ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under april 2021

Av Cattis - 30 april 2021 19:06


Hallå mina kära läsare, nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här.

Hoppas ni inte tröttnar på att jag är så dålig på att uppdatera men ska jag vara ärlig så har jag mest umgåts med min älskade gubbe och min kompis Linda   

 

Tid har jag ju haft att sitta men det är rätt ofta som jag känner att jag inte orka starta datorn och då kanske ni tänker det att "varför bloggar du då inte via mobilen?" Jo det ska jag tala om för er. Jag tycker nämligen att Bloggplatsens app är rätt så dålig för att ska du få till texten så att den inte blir pytte liten så man nästan måste sitta med förstorningsglas för att kunna läsa (skämt åsido) nä men helt seriöst så måste jag sitta och skriva in koder som <B> för att texten ska bli större och mer läsbart och så kan jag inte ändra på text stilen för att få det som jag vill ha... och sen är det inte alltid som jag har något att skriva om.

 

Vill liksom inte bara skriva vad jag gjort på jobbet då det kan vara ganska enformigt ibland eller så har vi inte haft mycket att göra under dagen, då blir det bara tråkigt för er att läsa.

 

När jag kommer hem så är hinner jag bara chilla en stund innan det är dags att fixa med middag och sen spenderar jag resten av kvällen i soffan tillsammans med gubben.

Ibland så hinner jag träffa Linda en stund innan man knallar hem från jobbet då hon också jobbar i Timrå   

 

 

Såhär mycket som hon och jag har umgåtts på senaste året har vi nog inte sets på dessa 11 åren som vi känt varandra men det har varit som så att livet kommit emellan helt enkelt.

 

 

 

Jag kan berätta en glad nyhet och det är att jag har nu fått min första dos med vaccin och jag känner mig så glad för snart kan man kanske börja jobba en till dag i veckan fast på kommun med mina härliga arbetskamrater   . Jag vet att vi måste fortsätta att vara försiktiga för att faran är ju inte över bara för att man fått vaccin MEN vi minskar i alla fall chansen att bli sjuka eller allvarligt sjuka.

Nä nu har jag pratat färdigt om vaccin och virus, alla pratar om det så då måste inte jag det med men jag tänker avsluta denna mening med att: VAR FÖRSIKTIG, ANVÄND MUNSKYDD I OFFENTLIGA MILJÖER, SPRITA OCH TVÄTTA HÄNDERNA OFTA.

 

 

Idag så beställde jag ett par till skor av mina favoriter från Lager 157.

 


 

Vita skor är egentligen inte optimalt för att de blir smutsiga så fort men jag har ett par beige sedan innan och sen har jag haft ett par blå innan det och det, bästa av allt förutom att jag älskar dessa skor är att dom kostar inte en hel förmögenhet utan deras ordinariepris ligger på 200kr men just nu så är det rea på dom för medlemmar och kostar just nu 157kr. jag har inget samarbete med Lager 157 utan jag bara helt enkelt älskar deras kläder och skor.. Jag har säkert spenderat minst 2000kr i den butiken sedan dom öppnade här i Sverige speciellt i Sundsvall och Gällstad.

 

 

 

Jag har även fixat nya glasögon för ca 2-3 veckor sedan. Jag byter glasögon vartannat år dels för att jag tycker det är bara att kolla synen då jag har brytningsfel på båda ögonen och sen har pappa haft gråstarr, vad jag har förstått så kan det vara ärftligt.

 


 

Jag går på Specsevers och fixar mina glasögon just för att jag har svårt att lita på andra stora företag som säljer glasögon och dels för att jag tycker om priset 2 par glasögon till priset av 1, då väljer jag alltid ett par glasögon att ha till vardags och ett par solglasögon i min styrka. Jag har gått hos Specsevers i några år nu och alltid blivit nöjd och är det något så är dom alltid trevliga och man får den service man behöver.

 

 

 

 

Nä nu ni mina kära små vänner så ska jag ta o lägga mig på soffan och kolla på någon film, ikväll blir det ingen Masked Singer för min del för min älskade gubbe är iväg med en kompis till hans stuga så lilla jag sparar det avsnittet tills han kommer hem.

Lika svårt är det att hålla sig som det är spännande och man vill veta vem som gömmer sig under masken   

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards