ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under januari 2018

Av Cattis - 31 januari 2018 14:30


 

Hur gammal var du första gången du blev ihop med någon?


Ingen aning, kommer inte ihåg


Vad dricker du allra helst?


Vatten

Vad är din största fobi?


Spindlar

Bästa raggningsrepliken?

Jag har tappat mitt nummer, kan jag få ditt   

Är du svartsjuk?


Är inte det i vanliga fall, men det har hänt

Vad anser du om otrohet?


Det är bara dumheter för det sårar mer än vad det gör nytta

Vad minns du från din skoltid?


Det mesta, både med glädje och sorg

Om det inte vore så dyrt, skulle du ha tagit körkort? Om du inte redan har det.


Inte vanligt B kort för det har jag aldrig velat ha, men däremot traktorkortet längtar jag efter

Hur gammal var du när du slutade trå på tomten?


När jag upptäckte att det var min storebror som jämt var tomte   

Vad är det dyraste du någonsin köpt till dig själv?


Soffan

Någonting du önskar dig, men vet att du aldrig kommer kunna få?


Ingen aning ärligt talat

Kommer du ihåg vilket barnprogram som var din favorit när du var barn?


Bolibompa och Disney dags

Absolut bästa låten just nu?





Om du fick göra precis vad du ville för en dag, vad skulle du göra då?


Hmm, Ingen aning

Vad anser du om skönhetsoperationer?


Det beror på vad det är för skönhetsoperation

Är du engagerad inom politik, sådär att du följer med i valvakan inför en omröstning?

 

Är inte ett dugg intresserad av politik


Favoritsporten är?


Har ingen favorit sport

Största idolen är?


Min älskade mamma   

Bästa dag i veckan är?


Klart bäst är ju alltid FREDAG   

Det bästa du vet?


Sova   

Vad äter du helst för snabbmat?


Det beror på vad jag är sugen på

Din bästa egenskap?


Snäll

Din sämsta egenskap?


Tjurig

Vad är du mest nöjd med på din kropp?


Tycker om hela mig

Om du var tvungen att byta yrke, vad skulle du då välja?


Vill inte byta yrke, men om jag måste så vet jag inte

Vad samlar du på?


Filmer    

Bor du på samma ställe idag som när du var yngre?


Nope, bor 62 mil därifrån

Om inte, berätta.


jag träffade kärleken så jag flyttade upp till honom

Bästa maträtten?

Är lite som Katten Gustaf, älskar lassange  

 



Religion, är det någonting som intresserar dig?


Både ja och nej

Bästa boken du läst?




Sover du ensam eller tillsammans med någon?

 

Jag sover tillsammans med denna skönhet   

 

 

Av Cattis - 30 januari 2018 13:22

Idag så är jag på Tallkotten för att min rygg inte är snäll med mig.

 

Det har varit en lugn dag idag vilket är skönt eftersom ryggen gör ont, så efter jobbet sen så ska lilla jag gå ner på apoteket och köpa en Voltaren så förhoppningsvis ger det onda med sig fort.

 

 

Efter att jag lunchen så fick jag hjälpa till med disken, det gjorde inte så mycket för vi var ju några stycken som hjälpte till, så de gick på ett kick.

 

Men medans vi diskade så spelade jag lite Disney musik (frågade innan om dom ville höra Disney musik eller annan)

 

 

Vi fortsatte lyssna på musiken efter vi diskat färdigt men då blev det ett Musikquiz av det hela, så en personal och några jobbarkompisar satt och gissade vilken Disney film som musiken hörde till.

 

Jag spelade musiken från Spotify, den mapp som jag hittade musiken så stog det inte vart låten hörde hemma utan bara vem som sjöng och låt titeln, det var riktigt kul.

 

Av Cattis - 25 januari 2018 17:42

Idag så testade jag och Amanda en ny grej, nämligen fish spa.
Då stoppar man ner fötterna i en balja med fiskar. Till en början så kittlades det jätte mycket, men det var aldrig obehagligt eller så. Det bästa var när fiskarna naggade eller i alla fall kändes det som så.

Av Cattis - 13 januari 2018 15:13

Igår så var jag ut på stan med min kontaktperson Amanda, lika kul som vanligt hade vi   

 

Vi började med att gå upp till Sky sushi bar men det var inte öppet så då gick vi till Sushi House istället, det var riktigt god sushi där.

 


Efteråt så gick vi iväg till Downtown och spelade biljard, det var superkul.

Jag har inte spelat biljard sen vi var där med Fritiden för kanske 5år sedan, ja hur som haver så är det jättelänge sen som jag spelade bijard.

 

 

Men jag hade turen på min sida då, för jag vann med 3-0 men näst sista matchen så slogs vi om den svarta bollen, ja inte ordagrant eller så    Men jag hade verkligen tur för på något vis så lyckades jag slå till bollen att den hamnade i hålet men det var inte väntat från varken mig eller Amanda, men men ibland ska man lyckas   

Så nu vill Amanda ha revanch nästa gång   

 

 

 

 

 

När vi ändå var i Sundsvall så var jag ju bara tvungen att knäppa kort på våran fina isdrake

 

 


 

-----------------------------------------------

 

Idag så började dagen med diverse bestyr innan min kompis Camilla skulle komma på besök.

 

Vi ses inte så ofta nu för tiden men när vi väl ses så har vi superkul     

 

Tiden bara springer iväg när vi ses och man har nästan träningsvärk i käken för det blir så många goa skratt   

 

 

Jag fick även en god sen julklapp av henne   

 


 

Det märks att hon vet att jag är en liten gottegris     


Av Cattis - 12 januari 2018 11:01

Nu är man tillbaka på jobbet igen efter en skön ledighet.

Det känns väll inte allt för hopplöst att ledigheten är slut och man ska återgå till vardagen igen men jag måste ju erkänna att jag är ju inte piggast i stan direkt   

 

 

 

I tisdags så var jag upp på Jobbet (Tallkotten) en sväng för att jag skulle ge min kompis Jossan en sen julklapp, Hon blev superglad för den.

 

Hon en Fidget spinner som lyser och gör olika mönster när man snurrar på den.

 

Vill du läsa Jossans blogg så kan du kika in HÄR

 




Idag efter jobbet så ska jag träffa min Kontaktperson Amanda, då ska vi först ut och äta och sedan ska vi på Downtown och spela biljard, det ska bli superkul de. Jag har inte spelat biljard på år och dar.

 

 

Imorgon så kommer min kompis Camilla till mig, då ska hon få sin sena julklapp   , tyvärr kan jag inte tala om vad det är hon ska få för det finns risk att hon läser mitt inlägg här och det är ju dumt om hon får veta redan nu, det är ju bättre att hon får vara nyfiken en dag till   .

Av Cattis - 3 januari 2018 21:06

I måndags så kom min bästa kompis och hennes kille till mig en stund, och som vanligt blev det en hel del surr och skratt.

 

Jag fick även en liten julklapp av dom, en popcornmaskin, o jag som tittat på dom där förut men inte köpt någon så det blev ju en fullträff där   .

 


 

Jag passade på att skicka med en liten julklapp till Basse (deras hund), jag tyckte att även han var ju tvungen att få en julklapp    

 

 


 

När mammas hund levde så fick han en julklapp varje år, en ny hantel (pipleksak) som han älskade och den skulle vara cerise om ja inte minns helt fel, i alla fall så ville han bara en och samma färg och tro mig vi prövade med andra färger men det dög inte åt honom   

 

mammas hund Bosse

 

 

Basse fick tuggpinnar av mig såna där som ska vara bra för tänderna, typ dom som dom gör reklam för på teven, och dom blev mycket populära för han smaskade glatt i sig första pinnen han fick.

 

 

 

 

 

Idag när jag var på Birsta så var jag in på Cupolen en sväng, och jag som varit på jakt efter en ny jacka ett tag fick en snilleblixt att jag skulle gå in på myrorna och titta men med tanken på att jag säkert inte lär hitta någon, men tji fick jag det första jag la ögona på var en sprillans ny jacka, mamma googlade på märket på jackan och fick fram att det var en jacka från Intersport som kostat från 500kr och uppåt och jag skulle först få ge 345kr men så var det 50% på alla kläder på Myrorna så jag gav bara 173kr för jackan och jag kan ju lova er att jag är supernöjd och så himla glad att jag fick den där snillen att jag skulle gå in på Myrorna.

 

 

Ibland kan man göra riktiga fynd där   

 

 

Vill ni själva besöka Myrorna i Birsta så finns dom på Cupolen   

Hitta dit, klicka på Myrorna så kommer ni till hemsidan   

 

Min nya jacka som jag fyndade idag  


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards