffan och kollade på film så kom Linda´s kisse och la sig i min famn   

 

 


 

 

Igår så körde Sommarkyrkan igång, och på måndagar så har vi aktiviteter för barfamiljer.

Lite pyssel och så får dom leka både med varandra och lite olika leksaker som finns.

Tyvärr fick vi vara inne på församlingshemmet bara för att det var dåligt väder ute   

Men som dom säger så kommer   solen fram efter regn så på eftermiddag/kväll så sprack det upp och det blev riktigt soligt och härligt ute.

 

-------------------------------------------------

 

 

Igår så var jag på Äventyr med Tallkotten (jobbet), först så stannade vi till vid en liten gräsplätt vid Sundsvallsbron och knäppte lite kort och passade samtidigt på att hälsa på en tant som var ute och badade sin hund, hon hade en Cavalier king charles spaniel, en brun sådan. Jag har aldrig sätt en hel brun Cavalier king charles spaniel förut utan antingen en brun/vit eller en svart/vit.

 

Men i alla fall så var en riktigt kelsjuk en och så älskade han att bara och hämta pinnar i vattnet.


 

När vi sedan åkte vidare så hamnade vi i Svartvik för att äta lite lunch och mysa på i    solen.

 

 

 

 

 

 

Efter att ha ätit lunch och jag hade kollat på både på tåget och båten så åkte vi ut till Njurundabommen och åt jätte god kulglass, jag tog smakerna, Chokladsorbet, päron och snickers.

 

 


Av Cattis - 18 juni 2016 10:04

Igår på jobbet så var det en toppen dag, dels för att jag fick masage på ryggen utav Inger våran gruppledare och dels för att vi firade Annika våran andra gruppledare på 2 fikat.

 

 

Jag måsste då säga det att Inger är verkligen en hejare på att massera, jag trodde jag skulle somna där på britsen och sen så har ju Inger varma och mjuka händer normalt så de gjorde ju inte saken sämre     

 

Ibland när jag har ondare i min axel så brukar hon lägga sina händer på den och bara låta värmen och energin flöda på den och det känns mycket mycket bättre efteråt, och sen någon månad tillbax i tiden så har vi fömånen att kunna få lite massage av henne på ryggen, alltså alla som vill på jobbet. Vi har en lista som man får skriva upp sig på, så kollar hon ett datum som passar o så får man en massage stund.

 

 

Jag kan lova att det är tusen gånger bättre med Ingers massage än en massage stol.

 

 

 

Men i alla fall, nu ska jag inte bara snöa in på Ingers härliga massage, utan jag ska ju berätta vad jag shoppade igår   

 

 

Jo, när jag kom in på Birsta så blev det först en tur att Apoteket där jag skulle ha diverse saker som inte är speciellt intressant att rabbla upp   , fast det som är bra nu är att dom har medlemsdagar på Apoteket, så handlar man för 200 kr så fick man lite rabatt, kommer inte ihåg hur mycket just nu bara därför.

 

Men men efter Apoteket så var det dags att kolla ögonen hos Optikern, jag brukar inte gilla att gå dit för jag tycker att det är ett stressande moment att sitta där i stolen och kolla på tavlan med en massa bokstäver på, men denna gång så var det inte så farligt utan det gick nästan som en dans på rosor   

 

Men sen efter själva besöket inne hos Optikern så var det ju dags att välja ut nya bågar och det var ju inte det enklaste   , nej det var hur jobbigt som helst, för dom bågar jag hittat på nätet var inte bra och satt inte skönt, mm

 

 

Och då försöka hitta andra par som kanske kunde sitta bra och kännas wow, men ärligt talat så hittade jag inga som verkligen var wow, utan jag fick ta ett par som var hyfsat okey, jag tyckte färgen var lite sådär först men jag gillade hur dom satt och passformen, så då fick det bli dom.

 

Sen kom ja till nästa moment där jag skulle ha solglasögon oxå, HJÄLP tänkte jag... jag kollade lite smått och sen tog jag ett par och prövade och dom fick det bli.

 

 

Så till nästa gång jag ska köpa nya glasögon så hoppas jag att det finns lite bättre bågar att välja på, och gärna sådana med lite bredare bågar och som inte är  runda utan mer platta, för då sitter dom bättre   

 

Men jag ska inte klaga för mycket för jag kom ju undan med ett bra pris tycker jag.

 

Allt som allt för både glasögon, repskydd och solglasögon så gick det på 1295 kr

 

Men då valde jag bara att ta repskydd på mina vanliga glasögon alltså inte solglasögonen.

 

Kanske måste påpeka att solglasögonen är i min styrka och det är inga man sätter på glasögonen.

 

Jag får hämta ut mina glasögon om 2 veckor, så det blir precis lagom tills jag ska åka hem till mamma   

 

 

 

 

 

 

 

Av Cattis - 8 juni 2016 17:25

Hade ingen bättre rubrik så den blev som den blev   

 

 

Så Vad har jag gjort eller kanske inte gjort sedan sist jag bloggade   

 

Det är inte så mycket som jag gjort, men sak är i alla fall säkert att jag har inte hoppat fallskärm eller klättrat i berg.

 

Men något annat kul och spännande för mig är att jag har varit med i Vårruset i Sundsvall tillsammans med mina härliga kamrater från Kyrkan.

 

Jag kom inte först men jag kom inte sist heller så jag är riktigt nöjd, jag och mina kamrater som jag gick med vi kom in på 1 timme och 10 min och då var det en runda på 5km i upp och nerförsbacke och in och ut i skogen.

 


 

Så vad har jag mer gjort, jo jag har varit hos sjukgymnasten 3 gånger och gjort en stötvågsbehandling på min axel, och jag kan ju inte säga att jag är smärtfri, men ena dagen gör det inte ont och andra dagen gör det förbannat ont, och ibland så kan det räcka med att jag gör något o så har jag ont igen.

 

HÄR kan du läsa mer om Stötvågsbehandling.

 

 

Nu pep min tajmer att maten är klar, så det är väl bäst att sluta nu så inte maten blir vidbränd.

 

 

 



Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards