ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under januari 2023

Av Cattis - 15 januari 2023 09:54


Hallå alla mina kära läsare, hoppas allt är bra med dig   

Med mig är det bara bra.

 

Hoppas att ni klarade er undan otur på fredag den 13e.

På sätt och vis så åkte jag dit, jag hade nämligen varit och hälsat på min kompis som ligger på sjukhus, o så lilla jag som blir tokstressad när jag ska göra nya saker eller gå utanför min komfortzone, alltså gå utanför min trygga punkt.

 

 

Förut när jag har varit på sjukhuset så ar jag alltid tagit färdtjänsten dit men nu om man ska ha sjukresa så kostar det 200kr men om man bara ska hälsa på någon så vet jag inte riktigt hur det funkar, så lilla jag fick lov att ta bussen hela vägen alltså ka buss hemmifrån mig vilket inte är särskilt svårt för det är en resa som jag är rätt van vid så ingen större stress så men att åka med stadsbussarna gör mig tokstressad min puls den dagen låg som högst på 110 om jag inte minns fel.

 

Men hur som haver så gick resan upp till sjukhuset snärtfritt MEN när jag skulle hem sen det är en helt annan historia  
Från sjukhuset så gick de toppen för bussen stod redan där och vänta när jag kom ut, men sen när jag skulle med nästa buss hem, ja då har dom möblerat om bland alla hållplatser igen inne i stan så där jag och 2 av mina kompisar klev på en annan gång var inte i bruk utan man skulle till en annan hållplats som jag inte hittade.

 

Men så frågade jag en kille som gick förbi men han kunde inte hjälpa mig men så såg jag att buss 120 stog inne i väntan på att få åka så jag knacka på lite försiktigt på dörren och frågade vilken hållplats jag skulle till. Inga problem där MEN man skanske ska kolla åt vilket håll den bussen ska gå åt , men de gjorde inte jag, stressad och hungrig var jag men hur som haver efter ett tag så började jag fundera på hur i hela friden vi åkte för det kändes så fel och mycket riktigt fel var det för jag var på väg ut till Njurunda och dit skulle inte jag utan jag skulle mot Sörberge Norra. Så lilla jag fick kliva av i Bredsand för att sedan ta 4ans buss tillbaka till stan för att kliva på RÄTT buss mot Sörberge Norra.

 

Igår då var det inte fredag den 13e längre men då passade min tvättmaskin på att säga upp sig, gubben min tror att det kan vara drivrämmen som gått sönder för motorn går men trumman snurrar inte. Förhoppningsvis så går det att fixa för inte en så dyr slant men har jag otur så får den gå till skrot och lilla jag får skaffa en ny tvättmaskin  

Jag har haft den här tbättmaskin i många år nu men det är min svärmors gamla så dels därför vill jag ju inte göra mig av med den om det går att laga den.

 

 

 

 

Förutom mitt lilla missöde med bussen och tvättmaskin som sagt upp sig så har det varit ganska lugnt. Jag har haft en spelkväll tillsammans med min goa härliga vän Jossan

(klicka på namnet så kommer du till hennes blogg)

 

Vi spelade Cuphead - Don't Deal With The Devil men det gick inte så jättebra för oss så vi bytte till New Super Mario Bros U Deluxe, där gick det lite bättre för oss   

 

 

 

 

Annars så har det varit väldigt lugnt under jullovet, har mest umgåtts med min älskade gubbe och min lilla misse.

Jag har även varit med min misse till Vettris och chippat honom nu när det är lag på att man måste göra det, men min herre tyckte inte alls att det var någon kul resa.

 

Vettris ligger inne i Birsta så jag bokade en färdtjänst till oss (Mig & Katten) men Sigge var riktigt stressad så han jamade hela vägen hemmifrån och till Birsta men hemfärden sen gick lite bättre men då var han nog så trött den stackarn.

 

Min herre fyller 14 nu i maj så han är uppåt åren, innan pandemin så åkte vi alltid ner till mamma då när hon levde och mina småsyskon, men nu när pandemin kom och satte stopp för resandet så har jag nu bestämt att min herre inte ska ut och resa mer dels för att han blir ju så stressad och sedan så blir han ju som sagt 14år nu.

 

 





Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards