ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under november 2017

Av Cattis - 28 november 2017 17:41

Vet inte om jag berättat för er att jag har börjat träna även på fredagar fast på Dagcenter.

 

 

Vi har ett litet mini gym där som vi alla får gå träna på tillsammans med en personal   

 

 

Jag har nu tränat styrka 2 fredagar i rad.

 

Förra fredagen 17/11 då var det fokus på armarna, så då körde jag lite bänkpress och lite med hantlar, då fick jag så lov att ha en lättare hantel i höger handen eftersom jag har problem med min höger arm.

 

Bildresultat för bänkpress

 

Men men det funkar riktigt bra att träna bara jag tar det lite lugnt och att jag måste använda mitt handledskydd som jag köpt hos sjukgymnasten.

 

 

Nu i fredags 24/11 så var det mer fokus på benen.

 

Visar lite i bilder vad jag gjorde   

 

På den här bilden så ska du dra upp bena mot rumpan, jag lovar er det är mycket jobbigare än vad man tror att det är   

 

 

 


 

 

 

Förutom styrketräningen på jobbet så tränar jag fortfarande måndagar (Meldelgympa) och tisdagar (vattengympa) med Korpen här i Timrå och det kommer jag inte att sluta med i första taget för jag tycker det är så himla kul.

 

 

Det bästa med Korpen här i Timrå är att vi är i alla åldrar och alla former och allt vad som hör till   

 

 

 

Av Cattis - 18 november 2017 16:10

Idag var jag med Amanda min kontaktperson på Timrå Gårdsbutik på julmarknad.

 

 

Det var inte stort men mysigt, det enda som jag köpte var en strut med saffrans skorpor o lammkorv med bröd.

 

 



Här är ett par bilder på det som fanns att köpa, om det är någon som är sugen att besöka julmarkanden så är det öppet även imorgon 11-15   

 

 




Tofsen ser ut som en gumma med håret i en knut och så har hon en kofta och långkjol   


Av Cattis - 17 november 2017 12:20

I morse när jag skulle på jobbet så var det glans is på gatorna, och lilla jag var dum nog att inte vände om och gick hem o hämtade mina broddar som jag hade glömt, vilket var väääldigt dumt.

 

Men är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju, så det tog mig 45 min att gå till jobbet som i normala fall bara tar 30 min.

 

 

När jag väl kom på jobbet så tog vi en snabb morgon fika innan vi åkte iväg till Merlo slott för att få en guidning av min fina kompis Camilla.

 

Hon var väldigt duktig på att berätta om Fredrik Bünsow som en gång i tiden byggde slottet.

 

 

Bild lånad från Wikipedia 

Bildresultat för fredrik bünsow


 

 

  

 

Slottet byggdes 1883-1885

 

Inne i slottet finns det jätte mycket fina detaljer överallt

 

 

Detta är taket i det gamla Vardagsrummet

 


Detta är en pelare i det gamla vardagsrummet

 

 

Förr i tiden så visste man hur man skulle bygga hus som såg snygga ut både invändigt och utvändigt, i dagens läge tycker ja inte att det är så mycket charm över husen tyvärr, visst det finns ju ett o annat hus som verkligen är wow men det är inte många tyvärr.

 

Det är percis som med bilarna, gamla jänkare ser bra mycket charmigare ut än dagens när alla praktiskt taget ser likadana ut   

 

 



Fredrik Bünsow på lite äldre dagar






Här är lite av alla fina detaljer och prylar som finns inne i slottet, kommer att uppdatera lite mer senare.


Av Cattis - 16 november 2017 15:45

Idag har det varit en väääldigt lugn dag nere på kyrkan, har mest tagit det soft och pysslat lite med diverse saker.

 

 

Men starx innan lunch så kom 2 arbetskamrater in i stora salen på Johannesården för att öva lite på några låtar till musik quiset som dom skulle ha på In Between idag, så det var väldigt mysigt att lyssna på dom 2.

 

 

Sen innan det var dags att gå hem så kom en annan arbetskamrat in för att öva lite på sin tvärflöjt, när hon började "värma upp" eller vad man säger så lät det precis som om hon började på denna låt:

 

 

 

Denna låt är så vacker och jag kan inte låta bli o tänka på mina nära och kära som lämnat jorde livet för ett liv ovanför regnbågen     

 

 

Sen spela hon även andra fina låtar, minst en av dom var riktigt gammal, den kom från 1600-talet nån gång, tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter   

 

 


 

Här en annan låt som hon spelade som oxå var väldigt fin.

Av Cattis - 14 november 2017 15:59

Idag blev det jobb på Skogskyrkogården i Sörberge för min arbetskamrat skulle hjälpa till o säkra några gravstenar.

 


 

För min del blev det att tömma minneslunden på utbrända ljus och sen kratta en del barr o löv ur rabatterna så det ser lite finare ut.

 

De blev inte så supermycket jobb men jag känner mig supertrött, jag till o med nicka till några gånger här vid datorn   

 


 

Men det är väll de att det blev en massa nya intryck och att vi var ut i kylan hela dagen.

Jag har ju varit i Sörberge på kyrkogården förut men inte jobbat där utan mest för att hälsa på.

 




Av Cattis - 5 november 2017 11:04

Ibland så måste man lära sig saker via den hårda vägen, det har jag just lärt mig.

 

 

Igår kväll så låg jag o kolla på skal till min telefon o så skulle gubben visa mig något på sin mobil och jag tänker inte så långt att jag kanske ska släcka min skärm så man inte råkar göra något man inte egentligen vill.

 

men men till saken hör ju att jag råkar köpa ett skal från Tradera till en Samsung S7 edge ett skal som jag absolut inte vill ha, så panik över detta så mailar jag säljaren som i sin tur ber mig att ta kontakt med Tradera...

 

 

Så hoppas ni lärt er något av min hårda läxa att stäng skärmen på mobilen om ni ska titta på annat...

 

 

 

Men förutom detta så har det varit en skön vecka.

 

Måndags: Var det kyrkis i vanlig ordning

 

Tisdags: Var jag och tog cellprov, sendan var det jobb.

 

Onsdags: Hemmadag, med städning och allt var det innebär.

 

Torsdags: Kyrkan.

 

Inger våran gruppledare på Tallkotten kom ner till kyrkan och hälsade påen sväng och för att hon o jag skulle överaska en arbetskamrat som nu går i pension nu.

 


 

Fredags: Tallkotten, åkte ut till Söråker för att hälsa på en arbetskamrat som jobbar där några dagar i veckan.

 

 

 

Efter jobbet så åkte jag och Amanda min kontaktperson in till stan för att käka på Pinchos.

 

 

Det var riktigt mysigt där, och så hade dom pyntat lite grann för Halloween     


   

 

Amanda testade Sparris med kolasås och det kan jag lova er att det luktade värre än värst, då står man hellre ut med Östrands massa fabrik när den luktar som värst än sparris med kolasås   Men tydligen så smakade det ändå ganska gott men att lukten förstörde hela upplevelsen.

 

 

Detta är vad jag åt och det var riktigt gott.

 


 

 

Om man ville eller inte ville ha hjälp så la man servetten synligt

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Skapa flashcards