ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under januari 2022

Av Cattis - 28 januari 2022 15:38

  


 

Hallå alla glada & alla andra så klart

Nu var det ett tag sedan som jag skrev något här, men orken har inte funnits, lusten absolut men just orken.

Ibland så är jag bara så trött, eller så är det som så att jag lägger min energi någon annan stans.

 

Men iaf jag lever och jag mår bra, har än så länge PEPPAR PEPPAR klarat mig från denna corona.

Jag tränar en dag i veckan just nu för vattengympan är inställd tills vidare pga pandemin och smittan är ganska stor på sina håll just nu.

 

Men jag är glad att jag får träna nånting i alla fall, vi har begränsade platser och alla som är sugna att gå på gympan måste boka in sig för att verkligen säkra sin plats.

 

 

Idag har jag mest tagit det lilla lugna för jag har känt ett tag att jag måste lära mig att chilla lite och inte bara springa iväg åt både höger och vänster bara för att jag kan och inte jobbar alla dagar i veckan just nu. Igår slutade jag lite tidigare och glad är jag för det för när jag låg som bäst så kom våran vaktmästare o kollade på min kran som droppat vid kopplingen till diskmaskinen, han fick lov att beställa en ny sådan och idag kom han igen och bytte kopplingen så det var verkligen express, jag hade typ räknat med att det skulle dröja minst någon vecka eller så innan han skulle dyka upp och byta kopplingen.

 

 

Ikväll så blir det bara lugna puckar, har inget planerat mer än att jag ska steka hamburgare till middag.

Är rätt så matt i huvudet efter att ha suttit och fyllt i min hälsodeklration till länsförsäkringar, för jag har ansökt om att få sjukförsäkring, fick nämligen veta att jag inte har en sådan då när jag ringde dom efter ett tips om att jag kanske kunde ha fått en sant då jag åkt på diabetes och högt blodtryck men eftersom jag saknade sjukförsökring och bara har olycksförsäkring så får jag ingen slant  .

 

Men men det går ingen nöd på mig men det kunde ha blivit ett extra tillskott i kassan.

 

Så mitt tips till alla er som läser detta, kolla upp så ni har sjukförsäkring för man vet aldrig när man kan bli sjuk eller som jag få veta att man har både högt blodtryck och diabetes som till följd av detta, det är inte alltid man får symtom eller så har man men förknippar det med annat istället.

 

 

 

Kan förresten tipsa er om goda frallor som jag bakade förra helgen.

 

Länkar den HÄR så kan ni gå in och kika, Linda som har gjort receptet har även an massa andra recept som ser otroligt smarriga ut. Hon har även lite nyttigare recept för dom som inte kan eller vill äta socker  

 

 

 

Denna tjej hittade jag av en slump inne på TikTok och blev förälskad i hennes musik, jag älskar ljudet av säckpipa och så hennes honungslena röst ger mig gåshud.

 




Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards