ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under januari 2020

Av Cattis - 21 januari 2020 06:45

Jag tycker denna bok är riktigt skön att lyssna på, den är väldigt spännande och man vill bara veta mer om hur det går för Flora när hon kommer tillbaka till sin hem ö där folket speciellt hennes familj tyckte att hon hade svikit dom när hon flyttade till Englad och började jobba på en advokatfirma.

 

Handling:

 

Flora är säker på att hon gjorde rätt som valde myllret och karriären i storstan framför den ödsliga skotska ö där hon växte upp. Vad fanns det för henne på Mure? En plats där alla har känt henne hela hennes liv, och där ingen någonsin kommer att låta henne glömma det förflutna. Men när en ny klient ger henne ett uppdrag tvingas hon bryskt tillbaka till ön, i ett försök att få med sig de motvilliga öborna i projektet. Plötsligt bor hon åter med sina bröder (alla högljudda bjässar tillsynes oförmögna till grundläggande hushållsarbete) och hennes pappa, det liv hon har kämpat så hårt för att komma bort ifrån.

 

I ett försök att göra sin nygamla tillvaro på ön dräglig bestämmer hon sig för att ta sina matlagningskunskaper och gjuta liv i det dammiga, lilla rosa huset i hamnen. Problemet är bara att öborna hon ska övertyga inte har mycket till övers för Flora, som inte varit tillbaka på ön sedan hennes mamma gick bort. För att kunna lyckas med sitt projekt och komma vidare i livet måste hon sluta fred med de misstag hon en gång gjort. Hon måste bestämma sig för var hennes framtid egentligen finns, och hon måste sluta fly

Av Cattis - 16 januari 2020 13:15

I fredags så fick jag äntligen hem mitt spel som jag hade köpt.

 

Jag hade köpt spelet Crash Mind over mutant

Detta är ett spel som gör att man verkligen får tänka till ibland och fundera på hur eller vad man ska göra, ett riktigt kul spel, man får uppdrag som man ska klara av, ibland är det tålamodsprövande och ibland fattar man inte alls vad det är man ska göra, jag fick ta hjälp av olika videos ibland på youtube för att förstå vad det var som jag skulle göra.

 


 

 





Av Cattis - 14 januari 2020 21:24


Imorse när jag kom ner till min busshållplats så låg det i busskuren en stickad mössa och ett par stickade tjocksockar, kollade bara en snabbis men tänkte typ att det är väl någon som glömt och tänkte inte mer på det.

 

 

Sen fick jag tips om att Ica Anderssons hade lagt ut bild på att någon i denna fina by hade lagt ut även där   

 

Bild lånad från ICA Andersson Supermarket Sörberge facebooksida

 

Tycker det är så fint av denna människa som gjort detta   

All kärlek till den som stickat dessa med kärlek och sedan delat ut dom, mer kärlek behövs bland folket         

 

 


 

 


Av Cattis - 13 januari 2020 22:26

 

Då var det dags igen o röra på fläsket   , idag så startade Korpens gympa igång igen och jag kan ju lova att det kändes att man bara haft det gott i jul   . Det känns i musklerna och framförallt i konditionen, underhåller man den inte så blir man lättare trött.

 

 

Detta pass kändes som något i alla fall 98% helt nytt alltså med nya övningar som jag inte kan minnas att vi haft förut på gympan.

Det var som vanligt lite svårt att hänga med i övningarna som det alltid är när det är terminsstart  . Några övningar fick jag göra lite lättare eftersom min kropp inte riktigt klarar allt. Det bästa med dessa pass och gänget som kommer och tränar men framförallt Korpen i sig är att man gör så gott man kan och kör efter sin förmåga, aldrig någon som dömer för att man inte hänger med eller inte klarar av vissa övningar, man kommer som man är och som sagt kör efter egen förmåga.



Hon hade även hittat massa sköna låtar varav en låt som jag tipsat om   .

 

 

 

För den som är sugen att testa på något av Korpens pass så har dom öppet hus nu i 2 veckor med start idag 13 januari.

Med öppet hus menas att det är GRATIS prova på i 2 veckor på alla Timrå Korpens pass.

 

Kan knappt fatta att i år så går jag in på mitt 10e år med Korpen här i Timrå och jag trivs som fisken i vattnet.

 

Så om du kommer på öppet hus så kanske du med fastnar för något som passar för just dig. Jag går på medelgympa med Pia och vattenträning med Katarina & Katarina.

 

Jag har även testat på Hi intervall med Pia & Erika & Spinning med Erika, så det är pass jag kan rekommendera.

Här nedan så kan du se vårens schema   

 


Av Cattis - 12 januari 2020 10:00


 

Gjorde du något 2019 som du aldrig gjort förut?


Kommer inte ihåg att ja skulle ha gjort något nytt under 2019


Genomdrev du någon stor förändring?


Nope

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?


Ja, en arbetskamrat blev mamma till sitt 4e barn


Vilket/Vilka datum från år 2019 kommer du alltid att minnas?


19 Juni & 30 November


Dog någon som stod dig nära?


Nej, men året innan så gick min älskade mamma bort


Vilka länder besökte du?


Sverige (alltså det land jag bor i)


Bästa köpet?


Hmm, har köpt ett nytt aktivitetsarmband från Kjell & Co. Den är helt okey. Skulle ge den 3/5 i betyg. Det jag saknar med klockan är att den inte tar emot snapchat aviseringar, sen gillar jag inte att man får avisering när man öppnar messenger tycker det är rätt onödigt. Tycker oxå att det är väldigt kort signalsträcka på klockan för har jag mobilen kvar på Vardagsrumsbordet och går till exempel på toa då tappar klockan signalen till mobilen, det är sträcka på max 3-4 meter.

 

 

Denver BFH-14 Aktivitetsarmband

Aktivitetsarmband med pulsmätning

  • Pulsmätning vid handleden
  • Vibrerande väckarklocka
  • Svett- och vädertålig (IP68)
Vill du ha bättre koll på hur mycket du rör dig? Denver BFH-14 är ett aktivitetsarmband med tydlig OLED-display i färg som visar dina steg, distans, sömn, kaloriförbränning och puls. Visar även notiser från mobiltelefonen och kan vibrera när någon ringer, samt visa vem som ringer. Synkar trådlöst med mobilen via Bluetooth.

 


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att jag fick en vän till som är minst lika knasig som en annan     


Saknade du något under år 2019 som du vill ha år 2020?

Min älskade mamma men tyvärr kan jag inte få henne tillbaka   


Vad önskar du att du hade gjort mer?


Hmm, jag vet inte just nu


Vad önskar du att du hade gjort mindre?

Inte slösat bort mina pengar   


Favoritprogram på TV?


Dr pimple Popper, Body Bizzare, Wahlgrens värld & Sofias änglar


Bästa boken du läste i år?


Hmm, de måste nog vara dessa

 

       

 


Största musikaliska upptäckten?


Ingen aning


Vad var din största framgång på jobbet 2019?


Ärligt talat ingen aning


Största framgång på det privata planet?


Vet ej


Största misstaget?

Samma som ovan   


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


Det går upp och ner, sorgen efter mamma blir så påtaglig ibland och då rinner tårarna ner för kinderna


Vad spenderade du mest pengar på?


Mat ärligt talat


Något du önskade dig och inte fick?


Tillbaka min älskade mamma som gick bort 2018


Vad gjorde du på din födelsedag 2019?


Jag jobbade som vanligt


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?


Tror inte de


Vad fick dig att må bra?


För mig räcker det att mina vänner, familjen, min kisse och självlart min älskade gubbe finns i mitt liv


Vem saknade du?


Min mamma


De bästa nya människorna du träffade?

Ulrika   


Mest stolt över?


Min älskade syskonbarn


Högsta önskan just nu?


Att 2020 ska bli ett bättre år än 2019


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?


Shoppa mindre och spara mer


Vad har du för mål och drömmar för 2020?

 

Att minst ta en kryssning till Helsingfors med goda vänner och eller familjen

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards