ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under november 2021

Av Cattis - 25 november 2021 19:36

  

Halloj mina kära läsare

Jag vet att jag varit väldigt frånvarande ett tag nu men jag har bara inte orkat att uppdatera just för att livet rullat på med sitt och sen så har vi tackat av våra säsongare för denna säsong så nu är det bara jag och 3 till som är året runt och jobbar på kyrkogården. det är inte så mycket att göra på kyrkogården under vintern om det inte kommer mycket snö eller om vi behöver sanda mm, det har även  varit en del begravningar, inte för att jag är med på någon av dom utan det tar mina kära arbetskamrater hand om, jag kommer in när alla anhöriga har gått och hjälper till att ställa ut blommorna, blåsa ut ljusen och plocka undan eventuella saker eller skräp som ligger på golvet.

 

Jag är den som städar i kyrkan nu inte för att jag är ledsen för det utan snarare tvärtom jag njuter för dels så poppar jag alltid musik på hög volym medans jag städar och sen är jag ju aldrig ensam för det finns gott om andar eller spöken eller vad man nu vill kalla dom för.

 

Jag kallar dom för andar eller mina osynliga kompisar, jag tror dom gillar min musik för jag känner inget obehag eller så när jag är där ensam och städar, ibland brukar jag även prata med dom, inte för att dom svarar men jag tror ändå att dom uppskattar det.

 

 

Det var en gång för kanske 5år sedan när jag fortfarande var rätt grön på kyrkogården skulle i alla fall gå ner till toaletten inne i sakristian och kände verkligen att jag inte var välkommen där utan kände så starkt att jag hade inget där att göra, och länge så vägrade jag gå ner där (toaletten ligger en trappa ner i sakristian) men nu så brukar jag alltid tjoa till lite när jag ska gå ner där och kolla papperskorgen och jag har inte känt något mer obehag där.

Men i övrigt så är det lugnt tycker jag.

 

 

Så vad har jag mer hittat på, jo jag tränar mina 2 dagar i veckan som vanligt men nu är det bara 2 gånger kvar vilket är både skönt men också tråkigt för då tappar jag lite av mina rutiner tyvärr.

 

Nu är det snart jul och med allt vad det innebär, har jag köpt alla klappar som jag ska? Nope det har jag inte, jag har köpt julklapp till min systers pojke en vändbar humör bläckfisk. Finns att köpa bland annat HÄR, jag köpte min på Eko för 70 eller 80kr



Till Jennifer min brors flicka har jag och syrran gått ihop och köpt en L.O.L docka med tillbehör. Den kan du köpa HÄR

Den kostar 139kr fram till söndag, sen kostar den 199kr.

 

 

Till Stephanie min systerdotter stickar jag på en Quick Knit, finns att köpa sådana på Panduro, finns i olika storlekar, Jag har den gula, lilla gröna och röda ringen. Länkar till dom HÄR. Det jag stickar ska bli något slags gosedjur i alla möjliga färger .

 

 

Till mina 2 älskade vänner Linda & Susanne vet jag inte riktigt vad det blir men något blir det  

 

 

 

Men någon julgran tror jag inte det blir för min del i år, inte som det känns just nu, men stakarna ska upp i fönstren på söndag då det är första advent, jag julpyntar aldrig före det jag har inte ens druckit nån julmust ännu  , det blir nog också premiär på söndag  .

 

 

Men nu ska jag berätta not annat för er som inte alls är lika kul, jag har fått en ny vän i mitt liv som jag tyvärr nog kommer att få stå ut med resten av mitt liv nämligen blodtrycksmedicin, då jag har alldeles för högt blodtryck, ja kan ju berätta för er att jag inte alls känt av något så för min huvudvärk har blivit bättre sen jag bytte huvudkudde, jag har en bambukudde som jag älskar men tyvärr inte mitt huvud så nu har jag en mjuk kudde som jag egentligen tycker är något för låg men det är en annan historia  , trött har jag alltid varit i perioder, ibland så har jag somnat mitt i filmerna och sen vaknat antingen när filmen nästan är slut eller när den precis tagit slut.

 

Vilket är väldigt störande både för mig själv och den som jag kollar på film med  .

 

Så hur har jag då fått reda på att jag har högt blodtryck, jo det började med att jag var hos barnmorskan för jag ville börja med minipiller igen och då kollade hon mitt blodtryck och då var jag skyhög men mycket av det berodde på att jag var väldigt stressad, men i alla fall så blev jag rekommenderad att gå kolla blodtrycket i hörnan som vi har på vårdcentralen, jag mätte högt blodtryck 2 gånger i rad med 2 veckors mellanrum, så igår på eftermiddagen så ringde dom från Vårdcentralen och ville att jag skulle komma som idag och ta lite prover, EKG och blodtrycket så sagt och gjort, jag infann mig på vårdcentralen 08.10 imorse på fastande mage alltså jag fick inte äta eller dricka något innan jag skulle dit.

 

Vi började med blodprov 2 rör och sedan fick jag gå prata med Henrik som är, ja jag vet inte riktigt vad han är men han jobbar där i alla fall

Han tog ett nytt blodtryck på mig och jag hatar det för det känns som om dom försöker strypa armen        , sen så lyssnade han på mina lungor och mitt a och det lät bra sa han, sen var det dags för ett EKG och så får man ta av sig tröjan och bh så sätter dom sugkoppar på än som sedan ska mäta, jag fick 2st på brösten och så fick jag på armarna och på bena nere vid fotknölarna, det var inte obehagligt eller något utan man bara låg där på britsen och stirrade i taket.

 

Sen innan jag gick hem så fick jag säga till sköterskan på labb att hon även skulle kolla mitt lång tids socker, och det visade att jag hade ganska högt, men vi skulle avvakta och se hur allt artar sig.

 

Jag ska börja med mina nya medicin imorgon till frukosten, sen är det bara att be en stilla bön om att detta hjälper, jag ska tillbaka igen och kolla blodtrycket om 2 veckor igen.

 

 

Men nu tänker jag strunta i allt som har med nyttighet och blodtryck och diabetes o allt choo fatterittan och gå mula i mig en chokladtomte och sticka vidare en stund på Stephanies gosedjur för imorgon ska jag en snabbis på IKEA och köpa 2 kuddar som jag ska slakta (jag ska sno luddet) och stoppa det i Stephanies julklapp för jag tyckte att det skulle bli så mycket pengar att köpa en påse med ludd på Panduro (180kr)

 

 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards