ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under augusti 2015

Av Cattis - 23 augusti 2015 09:45

Go morron mina kära läsare

 

Tänk att man ska vakna så tidigt fast man lägger sig ganska sent, släckte ner runt 1- halv 2 inatt.

o så vakna jag runt 9 men låg kvar i sängen en stund, kanske inte så tidigt för vissa av er därute   

 

 

Igår så var det den årliga Tallnäsdagen här i Timrå, det var ganska trevligt, enligt min kompis som har gått varje år sa att de va ganska lite iår än vad de har vare.

 

själv så var det första gången på flera år som ja kunnat gå på Tallnäsdagen eftersom de oftast har vare lagomt tills jag åkt ner till mamma för o fira min älskade morfars födelsedag.

 

 

Men iår hade jag turen att få vara med..

Det bästa med dagen var när Top Cats spelade.

 

Jag brukar normalt inte lyssna på deras musik men igår gjorde jag de, o just en låt med dom fastnade jag lte extra mkt för, om ja inte minns helt fel så var det en låt från deras nya skiva men fråga mig inte vad den hette för de kommer jag inte ihåg   

 

Ska lyssna igenom deras skiva på spotify för o se om jag kanske kan hitta igen den   


 

Annars igår så satt jag mest på min balkong o njöt av det varma härliga väder o så lyssnade på när b.la Jessica Falk spelade borta på Tallnäsdagen.

 

 

 

 

Här är låten jag var ute och fiska efter men de va inte från senaste skivan men jag bara älskar soundet och texten.

 

 

 


 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende


Image and video hosting by TinyPic

Av Cattis - 16 augusti 2015 09:42

Här ska ni få höra vad som hänt i veckan för min del   

 

I tisdags då var jag hemma från jobbet som ni kanske läst i ett de förra inlägget, och i onsdags då hade jag hemmadag så då fixade jag o donade lite hemma i lägenheten, i torsdags så var jag på kyrkan o jobbade inget nytt där heller utan de e va ju gräsklippning som gällde.

 

I fredags då på morron så gjorde jag en prälplatta till, en Hello Kitty till min systerdotter... så nu ska tjejerna få en varsin, enda skilnaden på som är att den ena har rosa bakgrund och den andra lila.

 

Vid 11 så drog vi på Tallkotten iväg in till Sundsvall och käkade lunch, Jossan o jag vi käkade Thi mat o dom andra käkade sallad, men de som var toppen var att pizzerian och thi retaurangen låg vägg i vägg med varandra   

 

 

O sjlvklart under denna vecka så var ja ju bara tvungen att dra på mig en rejäl förkylning, som jag fortfarande inte är fri ifrån   

 

Men men hellre att jag blir förkyld och sjuk nu än nästa vecka eller allra minst veckan därpå för det är då som vi ska begrava min släkting   

 

 

I fredags efter jobbet så trotsade jag och Rebecka våran förkylning, (hon var först med att dra på sig en rejäl förkylning) och så drog vi iväg på Selånger Marknad.

 

Där blev de lite fynd för min del, ja även för hennes del men denna gång så var de mer jag som shoppade hehe

 

 

 

    

 

Dessa köpte jag + en drömfångare som jag inte har någon bild på än, o så köpte jag ett par jätte snygga mjukitsbyxor men som tyvärr blev försmå   

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende


Image and video hosting by TinyPic

Av Cattis - 11 augusti 2015 10:07

Idag så skulle jag ha vare nere på kyrkan och jobbat men valde att vara hemma idag just för att idag nere på kyrkan skulle det ha blive ogräsrensning vid gravarna och de kände ja att jag inte skulle palla eftersom min älskade släkting somnade in igår natt o snart lär de ju vankas begravning o de o de kändes lite för mkt att då vara nere på kyrkan idag.

 

På torsdag ska jag oxå vare nere men då är det gräsklippning och de känns mer okey, för då behöver ja inte sitta på knä vid gravarna utan så e de mest gräset och gräsklipparen som jag måste ha koll på.

 

 

Så vad jag jag istället för o jobba idag så jag tar och bearbetar sorgen med att frosta av frysen och ta hand om min lägenhet. så imorron när jag har hemmadag så kan jag mest ta det lugnt och bara dammsuga och torka av golven för resten tar jag idag så e det gjort.

 

 

 

 

 





Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 


Image and video hosting by TinyPic

Av Cattis - 10 augusti 2015 11:55

Första arbetsveckan har gått o där med även den ljuvliga helgen så nu går vi in på andra arbetsveckan.

 

O igår så kom sorgen på besök o bestämt sig för att stanna på obestämd tid.

Eller snarare har sorgen vare på besök en tid men nu så är den större än va den var förut.

 

Imorse när jag vaknade så fick jag besked om att nu har våran älskade somnat in, som jag berättat tidigare i ett blogginlägg så var det så att jag hade en nära anhörig som varit cancer sjuk nu har denne somnat in och det var det bästa för honom så nu slipper han lida mer. I det förra inlägget så ville jag helst inte tala om om det var en man eller kvinna men nu kan jag tala om att det var en manlig släkting.

 

Han är djupt saknat, och samtidigt som man tycker att det var det bästa för honom att somna in så hade man velat ha kvar honom några år till.     

 

 

Men nu vet jag de att han slipper lida och han slipper smärtan o kan leva ett nytt liv uppe bland molnen tsm med alla andra våra släktingar som är där uppe.   

 

Nej, jag tror inte på någon gud eller är speciellt religiös av mig men jag tror på ett liv efter detta och alla får vi våra änglavingar den dagen det är dags att vandra vidare upp bland molnen till Nangijala där inga sjukdomar eller annan sorg finns.

 

 

Det är jätte svårt att hålla tillbaka tårarna medan jag skriver men försöker hålla mig i schack för att inte bryta ihop, klart man måste få sörja o låta sorgen ha sin tid för att sedan kunna ta sig upp på fötter o kunna tänka på personen i fråga utan att bryta ihop.   

 

 

Du är djupt saknad och älskad

Hoppas du har kommit fram till Nangijala nu   

 


 

Ha de gött

 

På återseende


Image and video hosting by TinyPic

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Skapa flashcards