ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under januari 2024

Av Cattis - Onsdag 10 jan 09:19


Halloj alla mina kära läsare

Hoppas allt är bra med er.

 

Med mig är det bara bra, lite trött bara då jag fått sova hela natten.

 

Det är inte alla nätter som jag får sova hela natten eller få denna ljuvliga djupsömn.

 

 

Så mina kära läsare så ska ni få veta vad jag har haft för mig sedan sist jag bloggade  .

Den 21 december så jobbade vi sista dagen före jul och då passade mina älskade vänner/arbetskamrater Jossan & Ewa att baka en supergod marängtårta


 

Efter att vi hade fikat så var jag med en kompi in på Birsta där jag choppade några julklappar mm

 

 

Min syster och hennes 2 älskade barn på 7 & 12år gammla, kom till mig 22 december och åkte sedan hem den 29 december.

Hon kunde inte stanna längre dels för att hon hade kattvakt o sen så ville hon fira nyår hemma med barna.

 


 

Nä, satte henne inte i jobb direkt när hon hade kommit   , utan här så skulle hon skulle stryka på ett julmärke som jag hade köpt några veckor tidigare men inte fått tummen ur röven att fixa det själv 


Under veckan som dom var hos mig så ville barna spela super Mario på mitt Nintendo Wii, vilket dom absolut fick och det bjöds på mycket skratt  .

 

 

När dom åkte hem sen så blev det väldigt tyst och tomt hemma, barna tar alltid me sig en bit av mitt  a när dom åker hem efter ha varit hos mig.

 

 

På nyårsafton så var de lugnt hemma, gubben och hans kompis var hemms hos gubben o kollade på hockeyn och efter de så gick vi ner till gubbens kompis och eldade lite, såå mysigt

 


 

Vi satt där och eldade och surrade tillsammans med några andra som bor där fram tills klockan var 3 halv 4 på morgonen.

 

dagarna efter så var man mest trött i kroppen och knoppen då man inte är van vid att vara uppe så sent eller tidigt beroende på hur man ser på saken   

Men jag drack ingen alkohol eftersom jag ser som så att jag inte får dricka ifall de skulle bli som så att jag skulle behöva ta en värktablett o sen så behöver jag inte dricka alkohol för jag har minst lika kul på läsk.

 

 

 

Nu är man åter i vardagen igen och det känns riktigt skönt de.

Bara lite synd att min sömn är som den är.

 

 

Men nog om de, i torsdags 24-01-04 så var jag och Jossan på saga och käkade lunch.

Då testa jag något nytt, nämligen Dumplings och det var riktigt gott så de kan jag tänka mig att äta igen.

 

 

 

 

I måndags 24-01-08 så böjade kyrkis igen och det var lika kul som alltid att träffa mina gamla arbetskamrater.

Nu är det även bestämt att i början på Mars så ska jag börja nere på Timrå kyrka igen fast mjukstarta med en dag i veckan för att se så att ryggen och benet håller ihop.

 

 

I tisdags 24-01-09 aå var jag på vårdcentralen för uppföljning av min diabetes typ2, mina värden var något bättre än förra året men de kan bli bättre, så Henrik min diabtessköterska sa att jag ska börja med att ta 4st Metformintabletter varje dag nu istället för 3st om dagen.

 

och om 4 månader så ska jag beställa tid på labb för att ta nya diabetsprover för att se om de blivit bättre. 

 

 

Idag 24-01-10 så ringde dom från sjukhuset så imorgon efter jobbet ska jag in dit och göra ultraljud på hjärtat, själva fyststet ska jag göra när jag känner att jag klarar av det.

Själv tycker jag de ska bli skönt att få kolla upp hjäratat dels för att jag har väldigt hög puls ibland och sen för att min pappa hade hjärtfel men det visste vi syskon inte om förrens den dagen han dog.

Nog för att han ändå blev 73år så är det väll ändå lika bra att kolla upp det hela innan döden står och knackar på dörren och säger att det är dags.

 

 


 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards