ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Cattis - 26 november 2012 17:15

Igår kväll så kom ja hem från valdemarsvik där jag tillbringat 1½ vecka hos mamma o mina älskade syskon.

 

Men själva tågresan va ju inte nån höjdare men de brukar de sällan vara nu för tiden denna gång så va de ju inte SJ´s fel utan de hade hänt en olycka i Uppsala har ingen aning om vad för olycka för de e ingen som talade om de.

 

Så först blev vi strandade på Arlanda i ca 45 min innan vi med lägre hastighet kunde börja rulla uppöver, så allt som allt blev vi 1½ timme sena och jag hade ju oturen att ja inte fick åka med 18.15 tåget hem för de blev ju fullbokat ganska snabbt, så ja fick glatt sitta där på bänken inne på centralen i Gävle i ca 1 timme JIPPI jätte kul NOT

 

Men som tur va så va ju gubben snäll och laddade ett kontant kort ja fick av mamma så ja kunde ringa till någon och surra för mitt kort va ju tomt o så väntade ja på att ja skulle komma hem nån gång så ja kunde lösa ut mitt nya simkort på posten.

 

 

Men iaf så kunde ja ju surra bort den där timmen med mamma så tiden gick ganska fort men ibland så känndes de som om nån japanes (en blandning av kines och en japan) satt i ena visaren så tiden skulle gå ännu saktare.

 

 

Men när ja väl kom på tåget så va de ju lungt för ja käkade mina mackor o resten av mina morotar (morötter) som ja hade med mig som matsäck.

Sen pluggade jag igen örona med lite musik sen sov ja gott en stund.

 

 

Så jag var hemma ca 21.50 lagomt trött eftersom ja skulle ha vare hemma ca 20.00

O ja kom inte isäng förrens vid 1 nån gång inatt så imorse när klockan ringde så ville ja inte alls stiga upp utan ville sova en stund till.

 

Men iaf så kom ja iväg till jobbet som ja skulle trotts att ja va som en zombie.

O på jobbet har de vare en lugn dag men att tiden har flygit iväg.

 

Orkar inte gå in i detalj på de vi gjort just men som en liten "belöning" på vårt "hårda" arbete så kom Ragna från biblioteket idag och läste för oss, hon gör det varanan vecka.

 

Sen ja kom hem har ja bara fixat mat och sen sutte här vid min dator.

O nu strax så ska jag se reprisen av "Revenge" som gick i torsdags 21.00 på 3an.

 

 

Sen vid 18.30 e de dags o gå iväg på veckans första träningspass, o de ska bli riktigt skönt efter att ha vilat mig i form. hehe

 

 

 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards