ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under september 2017

Av Cattis - 25 september 2017 14:09

Igår så var jag en sväng på Birsta och shoppade nya filtar till soffan + att jag köpte fällar till mig o gubben att ha i soffan.


 

 

Annars så har det bara varit en lugn helg med mycket softande och mys i soffan tillsammans med gubben.

 

 

Här är en låt som jag ramlade på igår, ja alltså inte ordagrant då hehe

men fastnade för den, kanske mest för att jag älskar soundet   

 

Av Cattis - 22 september 2017 18:42

Idag bjöd jag på gott fika på jobbet Mockarutor/snoddas/kärlkesmums, ja kärt barn har många namn   

 

Vi firade att jag har jobbat på Tallkotten i 10år nu.

 

Jag kom till dom som en osäker men glad tjej som hade det lite tufft just då både med mig själv och att jag flyttat flyttat 63 mil till min älskade gubbe, men jag kände typ inte en kotte här uppe då, men nu har jag fått växa i mig själv och blivit mycket mer självständig med lite små hjälp i vardagen utav min kära festman Handi Socket.

 

Detta är min kära festman Handi Socket, han som hjälper mig väldigt mycket i min vardag   

 

Klart min gubbe hjälper mig oxå så våga inte tro något annat   

 

Men för att inte tappa tråden så som sagt firade vi att jag jobbat 10år på Tallkotten som är en del av dagcenter, så det är inget dagis vi pratar om nu   

 

 

En av mina kära arbetskamrater sjöng en liten låt för mig "Stad i ljus" med Tomy Körber, efter det så hade vi en liten frågeslinga, jag kom på andra lats kan man säga för vi hade 4st på delad första plats.

 

 

Det var inga lätta frågor men jag klarade mig ganska bra i alla fall   

 

En av frågorna var: Vilken låt slog Lill-Babs igenom med?

Jag trodde det var Itsy Bitsy Teeny Weenie Yellow Polka Dot Bikini, men det var det inte, utan det var: Är du kär i mig ännu Clas Göran.

 

 

 

Efter jobbet så skulle jag bli bjuden på Lunch av min fina kompis Jossan, på Curry House men det var bara det att det var inte öppet trotts att det stog att det skulle vara öppet 11-22 Måndag - Fredag, Jossan ringde sin pappa och frågade, han sa de att det kunde ha haft med inbrottet att göra att dom inte hade öppet idag.

 

Jag tycker att det var dåligt av dom att inte sätta upp en lapp som det stog att det var stängt på grund av inbrott eller något sådant, men istället så gick vi till Mekong Köket och åt lunch istället och det var ju inte helt fel det heller   


 




Av Cattis - 19 september 2017 18:14

Här hade jag skrivigt ett ganska långt inlägg och så hänger sig cromen och vill inte alls vara med, så det är bara att se göad ut och skriva ett nytt, hatar det verkligen men men vad ska man göra när all text är borta och bara rubriken finns kvar    skratt retande som bara den   

 

 

 

I fredags så hade vi surströmmingsfest på jobbet.

 

Många rynkar predan på näsan av att läsa rubriken men många av dom många har aldrig provat surströmming utan dömt det efter hur det luktar, men jag kan lova er att det smakar inte alls som det luktar för då skulle säkert inte någon äta det.

 



 

Fisken smakar bara väldigt salt så den som är ändå sugen att prova och trotsa lukten så bölanda ut surströmmingen med mycket potatis, lök, tomater och gräddfil.

 

Ett annat tips till er därute som vill prova surströmming eller kanske redan gillar det, öppna burken i aningen rinnande vatten eller allra hälst i ett vattenbad för då minskar ni lukten.

 

 

Jag håller med om att det inte luktar rosor när man öppnat en burk surströmming men då kan jag lova er att det luktar värre när Östrands Massafabrik släpper ut sina gaser   

 

 

 

Men testa gärna surströmming för som sagt det smakar inte alls som det luktar, men för den som inte är van kan det ta ett tag innan man lär sig äta det, för mig tog det ca 2-3 år innan jag lärde mig, men å andra sidan jag äter typ bara surströmming 1-2 gånger per år.


 





I söndags så jobbade jag på Korpens Gå Bingo och jag tycker att det kom hyfsat mycket med folk, ty mittemellan, vi har haft mindre oc vi har haft mer folk så jag klagar inte alls   

 

 

Det enda är att det blev lite fel när jag skulle hänga ut brickorna så den första brickan hamnade där nr 2 skulle sitta så folk började ju undra vad som var fel   

 

Så om 2 söndagar så får jag göra om o göra rätt, so tur var så gick det ju bra ändå bara att dom som satt och sålde bingo bricker fick tala om att nr 1 satt där nr 2 egentligen skulle sitta.

 

 

Jag hade även turen att få träffa 2 kompisar som kom för att gå, det var riktigt trevligt de, den ena vet jag hade oturen med bingon denna gång den andra vet jag inte hur de gick, men vi får önska dom lycka till tills nästa gång istället   

 

 

 

Här tog min kompis Jossan bild på mig när jag ska fixa korv med brö till en kund   

 

För den som är sugen att testa Korpens Gå bingo här i Timrå så håller vi till i Korpstugan bakom NHK Arena. Vi har öppet 10-13 varje söndag   

Av Cattis - 14 september 2017 18:51

Nu har det gått över till höst ordentligt i alla fall här i Timrå.

 

 

Nu har det varit en regnig vecka, med en eller 2 dagar som det varit uppehåll, men jag ska inte klaga för än så länge har det ändå varit hyfsat varmt ute.

 

 



 

 

Så vad har jag gjort för kul förutom att jobbat...

 

Jo jag har tränat med Korpen här i Timrå.

 

Då går jag på måndagar på Pia´s Medelgympa och så Angela´s Vattengympa.

 

 

Men i tisdags så fick vi en vikarie nämligen Linda som haft cirkelträning förut, hon är en toppen tjej & ledare för den delen     

Hon fick hoppa in stället för Angela bara för att hon var på kurs, men vi var ju inte ledsna för det för Linda kör hårt med oss, så maska finns inte på världskartan   , ja, alltså alla gör ju såklart efter sin förmåga men jag tror nog ändå att alla tar i lite extra för Linda är en sådan tjej som verkligen pushar på och hejar på oss så att vi ska orka ta i och orka lite extra   .

 

Bild på Västanåfallet

 

 

 

Precis en sådan person som speciellt jag behöver för att jag ska orka att ta i lite extra, Pia är lika som Linda och verkligen får en att orka så man blir riktigt varm och go i kroppen precis som det ska vara.

 

 

 

Förutom träningen så var jag och min nya kontaktperson på Birsta igår och tog en fika på Café Charm för att lära känna varandra och surra en hel del.

 

Hon är några år yngre än mig, men som jag känner just nu är det inget hinder alls för hon verkar vara en go tjej som är väldigt lätt att prata med, vi har en del gemensamma intressen som film till exempel..

 

 

Nästa gång vi ska ses så ska vi ta en sväng till Västanåfallet och ha det mysigt, jag har inte varit där sedan jag var där med mamma, syrran, Biet, och syrrans x och det är några år sedan typ mer än 7år sedan   

 

 

Bild på Västanåfallet

 


Av Cattis - 5 september 2017 17:36

Hej alla kära läsare

 

Förlåt att jag varit dålig på att uppdatera men jag har haft fullt upp och inte haft så mycket tid eller ork att uppdatera, men nu tänkte jag slänga in ett litet inlägg   

 

 

 

Så vad har jag hittat på för skojsigt sedan sist jag uppdaterade.

 

 

Jo jag har varit ner till mamma en sväng igen och var hos henne i 10 dagar.

 

Där var det ganska lugnt eller så lugnt det kan bli med en 1,4 åring i huset, tyvärr fick jag inte träffa min älskade Stephanie för hon var hos sin pappa då  .

 

 

 

Efter att jag kom hem från mamma så var det bara hem och vända praktiskt taget, var hemma i ca 2 dagar innan jag skulle iväg med Korpen´s Bingo funktionärer (Vi som jobbar på Korpens Gå bingo) på kryssning till Mariehamn.

 

 

Det var en mysig kryssning och det var lite häftigt att vi fick hytt på Deck 10 alltså näst högst upp på båten, men tyvärr blev det lite för tyst för min del så jag hade jätte svårt att sova på natten.

 

Hemma har jag alltid radion på när jag ska sova, kan inte sova när det blir för tyst, jag tänkte nog tanken nån gång att jag kunde satt på musik o så tagit mina lurar men när det väl var dags o sova så hade den tanken hur som haver försvunnit och det blev en skitnatt   

 

 

 

Det var Voize & Casanovas som spelade på båten.

Voize har jag inte lyssnat på tidigare men tyckte att dom var riktigt bra, Casanovas har jag lyssnat på förut men att det var evgheter sen, men nu när dom spelade på båten (Cinderella) så var dom riktigt bra.

 


 

Tyvärr hade jag ju glömt att ta med mig öronproppar, men jag kom ihåg ett tips jag en gång fått av min bästa kompis Carro att man kan stoppa papperstussar i öronen istället om man glömt öronproppar,  så sagt och gjort, jag rev dän ett par tussar från en servett och stoppade i öronen och faktiskt så hjäler det en hel del även om man inte tror det.

 

 

 

Jag måste ha öronproppar när jag är på dans bara för att jag har tinitus och det tjuter konstant i mina öron men ännu värre om jag glömt öronproppar + att jag kan få väldigt ont i öronen utav vissa ljud.

 

 

Så ett tips till den som behöver öronproppar vid vissa tillfällen som typ vid danser eller konserter men glömt att ta med, stoppa papperstussar i öronen, det hjälper en hel del kan jag lova.

 

 

 

 

Men nu är man åter på jobbet i vanlig ordning, och just nu nere på kyrkan är det ogräsrensning som gäller för hela slanten..

 

Det är ju tur att jag har Wahlgren & Wistam´s podd i mina lurar för i så gott som varje avsnitt har jag fått mig ett gott skratt just bara för att verkligen bjuder på sig själva och även att dom blottar sina liv för oss lyssnare.

 

 

 

I somras så började jag lyssna på dom och nu är jag uppe i avsnitt 49, varje avsnitt är mellan 40 - 65 min låga. Jag lyssnar mest när jag är på jobbet o så när jag ska någon stans för det är då jag har ro att lyssna och kunna koppla bort omvärlden en stund.

 

 

 

 

 

Nä nu måste jag avsluta detta inlägg för att gör mig iordning, ska iväg på vattengympa strax och min kompis hämtar upp mig om ca 10 min 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards