ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under mars 2017

Av Cattis - 31 mars 2017 18:31

Jag hatar verkligen telefonkö, men det är jag långt ifrån ensam om, ringde till furniturebox för jag ville avboka min soffa jag betällt där, väntade i 32 min innan jag lade på luren, ringde upp dom igen men valde ett annat allternativ och fick knappt vänta i 2 min   så himla skrattretande så det är inte sant

 

 

 

För 3 veckor sedan så besällde jag en soffa från furniturebox, men var berädd på att få vänta ca 2 veckor på den just bara för att leveransdatum var seast den 24 Mars, men när jag ringde första gången så fick jag veta att den skulle komma in på lager den 24 Mars okey visst fine, men när jag ringer för andra gången så är soffan försenad först med några dagar och när jag ringde för 3e gången så fick jag veta att soffan inte kommer in i lager förrens i mitten på April och jag skulle få soffan i slutet på April, så med andra ord få vänta i 2 månader på en soffa.. NEJ TACK!!!!

 

 

Här är soffskrället som jag först beställde från furniturebox


 

 

 

När jag kom hem så kollade jag på Trademax och hittade en likvärdig soffa för ca 2,500kr billigare, och den kommer om max 1,5 vecka

OM inget annat händer på vägen, men de ska vi väll inte hoppas på.

 

 

 

Här är den nya soffan jag beställde från Trademax


 

 

 

OBS: Första bilden är lånad från furniturebox

och den andra bilden är lånad från Trademax

 

 

 

Ha de gött och Ha en toppen helg   

Av Cattis - 25 mars 2017 11:08

                   

Nu lyser solen för fullt och det är så härligt, den viskar om att våren är på väg och snart så börjar träden och blommorna vakna till liv igen, många har säkert redan börjar känna av att våren är på väg, själv så har jag inga större besvär när det gäller pollen, mm

 

 

 

 

Men allra mest så märks det på min älskade kisse, han tjatar på mig varje morgon att han vill gå ut på balkongen, alltså han jamar och springer fram till balkongdörren, och när jag inte lyssnar på honom så går han därifrån och fram till mig och så jamar han och sedan går fram till balkongdörren igen   

 

 

 

 

Denna vecka har varit en lugn vecka i övrigt

 

I måndags var det jobb på Kyrkis och på kvällen Medelgympa med Korpen

 

I tisdags var jag på kyrkan och jobbade, på kvällen så var jag på Vattengympa med Korpen

 

I onsdags däremot så hade jag hemmadag och städade min lägenhet, på eftermiddag/kväll så var jag med Fritiden på Namo och åt en jättegod middag och efterrätt

 

 


 

 

I torsdags så var det jobb igen på kyrkan, då blev det hårdkörning, alltså det blev tvätt av parkbänkar som ska ställas ut lite närmare våren.

 


 

Bänken till vänster är otvättad och den till höger här tvättad, man kan se lite skillnad på dom. Jag har tvättat bänkarna med vanligt vatten och Yes diskmedel, en tvättsvamp och en helt vanlig diskborste.

 

 

 

I fredags så var jag på Tallkotten, då var det mest en lugn dag, och så en sväng till sjukgymnasten för att få stick i pälsen (akupunktur) 

 


 

 

På eftermiddagen igår så firade vi 2 arbetskamrater som fyllt år nu i mars

Det firade vi med våffla till 2 fikat

 


 

 

Idag lördag så ska jag först blogga klart, sedan så ska jag upp till soprummet med lite plast som ska kastas, efter det så ska jag bort till Hyresgästföreningens lokal och äta några våfflor och bara må gott.

 

Ikväll så tror jag det bara blir lite mys med gubben i soffan framför teven.

 

 

 

 

Ha en mysig lördag mina kära läsare

Av Cattis - 21 mars 2017 16:01

En film som verkligen griper tag i än


 

Handling:

 

En inspirerande och verklighetsbaserad berättelse om en mamma (Jennifer Garner) som kämpar för att finna både hopp och ett botemedel när hennes dotter drabbas av en ovanlig sjukdom.

 

 

 

 

 

Skådespelare:          

 

Jennifer Garner, Kylie Rogers, Martin Henderson, Brighton Sharbino, Courtney Fansler, Queen Latifah, Eugenio Derbez, Kelly Collins Lintz, John Carroll Lynch, Brandon Spink, Rhoda Griffis, Erica McGee, Wayne Pére, Bruce Altman , Hannah Alligood, Mac Powell, Christy Beam, Kevin Beam, David Carr, Mark Lee

 

Speltid: 1t och 49 min   Genre:Drama   Releasedatum:2017-02-13

Av Cattis - 12 mars 2017 13:53

En film man bara måste se

 

Handling:

 

När en 29-årig kvinna,som levt över hundra år utan att åldras, hittar kärleken avslöjas hemligheterna om hennes förflutna

 

 

 

Skådespelare:

Blake Lively, Harrison Ford, Ellen Burstyn, Kathy Baker, Amanda Crew, Richard Harmon, Michiel Huisman, Anthony Ingruber, Anjali Jay, Lynda Boyd, Barclay Hope, Lane Edwards, Chris William Martin, Toby Levins, Alison Wandzura

 

Speltid:1t och 52 min  Genre:Drama/Sci-Fi   Premiärår: 2015-06-15

Av Cattis - 12 mars 2017 13:10

Denna film var riktigt mysig och romantisk

 

 

Handling:


Sophie är på semester med sin italienska pojkvän i Verona - Romeo och Julias hemstad - när hon hittar ett dammigt kärleksbrev skrivet för 50 år sedan! Besatt av tanken på denna ultimata love-story beger hon sig ut på ett riktigt äventyr för att återförena paret och rädda kärleken från det förflutna - och kanske även upptäcka framtidens?

 

Förtrollande Amanda Seyfried från Mamma-Mia! strålar i kapp med Medelhavssolen i årets mest romantiska film! Som hennes fästman ser vi snyggingen Gael Garcia-Bernal, medan Vanessa Redgrave och Franco Nero, som även är ett par på riktigt, kanske får varandra till slut..?

 

 

 

Skådespelare:

Amanda Seyfried, Marcia DeBonis, Gael García Bernal, Giordano Formenti, Paolo Arvedi, Dario Conti, Daniel Baldock, Ivana Lotito, Luisa Ranieri, Marina Massironi

 

Speltid:1t och 41 min  Genre: Romatisk Drama/Komedi  Premiärår:2010-07-23

Av Cattis - 7 mars 2017 22:24

Rubriken har inte så mkt med inlägget att göra, mer än stt det snöar ute igen =)
Jag börjar bli ganska less på detta väder eftersom det snöar ena dagen och tinar nästa dag som sedan fryser till is, jag hoppas att vår/sommar blir bättre än denna vinter.. men men jag ska inte klaga för vi har ju väder iaf =D


Så vad för kul har jag hittat på den senaste tiden =)
Jag har umgåtts med min älskade gubbe, jobbat varit på Birsta några svängar...

Ätit supergod egengjord glass på JamJam i Birsta.

Jag har även tränat mina 2 dagar i veckan (måndag & tisdag)

Har gått hos sjukgymnasten 2 dagar i veckan och fått akupunktur på min tennisarmbåge som jag fick för snart 2-3 månader sen..
Det har blivit bättre men det är långt ifrån bra.

Men men nån gång ska de väl bli bra =)


Min älskade diskmaskin hararit döende i säkert ett halvår nu men för ett par veckor sedan så avled den ;( så nu måste jag diska för hand hihi Men men jag tror ärligt talat att jag överlever, nej jag ska inte köpa en ny detta år (tror jag) då jag har andra planer =D

Nä, nu ska jag mysa lite med min kisse innan det är dags att dejta kudden några timmar ='D

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards