ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under februari 2020

Av Cattis - 28 februari 2020 12:02


I onsdags så var jag med 3 härliga vänner på Himlabadet på spa avdelningen. Det blev en helgalen och superkul dag, vad vi skrattade och tokade oss med varandra tror den ena var värre än den andra (tror nästan jag var värst   ). När jag är i mitt esse då går de knappt att få stopp på mig, både det ena och det andra hoppade ur min mun och vad vi skrattade.

 

 

Jag har konstaterat att jag kommer att leva väldigt länge med tanke på hur mycket som jag har skrattat den här veckan, både med vänner och arbetskamrater   .

 

Ett gott skratt förlänger livet, säger dom ju     

 

Självklart blev det även sittning i bastun för mig och en av mina kompisar.

För den som inte vet vad som menas med sittning i bastun, så är det som så att då kommer det en kille eller tjej ur personalen in i bastun som har med sig 2 badlakan. Med dom använder han/hon för att sprida värmen från stenarna, det ena badlakanet är snurrat på längden och den andra har han/hon vikt på längden. Innan han/hon viftar runt med badlakana så häller hon eller han på vatten blandat med någon olja i detta fall så var det Citrus tema, det luktar jättegott och när han eller hon viftar runt med värmen där inne så blir det otroligt varmt där inne, är man lite värmekänslig så ska man sitta på den nedre delen i bastun, jag har provat en gång att sitta i mitten och jag trodde jag skulle koka för det blev extremt varmt.

 


HÄR kan du läsa mer om det.

 


 

Eftersom vi var hela dagen på Himlabadet på spa så åt vi mat där, vi alla tog varsin hamburgare och dom är riktigt goda där, det enda som jag blev lite besviken på var deras lökringar, för det var så lite lök i dom där ringarna.

 

 

Av Cattis - 5 februari 2020 22:15

Jag har i flera år lyssnat på en podd som heter Spöktimmen, det är 2 tjejer (Jenny den mörhåriga & Linn den ljushåriga) som har denna podd och jag tycker att dom gör ett riktigt bra jobb med sin podd.

 

Jag känner som säkert som många andra som lyssnar på deras podd att man inte kan få nog man bara vill lyssna på ännu ett avsnitt när det tar slut och att det känns som en evighet tills nästa nya avsnitt kommer ut, dom släpper ett avsnitt i veckan på tisdagar. Just nu har dom paus fram tills den 10 mars om jag inte minns helt fel.

 

 

 

 

Idag hade jag turen att tillsammans med min kontaktperson och 2 kompisar få se Spöktimmen live på Tonhallen i Sundsvall.

 

Dessa 90 minuter bara sprang iväg och de kändes som om det tog slut för fort, om 90 minuter gick så fort då kan ni tänka er att en timme gör när man lyssnar på dom i lurarna eller i mobilen.

 

Idag tog dom upp fall som kidnappning, olösta mysterier, creepypasata och sist men inte minst det övernaturliga.

 

 

I slutet när vi fick se några klipp på några som filmat det övernaturliga så var det verkligen så att hårstråna på armarna reste sig. Men de som verkligen fick än att hoppa till var när dom visade ett klipp på en kille som bor i en lägenhet där det spökar, han satt lugnt vid sitt köksbord med ett ouija board (en sådan på bilden här brevid)  och så ett glas på det brädet. Han höll 2 fingrar ovanför glaset och helt plötsligt så sprängdes glaset. Videon finns på youtube för den som vill leta upp det, kommer inte själv att leta upp det då det räckte för mig att de den i Tonhallen   

 

 

Ett annat klipp dom visade var en helt vanlig hantverkare som höll på i ett hus och som plötsligt hör ljud så han går runt i huset och ropar för att se om det är någon där, så öppnas en dörr och han går in i tittar med mobilen i handen som han filmar med men ser ingen, i detta rum finns även en dörr som leder ner till källaren och den slår igen med en smäll framför honom, han öppnar dörren och hör förmodligen något för han tappar mobilen och springer därifrån, mobilen fortsätter att filma men taket och helt plötsligt så snurrar mobilen först ett varv och en kort stund innan så snurrar den fler varv och jag o många andra ryggar tillbaka och skriker rakt ut   

 

 

Jag hade så höga förväntningar på denna liveshow och den levererade till max, så nu längtar jag ju ännu mer tills dom kör igång igen med nya avsnitt.

 

 

För den som är sugen att lyssna på Spöktimmen så finns dom på Acast eller där poddar finns.

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards