ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under juni 2018

Av Cattis - 30 juni 2018 18:45

Halloj alla kära läsare, hoppas allt är bra med er.

Här är det helt okey just nu, är hos min kära storbror ett par dagar innan vi ska åka ner till våra andra syskon.

Då blir det att planera inför begravning och allt annat runtomkring våran älskade mammas bortgåg.

 

Här är en bild på min fina brorsdotter

 

 

 

Men i alla fall så har jag varit här i Örebro sedan igår eftermiddag, och idag har vi BARA gått 20,000 steg   

Vi har haft tur med vädret, men vi har även haft lite otur för idag hade vi planerat att vi skulle åka och bada på ett sälle som brorsans hyresvärd har hand om, det är inte ett badhus utan utomhuspoler, då får man som vuxen betala 40kr i inträde och så får man bada hela dagen om man vill.

 


 

Men idag har inte tiden varit våran vän utan den har bara tickat på så himla fort att vi inte hann med oss. Då blev vi jättebesvikna så klart, men vi sa det att vi får åka till Grännes någon dag när vi är nere hos syrran, då får vi bada i Östersjön, det kommer ju inte att vara lika varmt som i polerna men men man får ta vad som erbjuds   

 

 

 

Ikväll så hoppas jag och storebrorsan på att vi ska få gå på spökvandring i Örebror slott, vi har varit in på hemsidan men dår går det inte att boka för att dom inte lagt ut någon länk fast det står "Boka här"   .



Av Cattis - 24 juni 2018 12:29

 

 

 

 

För en vecka sen när jag uppdaterade bloggen så skrev jag att det var lite si o så med min älskade mamma.

 

Nu kan jag meddela att min älskade mamma har somnat in, hon lämnade ett stort tomrum i många av oss, vänner, familj, släkten, arbetskamrater, Ja alla som kände min kära mamma     

 

 

Jag önskar att hon fått en chans att få fajtas mot den jäveln, med hjälp av cellgifter eller varför inte bromsmedicin.

Allt har gått så fort i denna hemska sjukdom, från det hon började få problem med magen tills det att hon somnade in har gått på ca 7 månader.

 

 


Nu slipper hon ta en massa piller som hon egentligen inte ville ha, hon slipper ha ont, nu hon dansar runt bland molnen tillsammans med övrig släkt som lämnat jordelivet.

 

 

Och så tror jag att hon har fullt upp där uppe med, att surra massa skit med släkten, och framför allt lära upp dom på Skip-Bo, Det var nämligen ett av mammas favorit kortspel   






 

 

Cancer är som en alien, den kommer in i kroppen på något sätt, växer och oftast så förökar den sig, många har turen att så fajtas mot den hemska alien, många vinner men tyvärr långt ifrån alla.

 

 

Vi har lyckats att besegra så många sjukdomar genom tiderna, men just denna hemska sjukdom ploppar upp som svampar ut gjorden och är hur svår som helst att besegra, ibland när många fått fajtas mot denna alien och besegrat den, hinner bara få känna på friheten så får dom ett slag i magen av att den kommit tillbaka och förökat sig, eller kommit tillbaka och är ännu mer aggressiv.

 

 

Många vinner även över denna alien och får känna på friheten resten av sitt liv, den kommer inte tillbaka, jag önskar bara att ingen fick denna hemska sjukdom eller alien som jag kallar den, just bara för att den lever sitt eget liv i kroppen på personen i fråga, ställer till med en massa problem och tyvärr är det alldeles för många som förlorar kampen mot den.

 

 

 

 

Forskingen går frammåt, många besegrar denna alien men som sagt alldeles för många får den, alldeles för många dör av den.

 

Både barn, ungdommar, vuxna och gamla.

 

 

 

 

 

Vill du vara med och hjälpa till att besegra denna hemska sjukdom skänk en slant till cancerforskningen.

 

  PG:                 BG:
901986-0            901-9514
Av Cattis - 16 juni 2018 17:12

 



Nu var det ett tag sedan som jag uppdaterade bloggen, läget med lilla mamsen är lite si o så, hon vaknar ofta om nätterna och har ont till o från.

 

Hon var ganska pigg under dom 2 veckorna jag var nere hos henne. Mamma är hemma och har hemsjukvård och har hjälp av hemtjänsten 2 gånger om dagen.

 

 

Jag ska åka ner till mamma igen om 2 veckor, så jag hoppas att dessa 2 veckor går fort så jag får komma hem och krama om min älskade mamma   

 

Min högsta önskan just nu är att älskade mamma bara kunde blir frisk och att denna hemska sjukdom cancer bara kunde få cancer o dö ut och försvinna från jorden.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Sedan jag kom hem för snart en vecka sedan så har det varit nästa full fart, i tisdags så var det vårruset inne i Sundsvall. Det var riktigt kul, jag gick tillsammans med ett par vänner från kyrkan.

 

Det enda negativa med Vårrsuset iår är fikakassen som vi fick efter promenaden, tyckte iinte att den var så mycket att hänga i julgranen iår, förra året var det mycket smaskigare saker i kassen.

 

 

Här är mina 2 kompisar (närmast bild) som jag gick med på Vårruset.

 



Idag var jag med Amanda min kontaktperson till Sidsjön frilufsområde.

 

Det var riktigt kul, det enda som var tråkigt var att när vi hade gått till Grodtjärn så såg vi att det fanns några olika slingor att gå men mitt i rundan så försvann skyltningen så vi visste inte vart vi skulle gå för att fortsätta på den slingan som vi hade tänkt oss.

 

 


 

Vi hade tänkt oss att vi skulle ha gått rundan på 8km, men de bidde inte riktigt så..

Men men, det gick väll bra ändå...

 

Men iaf tyckte både jag och Amanda att det var dåligt skyltat så man visste vart man skulle gå. Eller så vra de hyfsat skyltat men att vi inte fatta vart vi skulle gå    

 

 


 

Här vid Grodtjärn träffade vi på Herr And, men han var så inte sällskplig av sig   

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards