ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under februari 2016

Av Cattis - 29 februari 2016 12:35

I fredags så var jag och Rebecka (min kontaktperson) i Ljustorp på "Jubel i Bushen" med Ljustorps kyrko och byggdegårdskör och jag det var skitkul rent ut sagt.

 

De var show och 2 rätters som ingick i priset, till midda blev det kallskuret och potatisgratäng, riktigt gott faktiskt   

Till fika blev de kaffe/dricka och en kaka med något jox på hihi den var oxå god men lite torr tyckte jag att kakan var   

 

 

Men jag klagar inte för hela kvällen toppen   

 

Här kommer lite bilder från kvällen, men håll tillgodo för bilderna är tagna med min mobil

 

 

 

Varning för lite dålig kavlité och gott skratt        

 

 

 

 

 


Av Cattis - 24 februari 2016 10:47

Här kommer dom utlovade bilderna på det jag fick när jag fyllde år   

 

Inte världens bästa bilder så håll tillgodo   

 

 

Halsduken som jag fick från jobbet   

 

 

 

Det är den lilla vita muggen som jag fick, ställde den röda "Normalstora" muggen brevid bara för att ni ska se hur liten den vita muggen egentligen är   

 


Detta fina halsband fick jag av min fina kompis Lina   

 

 

 



Av Cattis - 23 februari 2016 18:21

Nu har jag tänkt i flera dagar att jag måste slänga in ett litet blogginlägg, för att det var några dagar sen sist.... men då är det att jag dels måste få min tid och ork att räcka till..

 

 

Idag så har jag jobbat som vanligt nere på kyrkan och minst sagt lika trevligt som alltid   

 

Nu har en av våra sesångsjobbare fått hoppa in o jobba istället för Ann-Christin bara för att hon är sjukskriven.

Samtidigt som jag tycker att det är kul att Yngve som han heter fått hoppa in o jobba så är det tråkigt att Ann-Christin är sjukskriven.

 

 

Yngve är en rolig gubbe som är lätt att prata och umgås med....

O så har vi ju Anna-Greta oxå, henne får man inte glömma, hon är en rolig och mysig "tjej" i sina bästa år, som oxå är väldigt lätt att prata och umgås med.

 

Så med andra ord jag gillar mina arbetskamrater, inte döingarna nu på kyrkogårn även om man kan prata med dom med, men man lär ju inte då så mkt svar av dom haha  

 

Så vad har vi gjort idag, jo vi har städat i kyrkan och kapellet igen, eller det var ju inte så mkt städ för mig för Yngve och Anna-Greta gjorde ju det mesta idag hihi

 

 

Efter att jobbet så blev de promenad hemöver med ett litet stopp på posten, apoteket & Kreha, sen jag kom hem har jag inte gjort ett skit inte ens värmt på någon mat för jag var inte hungrig då.

 

Jag & Sigge (katten) har bara legat på sängen o myst, tänkte bara softa till reprisen av Sofia´s änglar men i slutet av programmet så knackade John Blund på, och resten kan ni ju räkna ut med lilltån   

 

 

Annars här i veckan har de vare som vanligt förutom i fredags och i söndags   

 

När jag fyllde år 14/2 så gjorde jag inget speciellt utan bara tage det lilla lugna och kollade på CSI Las Vegas typ hela dagen, så alltså inget kalas eller ståhej

 

Jag hade kalas på fredagen 19/2 och då fick jag en jättefin halsduk (Bild kommer senare) och så fick jag en chokladkaka, och en massa teckningar som mina arbetskamrater gjort tll mig   

 

 

Utav Carina min arbetskamrat så fick jag tulpaner och en liten mugg. (Bild kommer sen)

 

 

Jo just de jag fick ju ett jättefint halsband utav Lina min älskade kompis, tyvärr har jag inga bilder just nu men om jag orkar sen när jag kommer hem från träningen så ska jag lägga in bilder annars så kommer dom imorron när jag är ledig och har hela dagen på mig att fixa   

 

 

Nä nu är det bäst att avsluta för snart kommer min träningskompis och hämtar mig.

 

 



Av Cattis - 12 februari 2016 11:52

Denna vecka har som nästan alla andra veckor bara sprungit förbi.

Så vad har jag gjort för kul denna vecka, jo det ska jag strax berätta med lite bilder   

I tisdags så hade vi ett litet knytkalas istället för semlor eftersom det var fettisdagen då   

 

Det är jag som har knäppt korten på maten men det enda som jag själv bidrog med var en supergod och populär Nutellakladdkaka 

 

Nu kommer det att bli ganska många bilder så jag gör dom små så får ni själva klicka på bilderna för att se dom större   

 

1.  2.  

3.    4.  

5.   6.    

7.  8.   

9.  10 .  

11.   12.   

13.  14.   

15.  16.  

 

Jag ska försöka berätta lite smått och gott vad det är som alla bjöd på.

 

Bild 1: Erikas pepparsås

 

Bild 2: Lotta´s Räklåda

 

Bild 3: Lena´s Hälsodryck (Ingefära, Citron, Honung och Vatten)

 

Bild 4: Bananer och Turkisk yoghurt som ska vara till Erikas peppersås

 

Bild 5: Nina´s Brieost, kex, päron, och någon sorts marmelad eller vad de nu är för något hehe

Cattis Nutellakladdkaka

Carina´s Limetårta 

 

Bild 6: Lena´s Tsatsiki 

 

Bild 7: Lena´s Grekiska sallad

 

Bild 8: Bruse hemgjorda köttbullar

 

Bild 9: Anna W / Pastasallad

 

Bild 10: Ann-Christin´s Laxrullar

 

Bild 11: Bosse´s Bröd från ett land jag inte minns namnet på just nu haha

 

Bild 12: Bosse´s Baba ganoush

 

Bild 13: Lenitha´s Pizza, bakad på blomkålsbotten om ja inte är helt ute o sneseglar

 

Bild 14: Anna S / Mintkaka

 

Bild 15: Lina´s Fröknäcke

 

Bild 16: Kenth´s Fröknäcke

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

I onsdags efter att ha varit ledig på dagen för att vara hemma och städa så var jag på fritidskväll med några av mina arbetskamrater.

 

Då hade vi konst och spelkväll.

Då fick vi färglägga olika teckningar som vi hoppas på att få ställa ut sen med en liten fest för att Timrå Fritid fyller 10år i år.

 

Vi delade upp oss i 2 grupper, den ena gruppen målade först och den andra gruppen spelade lite olika spel.

 

Dock var inte jag med och spelade för jag kände inte riktigt för det och sen så ringde min älskade lillebror så då satt jag och pratade med honom samtidigt som jag målade.

Bild på min teckning kommer vid ett senare tillfälle   

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Idag fredag morgon så satt vi och läste lite reportage som mina arbetskamrater klippt ut igår   

Vi klipper ut det vi tycker är intressant från veckans tidningar och sen så läser vi upp dom till morgonfikat, ibland så viker Inger eller Annika undan texten så vi bara ser bilden, så får vi dra våran egen lilla rövarhistoria om vad fotografen vill säga med bilden. Det är väldigt kul och intressant tycker jag   

 

 

Nu efter lunchen så fick jag lite olika recept på fikabröd av Annika (våran gruppledare) , just bara för att jag bad henne om det, för på fredag nästa vecka så jag jag ha kalas här på jobbet (Dagcenter / Tallkotten) för jag fyller 31 år nu på söndag.

men eftersom jag inte är här förens på fredag igen så tyckte jag de att då tar vi kalas då...

 

Ärligt talat så är jag inte så nyfiken på vad jag ska få i present från jobbet.. vet ej varför men de e väl för att jag tog ut all kraft förra året när jag fyllde 30. Då ställde jag till med kalas så det stog härliga till   

 

 

 

Nä, nu är det dags att återgå till jobbet.

Ha en mysig helg alla där ute & ha en mysig Alla    dag om vi inte hörs före söndag   

 

 

 


 


Av Cattis - 5 februari 2016 19:57

Android or ios? • 


Summer or Winter? •


Morning or Night? •


Tar någonstans mitt emellan


Tea or Coffee? • 


Harry Potter or Lord of The Rings? • 


Black or White? • 


Dogs or Cats? •


McDonalds or Burger King? • 


Cake or Pie? • 


Chocolate or Vanilla? • 


MySpace or Facebook? • 


The Simpsons or Family Guy? • 


Coke or Pepsi? • 


Fantasy or Reality? • 


Comedy or Horror? • 


Pancake or Waffles? •

 

China or Japan? •


Hamburgers or Hotdogs? • 


Salt or Pepper? •


Peanut Butter or Jelly? • 


Amazon or Ebay? • 


TV shows or Movies? •


Phone Call or In person? •

 
Video Games or Board Games? •


Shower or Bath? •


Rain or Snow? • 


Ketchup or Mustard? • 


Love or Money? •


Movies or Reading? • 


Michael Jackson or Elvis?


France or Italy? •

 
Gift Cards or Cash?

 
Santa Clause or Easter Bunny? •


Pickles or Olives? •


Dr. Pepper or Mountain Dew? •

 

 

 


Av Cattis - 5 februari 2016 13:15


Handling:

 

Det enda Holly och Messer har gemensamt är att de ogillar varandra samt att de båda älskar sin gemensamma guddotter Sophie. Men när de helt oväntat och plötsligt blir de enda Sophie har i hela världen, måste Holly och Eric lägga sina olikheter åt sidan.

 

 

 

 

Skådespelare:

Katherine Heigl,Josh Duhamel,Josh LucasAlexis ClagettBrynn ClagettBrooke ClagettHayes MacArthurChristina HendricksSarah BurnsJessica St Clair




Speltid: 1t48min Releasedatum: 2011-05-13 Genre: Komedi

Av Cattis - 5 februari 2016 12:36

Hur var du som tonåring?


Ganska lugn


Finns det något godis du inte kan vara utan?


Helnöt marabou choklad

Hur ser ditt drömhem ut?


Välstädat   

Har du någon förebild?


Japp, min älskade mamma

Tycker du om att laga mat?


När jag är på de humöret så ja

Finns det en bok/film som påverkat dig extra mycket?


Japp, denna bok  och denna film 

Vad är det bästa beslutet du tagit i ditt liv?


Att jag vågade åka och hälsa på min älskade gubbe och sen ta beslutet om att flytta upp hit till Timrå, för de känns verkligen rätt att bo här, lite synd bara att de är så långt hem till mamma och mina syskon, för annars hade man kunnat åka hem till någon av dom o bara ta en kopp te eller kaffe och surrat lite skit över dagen.

Vilket barnprogram tyckte du var bäst när du var liten?


Disney dags

Vem skulle spela huvudrollen i filmen om dig själv?


Den skulle jag väl spela bäst själv, annars vet jag inte

Vad brukar du göra för att bli glad en dålig dag?

 

Brukar mezza en kompis som är bra på att pigga upp en

O sen har jag gubben som är bra på att pigga upp mig   

 

 

 



Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards