ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under augusti 2014

Av Cattis - 28 augusti 2014 11:29

Super kul film!!!!!!!!!!

Denna film är kul från början till slutet så den REKOMENDERAS starkt om du vill skratta så tårarna rinnner och du får ont i magen av allat skratt  



 

 


Handling:

 

När Carly upptäcker att hennes pojkvän inte bara är gift, utan dessutom har en älskarinna, slår hos sig samman med dem för att lära honom en läxa han sent ska glömma.

 

 

 

 

 

Skådespelare:                Speltid:

Cameron Diaz                  1 timme och 50 min


Nikolaj Coster Waldau 
            Genre:


Leslie Mann                   Romantisk komedi


Kate Upton                      Biorelease


Taylor Kinney
 
                   2014-04-25

 

Don Johnson


Nicki Minaj


Alyshia Ochse


Madison McKinley


Deborah Twiss


Dan Bilzerian


Raushanah Simmons


Toshiko Onizawa


Stefano Villabona


Nancy De Mayo

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende


 


Av Cattis - 28 augusti 2014 11:04

Idag ska jag o Sabbe (lillbrorsans flickvän) baka en tårta till lillebror som snart fyller 20 år... vi ska även passa på eller snarare jag ska passa på o gratta Sabbe som fyller år bara några dagar efter lillbrorsan. 

 

Så idag blir de tårtbak på förmiddan och på eftermiddan vet ja inte riktigt vad som händer för kul eller tråkigt.

 

 

 

Annars den här veckan hemma hos mamma har de vare riktigt lugnt, vi kollar på film om kvällarna o bara har de allmänt trevligt ihop.

Storebrorsan är oxå hemma hos mamma så vi är nästan hela gänget som är hemma.

 

 

Bild på tårtan kommer senare.

Men vi ska inte ha kalas förrens imorron bara för att då slutar lillbrorsan 12 istället för 16.30

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 25 augusti 2014 14:08

Denna morron började med att min älskade lillebror kom in o väckte mig vid 8 tiden imorse för jag skulle göra honom sällskap till VC (Vårdcentralen) o sen så skulle han på ett möte på kommunhuset men de va bara de att vi var lite för tidiga flera dagar för tidigt med andra ord hehe lite pinsamt men ähh de sånt man får bjussa på.

 

När vi kom hem igen så blev de ganska lugnt innan brorsan skulle iväg på Lärnia o plugga o en annan fastna framför teven.

 

Jag kollade på "The Muppets" men den filmen i det stora hela sög alltså den var tråkig från början till ca 30 min innan filmen va slut, då som först så tyckte ja att filmen kom igång, så i det stora hela är det ingen film som jag rekomenderar.

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende


 

 


Av Cattis - 24 augusti 2014 11:43

Igår var det en toppen dag, det började med att vi åkte till morfar för att fira honom på hans 84års dag eller egentligen så fyller han idag men vi firade honom i förskott, efter att vi hade vare hos morfar så åkte vi hem för o släppa av Sabbe o Marcus hemma för att sedan åka till morbror och moster för att sedan åka in till Norrköping på cruisingen och även ställa ut bilen på bilutställningen men tyvärr så hade vi ju inte vädret på våran sida för det spöregande till o från.

 

 

Vid 5 tiden så åkte vi ner på stan för o visa upp bilen lite granna och vid 6 tiden så var det dags för cruising nere på stan men vi åkte inte med så mkt utan vi stog för det mesta still och tittade på alla andra bilar som åkte. Jag hittade några favoriter varav en av favoriterna var en rosa Cadillac, men tyvärr så vet ja inte va de va för årsmodell på den =(.

 


 

Ni får hålla till godo med bilden för tyvärr fick jag ingen bättre på den rosa caddyn. 

 

Jag kan säga som så att igår var jag i himmelriket på jorden när alla bilarna har kommit igång o åka.... 

 

 


 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 




Av Cattis - 18 augusti 2014 12:15

Denna film har ja sätt många gånger och jag älskar den verkligen

 

 


 

Handling:

 

Bästa Lilla Horhuset i Texas beskriver i medryckande sång och dans en ny Texas-legend, som nu går upp jämsides med Alamo som en historisk händelse odödliggjord i berättelser, musik, böcker, teater och film. Slutet på verklighetens Chicken Ranch inspirerade det musikaliska teaterstycket, och i filmversionen ser vi stjärnor som Burt Reynolds som Sheriff Ed Earl Dodd och Dolly Parton som Miss Mona, innehavaren av Chicken Ranch. De två går samman inte bara i kärlek utan även för att slåss mot tv-mannen från storstaden, Melvin P. Thorpe (Dom DeLuise), som försöker få Chicken Ranch till en allmän skandal, och på så sätt stänga stället.

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 


Av Cattis - 18 augusti 2014 11:45

Denna helg blev lite annurlunda än vad som var tänkt.

 

För i lördags så började dagen som planerat att syrran o jag gick upp till Sörberge för o kolla in Sörberge dagen o de va inte möe o hänga i julgran men Stephanie syrrans jänta blev ju överlycklig när hon fick hoppa i hoppborgen. Sen så var de lite uppträdande o sen innan godisregnet så fick barnen vara med o leka lite   

På kvällen sen så satt gubben, jag o syrran o kollade på först en film o så va inte klockan så mkt så vi besämde oss för o kolla på en film till o vid ca 11, halv 12 på natten så ringde de på dörren o först en gång o vi trodde de va busringning igen för vi väntade ju inget besök o när det ringde för andra gången på dörren så blev vi alla riktigt sura för lillfisen sov ju o vi ville ju hälst inte att hon skulle bli väkt så gubben kollade i köksfönstret o såg att de stog nån utanför

 

så han arg o sur gick ner o öppnade dörren för o ge dom/den en utskällning så fick vi en chock när vi såg vem de va som stog utanför dörren. De va nämligen min kära mamma, lillebror o Flinta syrrans kille som stog utanför. 

 

Självklart blev ju ju glada när vi väl fatta att de va dom som hade komme på besök utan att vi visste något men samtidigt så blev ju lite sura på dom för att dom inte kunnat skicka ett sketet sms typ att dom var utanför eller kolla ut o du får en överaskning.

Vi tänkte ju mest på lillfisen så inte hon skulle vakna för då skulle vi ha fått ett H-vete o få henne o somna igen MEN vi hade en välldans tur att hon inte vaknade.

 

Igår så fick dom lov att följa med på tårtkalaset på Sörberge församlingshem, dom hade bjudit in allmänheten att fira dom som fyllt 70,75,80 och 85.

 

O de blev en liten hitt hos hela familjen när vi väl kom dit, för först o främst så var de ju gudstjänst o de e ju inte så intressant för nån av oss eftersom vi inte är troende men va gör de vi fick ju gratis fika o så fick vi ju träffa några av mina vänner   

 

Vid 5 tiden sen på kvällen så åkte dom hem eftersom det är jobb/skola för dom alla o även jobb för min del. 

 

Idag efter jobbet så ska jag, syrran o lillfisen in på Birsta i vårat fina regnväder hihi

Men vi ska först på Drakborgen en stund o sen så ska vi gå handla hem lite mat o annat.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 12 augusti 2014 21:19

Dagen började lite smått nervöst när jag kom på jobbet, just bara för att jag skulle få träffa den tjej som ska bli min nya kontaktperson, mitt första intryck av henne var mest va e de för en tjej, men när jag väl fick sitta ner och prata med henne så försvann alla tankar o allt flöt på och Rebecka som hon heter är en energisk person som oxå älskar att träna så i höst kanske hon ska haka på på nån av mina träningar för hon sa de att de kan ju va kul o testa någe nytt än bara gymmet, så vem vet hon kanske oxå fastnar för Korpen   

 

 

Efter att vi hade sutte o pratat en stund så var det dags för oss på jobbet att åka ut på Alnön för att hälsa på en jobbarkompis mamma ute i deras sommarstuga. De va riktigt mysigt o så hade vi soligt o varmt där... När de va dags för lite lunch så åkte vi ner på spikarna o där så blåste de småspik o var ganska så kallt utom när solen var framme med gämna mellanrum.

 

 

Vå åkte tbx på jobbet ganska tidigt så de blev ca 1 timme på jobbet o göra ingenting på.

 

Nu på kvällen så har jag o Syrran bakat lite granna.

 

O så är det ingen vanlig dag idag för det är min systerdotters födelsedag.

 

STORT GRATTIS ÄLSKADE STEPHANIE PÅ DIN 3ÅRS DAG!

Moster älskar dig så mycke att det inte går att beskriva i ord <3

 

 

(Vill du läsa mer om vad vi gör på mitt jobb så kika in våran blogg, klicka HÄR)

 

 



Av Cattis - 3 augusti 2014 13:23

Idag är de en sån dag som känns pest o pina, dels för att imorron så ska man återgå till det "normala" livet och alla dessa rutiner som man slängt åt skogen nu under semestern. Syrran o hennes jänta är fortfarande kvar hos mig men syrran känner som ja att denna dag är en sådan dag man bara vill krypa under täcket o längta tills en annan dag som känns bättre.

 

 

Ingen av oss e på topp humör o de e inte direkt badväder så ingen av oss vill gå til Tjärn o bada. Vi har vare ute i lilla lekparken lite granna o gungat, surrat o lite annat.

 

Dagarna som vare sedan jag bloggat sist så har vi vare på Tjärn och badat ganska mkt o så har vi vare i lekparken på dagiset här i Tallnäs och lekt ganska mkt oxå sen har vi även vare på Vivstavarvsdagen men den tyckte varken syrran eller jag var mkt att hänga i julgran men de bästa var att vi fick sitta i brandbilen lite granna o sen så åkte vi dresin som vi gjort alla andra år.

 

 

Ni får ursäkta att jag har vare så dålig på att blogga nu under sommaren men dels så e de för varmt för o ens tänka på att blogga o sen så händer de lite saker nu o då o sen en jänta på 3år som ska aktiveras under dagarna.

 

O så imorron då e de jobb igen som sagt o de känns pest o pina men ja ska ju bara jobba nu i ca 2 - 3 veckor sen ska jag vara ledig en vecka igen för då ska jag ner till mamma igen, o under den veckan ska jag fira morfar, syrrans jänta,  o så lillebror o så ska jag även försöka hinna med en tur till Gusum igen för en liten foto runda o sen även en tripp till Äggskallebyn (Finspång) för o hälsa på en kompis, ja kanske även hinna med o träffa min kompis Stina som ja brukar umgås med när ja e hos mamma.

 

 

Ja som sagt de e en hel del som ja ska försöka hinna med på den veckan....

Just nu känns allt bara Pest o pina så vi får väl se vad som händer o fötter dels nu när ja kom hem från jobbet om dagarna o sen vad som händer o fötter på jobbet för nu när vi kommer tbx på jobbet så ska vi ha "Sommarkotten" i 2 veckor men mkt hänge ju på vädret me.

 

 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Skapa flashcards