ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under augusti 2021

Av Cattis - 27 augusti 2021 17:07


 

 

Idag var det surströmmingsfest på Timrå torget som Café Inbetween inom svenska kyrkan som anordnat för 10 eller 11e året i rad nu.

 


 

Det var 2 sittningar (en förmiddag och en eftermiddag) för att dela upp folket för det är väldigt populärt och det kostade bara 50kr och man fick äta så många surströmmingar man ville, jag åt bara 4st men det var nog för mig eftersom man äter surströmmingen tillsammans med potatis, lök och tomat. Jag åt det på en hård tunnbröd macka.

 


 

Min älskade vän Jossan fick visa mig hur man rensade surströmmingen för jag hade glömt hur man rensade då jag mest äter färdig rensade filéer.

 

Efter att vi hade ätit klart så gick vi in en snabbis på Café InBetween och på vägen ut så stannade vi till inne i kryptan och tände ett varsitt ljus, jag tände för min egen adopterade mormor (jag adopterade henne till min mormor när jag var liten ) som tyvärr gick bort för några år sedan.

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards