ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under augusti 2017

Av Cattis - 11 augusti 2017 19:11

Denna bok är så hemsk, men ack så spännande att man vill veta hur det går för den stackars lilla flickan som får växa upp under hemska förhållanden.

 

 

 

Handling:

 

Som åttaåring kommer Donya till Sverige från Libanon – kidnappad av sin egen pappa och hans nya fru. Sedan Donyas mamma drev igenom skilsmässan från sin våldsamme make, har pappan bara haft sporadisk kontakt med dottern men nu rycker han upp henne från allt hon håller kärt. När Donya gråter och vill hem till sin mamma i Beirut, säger pappans nya fru: ”Din mamma vill inte ha dig, hon är en lösaktig kvinna. Glöm att du har en mamma!”

 

 

Livet med styvmamman blir snabbt ett helvete. Donya blir slagen av både henne och sin pappa och hålls mycket hårt. Hon får hela tiden höra att hon är en horunge och misshandlas alltmer brutalt i hemmet. När hon är femton rymmer hon och hamnar – efter dödshot från pappan – i ett familjehem på annan ort.

Mannen i det par som tar hand om Donya hjälper henne att få kontakt med mamman i Libanon och sexton år gammal flyger Donya ensam till Beirut för att återse henne. Men knappt har de återförenats förrän Donya på nytt blir kidnappad, den här gången av pappans släkt. Hon spärras in i sin farbrors hus och hålls isolerad från omvärlden.

 

 

Horungen är den skakande berättelsen om hur en flicka berövas sin mor, sviks av sin far, tvingas lämna sitt land, misshandlas och blir kidnappad, inte bara en utan två gånger. Det är en berättelse om djup utsatthet men också stor inre styrka.

 

 

Donya Wihbi (f. 1981) kom åtta år gammal till Sverige från Libanon. Horungen är berättelsen om hennes liv och hennes debutbok. Donya bor i Stockholm med sin fästman.

 

Av Cattis - 7 augusti 2017 16:00

Det var liiite segt att komma upp ur sängen imorse när klockan ringde 07.10, men när jag väl kom upp och gjort alla morgon bestyr och fått på mig arbetskläderna så hade jag 10 minuter till godo innan det var dags att göra sig iordning och cykla iväg till jobbet.

 

 

 

Men väl på jobbet så har det rullat på, det blev att rensa lite ogräs och fixa snyggt på dom gravar som har skötsel och Skötsel med plantering.

 

 

 

Så med andra ord jag har varit på kyrkogården och jobbat idag, glömde skriva det högre upp, tänkte så ni hänger med på vart jag har jobbat idag.   

 

Hoppas ni mina kära läsare har haft en lika bra dag som jag.

 

 


 

 

Måste bara tipsa om Wahlgren & Wistam´s podd, jag började lyssna på deras podd från början strax innan semestern och då har jag aldrig lyssnat på podd innan. Men jag var less på musiken och kände inte för att lyssna på någon ny bok, och när jag ändå hade fixat premium på Spotify så kunde jag provlyssna på just deras podd, jag gillar ju både Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam, så why not liksom.

 

 

Så sagt och gjort nu är jag fast och har kommit fram till avsnitt 31 och emellanåt så skrattar jag så tårarna rinner, jag lovar att brudarna bjuder verkligen på sig själva.

 

 

 

Och jag kan lova er att även om ni gör det allra tråkigaste ni vet (som för mig att ränsa ogräs) så går tiden sjukt mycket fortare när man lyssnar på deras podd, eller i alla fall gör det de för mig, för dom 2 timmarna på förmiddagen brukar gå så sjukt sakta för min del, men som idag var det en solig dag och det var min första arbetsdag efter 4 veckor semester, så då passade jag på att lyssna på Wahlgren & Wistam´s podd och kan jag lova er att dom 2 timmarna bara flög iväg.

 

 

Ha en fortsatt skön dag mina kära läsare

Av Cattis - 5 augusti 2017 19:08

Denna bok bjuder på allt, både glädje, snusk och en massa annat smått och gott.

 

Vill du veta hemligheter bakom porren eller bara läsa om just Pumas liv och hur hon hamnade i porrbranschen, då är detta en bok för dig.

 

Jag tyckte boken var riktigt bra och jag ger den 5   utav 5 möjliga



Handling:

 

Puma Swede eller Johanna som hon egentligen heter är Sveriges i särklass mest kända internationella porrstjärna.

 

Ta del av hennes liv i en ocensurerade självbiografi "Mitt liv som porrstjärna". Biografin innehåller en närgången bild av Pumas liv med mycket inslag av humor. "Mitt liv som porrstjärna är tänkvärd och oerhört underhållande.




Som tonåring var hon en hopplöst nördig hästtjej som enligt de andra tjejerna i stallet var dömd till ett liv utan killar. Men några år senare upptäcktes hon på en gata i Stockholm och övertalades att bli glamourmodell i USA. När hon insåg att det fanns mer pengar att tjäna på att ha sex framför kameran åkte de sista kläderna av och plötsligt förvandlades hon till Puma Swede, en av världens hetaste porrskådisar.

 

 

Med en stor portion humor tar det blonda bombnedslaget Puma med oss på krävande inspelningsdagar, låter oss kika in bakom kulisserna och presenterar oss för sina vänner och branschens udda karaktärer. Vi åker på strippklubbsturnéer och till galna finska sexmässor. Vi får vara med om vilt festande och svajigt helikoptersex (som hamnar på de amerikanska skvallertidningarnas förstasidor). Och så blir det knäppa webbkamerashower tillsammans med väninnorna, det snabbaste sättet att dra in pengar i dagens porrvärld.

 

 

Men bortom festandet finns också en grå vardag. Parasiter som "suitcase pimps" - managerpojkvänner som blandar ihop kärlek, svartsjuka och pengar - ställer till det. För att inte tala om den där klumpen i magen inför varje hiv-test.
Puma ifrågasätter även samhällets normer. Varför kan en tjej inte ha många olika partner och en omättlig aptit på kravlöst sex utan att betraktas som störd? Och varför stämplas kvinnliga porrskådisar per automatik som hjälplösa offer?



Boken rymmer även Pumas sextips, felen med de vanligaste porrfilmsmyterna och svar på beundrarbrev.

Av Cattis - 5 augusti 2017 18:47

Denna film var verkligen galen men så himla kul, jag skarttade så tårarna rann emallanåt  

 

 

Handling:

 

Robin Williams är i högform i rollen som utarbetad familjefar!

 

Familjen Munro ser verkligen fram emot sin semester på Hawaii, så när faderns chef beordrar honom att komma till ett möte i Colorado om han inte vill förlora sitt jobb, måste han hitta en alternativ semesterplan.

 

Han lyckas få med sig familjen på en husbilssemester med löftet om att de ska komma varandra närmare genom att tillbringa lite "kvalitetstid" tillsammans.

Det är upplagt för en problemfylld och sanslös resa!

 


 

 

Skådespelare:

Robin Williams, Cheryl Hines, JoJo, Josh Hutcherson, Jeff Daniels , Kristin Chenoweth, Hunter Parrish, Chloe Sonnenfeld, Alex Ferris

 

Speltid:1t och 39 min  Genre:Komedi Releasedatum:2007-02-23

Av Cattis - 5 augusti 2017 18:00

Rubriken var lite väll att ta i men det har varit fullt ös idag.

 

 

 

Igår så var jag hem till min kompis Jossan, vi var och köpte lunch från Mekong och tog med hem till henne.

 

 



Kan verkligen rekomedera er att köpa mat från Mekong om ni någonsin är i Timrå, dels för att maten är riktigt god i alla fall den som vi köpte    och sedan dom flyttade till den lokal som dom har nu har dom verkligen fått till inredningen så det känns som om man är på en bar och äter god mat   

 

 

 

Det blev en hel del surr och lite skvaller mellan oss, men det är ju inte så konstgt för vi har ju inte sätts på hela sommaren.

 

 

Vi passade även på att kolla på en superkul film med Robin Williams.

 

 


 

 

 

------------------------------------------------

 

Idag däremot har det varit full fart här hemma, jag fick energi till tusen, och fråga mig inte vart den kom ifrån för det vet jag inte..

 

Jag har länge tänkt mig att jag måste göra en grovstädning av mitt badrum (har kaklat badrum)

 

Och idag så blev det äntligen gjort så jag spenderade säkert halva eftermiddagen i badrummet för att rengöra, väggar och inredning (badkar, toa & handfat)

 

 

När det var gjort och jag var nöjd så var det bara att ge sig på disken så sagt och gjort.

 

 

Nu är ett stycke Cattis väldigt nöjd med resultatet, men tyvärr tror jag inte min högerarm är lika nöjd som jag   

Eftersom jag lätt får värk i min högerarm   

 

 

Men resten av kvällen kommer att spenderas i gubbens soffa framför teven   

 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

Av Cattis - 3 augusti 2017 13:11

Denna film är grym men kul   

 

 

Handling:

 

Det är morgonmässa i en kyrka i Boston och prästen uttalar sin välsignelse över församlingen. Samtidigt går de irländska tvillingbröderna Connor och Murphy MacManus nerför altargången och kysser sin frälsares fötter.

 

 

Senare samma eftermiddag festar de med polarna på den lokala puben. Men plötsligt händer något som bryter den goda stämningen. Något mycket våldsamt...

Nästa morgon blir den excentriske FBI-agenten Paul Smecker tillkallad för att utforska ett groteskt mord på två ryska gangsters.

 

 

Hans tillvägagångssätt är minst sagt annorlunda. Väl på brottsplatsen sätter Smecker på sig sina hörlurar och vrider upp den klassiska operan på högsta volym. Han kastar ett par hastiga blickar på bevismaterialen, delar ut några order och sätter igång utredningen.

 

 

Snart faller bitarna på plats och misstankarna riktas mot bröderna MacManus. Det Smecker vid denna tidpunkt inte känner till är att tvillingarna ser sig själva som utvalda av Gud. Utvalda att utrota all ondska - ett ändamål som givetvis helgar alla medel...

 

 

 

 

 


 

 

 

Skådespelare:

Willem Dafoe, Sean Patrick Flanery, Norman Reedus, David Della Rocco, Billy Connolly                

Speltid: 1t och 49 min   Genre: Action  Reliasedatum:2010-12-03

Av Cattis - 3 augusti 2017 12:38

Denna film har jag sätt minst 5 gånger och älskar den verkligen.

 

 

Handling:

 

Från Walt Disney Animation Studios kommer Vaiana, en fantastisk berättelse om en modig tonårsflicka som seglar iväg på ett djärvt uppdrag för att rädda sitt folk. Under färden möter Vaiana den en gång så mäktige halvguden Maui, och tillsammans korsar de det öppna havet i ett roligt och actionspäckat äventyr. En film fylld med hjärta och humor!

 

 

 

 

 

 

Skådespelare:              

Dwayne Johnson, Alan Tudyk, Auli'i Cravalho, Phillipa Soo                  

 

Speltid: 1t och 43 min   Genre: Familjefilm    Premiärår: 2016

Av Cattis - 3 augusti 2017 12:21

Hej igen mina kära läsare!

 

Kommer inte på någon bra rubrik att skriva så därför blev det den som jag skrev   

 

 

Nu så har jag varit hemma i en vecka, och tyvärr är det bara några dagar kvar på semestern   

Men jag ska inte hänga läpp för jag jobbar bara 1,5 vecka sedan ska jag åka ner till mamma igen på 10 dagar.

 

 

 

Har inte så mycket att skriva om eftersom jag mest legat på latsidan sedan jag kom hem   

Varit uppe sent och sovit länge.

 

 

 

 

Hoppas ni haft en skön Semester för det har jag haft, ska inte alls klaga inte ens på vädret   

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards