ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 4 juni 2023

Tågstrul och begravning

Av Cattis - 4 juni 2023 12:06


Hej alla mina kra läsre.

Hoppas allt är bra med er, med mig är det helt okey.

 

Nu var det ett tag sedan som jag bloggade och det har hänt lite grann i mitt liv, jag har umgåtts med vänner, jobbat, mm

Det som man ofta gör till vardags, träningsterminen är slut för denna sommar, och startar igen i höst men för att det inte ska bli allt för långt uppehåll mellan terminerna så kör vi lite utegympa 2 dagar i veckan fram tills den 26 juni.

 

 

Men som rubriken säger så när jag skulle åka ner till min syster för ett par veckor sedan så var det bara strul med tågen, på vägen ner så gick tåget sönder ca en kvart innan vi skulle landa i Gävle så då blev vi stående ca 2,5 timme så jag missade mitt tåg för att komma vidare ner till Norrköping, så det ressulterade i att det blev Mälartåg ner till Uppsala för att sedan byta till ett annat Mälartåg för att ta sig ner till Stockholm för att sedan bya där till ett Sj tåg till Katrineholm för att byta där till ett Sj tåg till Norrköping för att sedan ta bussen till Valdemarsvik.

 

Jag skulle ha landat i Norrköping 16.04 om tåget inte hade gått sönder men nu istället så landade jag ca 21.30 för att sedan vänta på bussen som skulle avgå 22.25  så ner resan var inte alls nå kul, så när jag var i Gävle så var jag så frustrerad, ledssen och arg så tårarna bara spröt på mig, så jag ringde min älskade vän för att få lite stöd och någon som kunde få mig på bättre humör och hon lyckades väldigt bra med det.

 

 

Det är inte ofta som jag får ringa mina vänner sådär när jag behöver stöd men det är så skönt att veta att dom finns där när man väl behöver dom  



Jag kan ju tyvärr inte ringa mamma för att prata när jag behöver det eftersom hon lämnade jordelivet alldeles för tidigt för snart 5år sedan, den 19 juni är det 5år sedan som hennes liv tog slut pga denna förbannde cancer  

 

 

Men hur som haver jag fick som tur var sova hos min älskade lillebror Marcus när jag väl kom ner till Valdemarsvik, jag landade med bussen 23.30 Dagen efter kom syster yster och hämtade mig, så då blev det en heldag tillsammans med min älskade systerdotter  , syrran jobbade som vanligt så det var bara jag och min systerdotter.

 

Vi fick för oss att gå 1,5 mil den dagen, då gick vi först ca 7km till deras lill Ica och köpte lite chips och gifflar, sen gick vi ner till badplatsen som låg där och doppade fötterna, först var det jättekallt men sen hade jag önskat att jag hade badkläderna med mig för det var skönt i vattnet när man väl hade vant sig och det var gassande   ute säkert närmare +27 ute och ingen av oss hade smörjt in oss med solskydd så lilla jag såg ut som en kräfta när vi väl kom hem sen.

 

Det var mycket jobbigare att gå hem än till lill Ica.

Att jag kallar det för lill Ica är det att det egentligen är ett Ica Nära och så har vi 2 större Ica inne i Vademarsvik en i centrum som heter Ica Fyren och så har vi Ica Vammar som ligger på vägen ut från Valdemarsvik.

 

 

På tisdagen sen så var det dags att begrava pappa, det var inte så jätte känslosamt för min de eftersom jag inte stod min pappa så nära, men ändå är det en sorg för nu har jag ingen förälder kvar i livet, pappa blev 73år och 2 veckor, medans lilla mamma bara blev 57år och 3 månader.

 

Mamma sörjer jag varje dag och önskar att det fanns så att jag kunde ringa henne bara för att höra hur hon mår och hur hennes dag har varit eller bara för att säga "Hej" och prata bort 4 timmar på ingenting. Jag ringde mamma kanske inte varje dag men nästintill i alla fall.

 

Pappa fick en fin urna med skärgårdsmotiv på, och det var jag, Stephanie och Anton (storebrors pojk) som sänkte ner urnan, och pappsen fick ett fint avslut, han ligger i askgravlunden i Valdemarsvik inte långt ifrån sin storebror som oxå ligger begravd där tillsammans med sin fru.

 

Jag passade på att tända ett ljus på hans grav när vi ändå var där  .

 

 

Nä, nu är det dags för lilla mig att gå upp till tvättstugan igen.

 

Ha e fin dag mina kära läsare.

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards