ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Cattis - 15 november 2012 22:05

Idag så gick tåget i tid från Sundsvall men resan gick ju inte helt smärtfritt utan när vi var mellan Furuvik och Marma så fick vi signalfel så vi blev stående en stund där och när vi väl kunde röra på oss igen så kunde vi tyvärr inte köra i full fart utan fick ha begränsad fart en bit så sammanlagt så blev vi 45min sen till STHLM men när vi kom till Norrköping var vi bara ca 30min sen.

 

Så jag behövde bara vänta lite över 30 min på mamma som skulle komma o hämta mig på tågststionen. Men vi åkte inte hem direkt utan vi skulle på ett ADHD möte som mamma går på men innan vi kunde åka dit så stannade vi till hos min morbror på hans bilverkstad och surrade lite med honom o så va de en surrkuse till finne där med som skulle få sina däck bytta.

 

Ibland när han surrade så blandade han in finskan så man fattade knapt va han surrade om, men han va ju glad o surrsjuk så de gjorde inget för min del.

 

 

När vi hade vare hos min morbror ett tag så åkte vi upp på mammas ADHD möte och där surrade dom om olika hjälpmedel, men de e ju inget nytt för min del eftersom jag jobbar på ett resurscenter och så har ja ju själv ett hjälpmedel som hjälper mig i vardagen.

 

Jag har en "Handi" som hjälper mig i vardagen.

 

 

 

 

 

Men efter mötet så åkte vi hem till mamma med ett snabbt stopp på Ica Vammar

o nu så här på kvällskvisten så har de inte hänt speciellt mycket.

Jag har kollat en av mina favoritserier "Revenge".

 

Men nu snart så ska ja fråga min lillebror Magnus om han har lust o följa med mig på sista rundan med Bosse (hunden) innan ja ska krypa ner i säng och sova fram till minst 11 eller iaf vså vill ja de men de e ju inte säkert att min kropp håller med om de hehe.

 

Men imorron kväll så ska jag ta bussen in till Norrköping och sen så ska jag en snabbis hem till en kompis innan vi ska på "Titanix" när dom spelar på Borgen.

 

Och jag längtar som en ja vet inte vad för jag diggar dom helskarpt och sen så e dom jätte snälla och trevliga o hur lätta som hälst o prata med. =)

 

 

 

 

 

 


 

 

 


Av Cattis - 15 november 2012 07:56

Idag så fick jag lov o kliva upp ur sängen 03.30 för att jag skulle hinna med allt innan min färdtjänst kom o hämta mig. Tåget mitt gick 05.54 från Sundsvall. Jag har sovit en liten stund, men känner mig ändå mörbulltad. Jag e framme i Norrköping ca11.30 och då får jag gå in på stationen o vänta innan mamma kommer för hon slutar jobbet 11.30 o de tar lite mer än 30 min från där hon jobbar tills hon e framme i Norrköping. Jag ska va hemma hos mamma i 1,1/2 vecka, o de ska bli skönt att få pyssla om mamma o mina syskon lite granna. Imorron så ska jag och en kompis på Titanix (Dansbandet) när dom.spelar på Borgen i Norrköping. Jag och min kompis har vare tsm på Titanix 2ggr tidigare när.dom spelat i närheten av Valdemarsvik eller Norrköping. Titanix är ett Valdemarsviks dansband som nom på 2 plats i dansbandskampen 2009 om ja inte minns fel.




(mobilbloggar bara för jag orkar inte stara upp datorn)



Ha de gött
på återseende =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards