ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under augusti 2013

Av Cattis - 31 augusti 2013 10:03

Lördag morron o jag e uppe ganska så tidigt, fick sova fram till 08.45 hade vare skönt om ja kunde sova typ till 09.30 iaf men men min kropp tyckte väl att ja hade sove färdigt.

Sen ja kom upp ur sängen har ja inte gjort mycke mer än o sutte vid datorn och smurfat lite inne på smurfarna (ett spel för den som undrar) inne på facebook... både min storebror och mamma har tjatat på mig att ja skulle gå med och börja spela Smurfarna men ja som har satt mig på tvären hela tiden bara för att ja hade ingen lust och börja spela nå mer spel på facebook.... men iaf så gav ja med mig o sa att ja kan väl gå in där och iaf starta upp men att ja tänker inte sitta där som ett fån...

 

 

För ja vet ju att ja tröttnade ju på Farmville efter att ha spelat de ganska länge och tyckte ju de va super kul i början, men nu när jag börjat och spela Smurfarna så e de ju inte alls som Farmville utan detta e roligare och man får uppdrag att göra och så ska man rädda sina kamrater som har blivigt färtrollade av Gargamel.

Jag kan ju säja de att jag e fast hehe

 

 

 

I går så fick jag veta att en barndomskompis mamma har gott bort =(

Det var inte så länge sen som ja träffade min barndomskompis mamma när jag var i min hem stad eller va man ska kalla byhålan Valdemarsvik för =P

 

Det kom som en chock för då när jag träffade henne sist så mådde hon bra och de va som om vi hade sätts igår fast de var flera år emellan, för tyvärr så är ja inte med min barndomskompis längre utan vi har lite sporadisk kontakt emellanåt, inte för att vi inte tycker om vranadra eller nå sånt utan vi har typ bara glidigt ifrån varandra och har lite sporadisk kontakt som sagt.

 

 

Och igår så var det även min älskade svärmors födelsedag, hon skulle ha fyllt 74år om hon fått leva. <3

Min svärmor var en underbar människa och jag saknar henne jätte mkt.

 

 

 

Nä nog om tråkigheter....

 

Vill tänka possetivt och på allt kul som händer runt omkring mig.

 

Som nu e de ju bara 2 dagar kvar sen börjar gympan igen, som jag har längtat. Jag älskar verkligen passen som ja går på, för ja känner mig som en helt ny människa efteråt och jag känner att mkt av min rastlöshet försvinner i min kropp.

 

Sen e de bara mina extra kilon som ska försvinna...

Många pratar om denna 5/2 dieten men det är inget som ja känner själv att ja skulle vilja pröva på nog för att den verkar effektiv men nja, då tror ja hällre på bra motion och sen tänka på vad och hur mkt man äter.

 

Man ska ju tex inte stoppa i sig en fläskig pizza o sen slänga sig på soffan o tro att de inte gör något. Sj vet ja inte vad ja tänkte på för en ca 6år sedan då jag stoppade i mig för mkt av allt.

 

Som mest har jag vägt 105kg men där nån stans så bestämde ja mig att jag vill inte väga så mkt och så en dag på jobbet så sa jag och ena våran gruppledare att vi skulle lägga gosaker och massa annat onyttigt o gott på hyllan i veckodagarna, hon kunde inte hålla de men jag däremot har lyckats väldigt bra, för det var starten till en liten viktminskining + att ja känner att ja mår bra av de. I dagens läge så väger ja ca 94kg, jag försöker gå ner men de e inte det lättaste...

 

 

Men jag ska pröva en sak från o med nästa löning, o så hoppas ja på att de kommer att hjälpa mig o gå ner lite i vikt och få mig att få en liten tankeställare... Jag tänker inte avslöja vad det är jag ska göra för jag vill testa först o se om de kan ge mig en kick start...

 

Träningen är de inget fel på för jag kommer ju som sagt att köra igång igen med Korpens träning nu när det startar på måndag.

 

Så då blir de träning måndag, tisdag och onsdag... funderar på om ja ska pröva på det nya passet som kommer nu: EFIT / Effektiv intensiv träning

som kommer att va jämna veckor kl.18.00 på Böle skola

Men ja har inte riktigt bestämt mig än om ja ska gå eller inte, för de e ju inte bra o träna för mkt eller för lite utan det ska va så att man mår bra o sen så behöver ju kroppen även få vila lite granna emellan.

 

 

O ja vet av egen erfarenhet va som händer om man inte tar de lilla lugna, jag har problem med mina hälsenor (även om det har blive bättre med gjutna sulor) o sen så fick ja en inflamation i vänsterarmen i muskelfästena, de va inte det roligaste men som tur va så läkte de ju på ca 4a veckor.

 

 

 

Nä nu ska jag ta o käka lite frulle o sen kanske ta itu men lägenheten för de ser ju ut som 7 svåra år och 1 nödår här.

De blir så när man haft sin syster och hennes dotter här i 2 månader. ;)

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 


 


Av Cattis - 30 augusti 2013 11:53

Just nu känns de som om livet leker, för de e så mkt kul som händer nu i mitt liv.

 

Som att:

 

* Gympan startar på måndag

* Barnkyrkan startar snart med (ska jobba då både måndag & tisdag)

* Ska klippa mig på tisdag

 

 

 

Hmm, nu blev de ganska tomt i huvudet, innan ja påbörjade etta inlägg så hade ja lite granna o skriva men nu blev de helt tomt i bollen hehe.

Men vad gör de? De e ju fredag och bara några timmar kvar till helg.

 

Mina planer för helgen är inte speciellt många, bara att ja ska försöka få iordning på min lilla lya efter att ståhej i somras.

Annars så ska jag bara ta de lilla lugna och umgås med min älskade kisse o gubben.

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


 

 

 


Av Cattis - 28 augusti 2013 10:06

Idag e jag trött som ett as eller kanske inte riktigt men nästan.

Vaknade 07.30 fast jag är ledig idag och fick sova hur länge jag ville, men men inte möe o göra åt.

 

Igår hade ja inte så stor lust o blogga bara för att jag o 2 till på mitt jobb höll på och fixade med våran blogg som vi startat upp alltså jobbets blogg.

Våran gruppledare är helt ny med det här med blogg och de så en annan som är van vid o blogga o de försökte förklara för henne men de inte lätt o lära gamla hundar att sitta även om de går med mycke möda och besvär hehe.

 

 

Så när jag kom hem igår från jobbet o de så var jag ganska så trött i huvudet.

 

 

Kom hem från mamma i måndags kväll så då va de mest bara att bara försöka komma till ro här hemma så då satt ja inget vid datorn.

 

Mina planer för dagen idag är att jag ska strax ta att hänga upp den tvätt jag tvättat och sen fixa mig iordning för att dra iväg på Birsta en sväng och handla hem lite mat samt även byta mina dojjer som gott sönder lite granna, kanske nämt de i ett tidigare inlägg men shit the same då får detta bli en liten påminnelse ;)

 

 

Ena hällan på min ena sko har gott sönder och jag har vare inne på Team Sportia i Birsta och pratat med dom, men tyvärr så kunde jag inte ha något av de skor som var liknande de par som jag har, men han sa de han som hjälpte mig att jag skulle återkomma om ca 2 veckor för då skulle dom ha fått in ett nytt sortiment av skor av annat märke visserligen men de spelar ju inte så stor roll för min del huvudsaken är att det passar mina fötter med mina egna sulor i.... Tyvärr kunde jag inte få likadana skor som jag har för att det är ett utgående modell och det fanns inte kvar i min strl.

 

 

 

Men men ni får önska mig lycka till när det gäller skorna för det är inte lätt för min del att hitta ett par skor som passar mina fötter.

Nästan alltid så brukar det vara ett eller annat fel när jag ska köpa skor =(.

har haft detta problem med skor enda sen jag var liten och skulle börja använda skor.

 

 

 

 

När nu e de dags o göra sig iordning för o dra iväg.

 

Ha de gött


På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 25 augusti 2013 11:34

Igår så var vi på 83års kalas hemma hos min älskade morfar.

Morfar hade köpt smörgåstårta från Café 12:an i Norrköping och den var JÄTTE god.

 

Morfar fick blommar av alla som kom på kalaset och så fick han en whiskey.

Det är svårt att köpa presenter till morfar bara för att han har ju typ allt.

Men som tur e så älskar han ju blommor.

 

 

Efter kalaset hos morfar så åkte vi och handlade på nya ICA Kvantum i Klockaretorpet, det var rätt mkt folk där men de kan ja nästan förstå med tanke på att det är nyöppnat och så många bra erbjudanden.

 

Men det bästa med den stunden på nya ICA Kvantum var att jag träffade Paolo Roberto, han stog där inne ich delade ut smakprov på nån pasta med nån fyllning i... det roliga i det hela var att varken mamma eller min moster som oxå var med och handlade kände igen honom, inte förrens jag och storebrorsan talade om det för dom.

 

Jag tog ingen autograf för han är ingen stor idol eller så men jag fick ett fint kort iaf och det räcker för min del =)

 

 

 

 

Idag blir det en lugn dag hemma, kanske ska uiväg och träffa min kompis Stina på em men de e sånt som märks......

 

det märks även att hösten har komme för på förmiddan så är det varmt o skönt men sen så försvinner den bakom molnen och det blir ganska så kallt ute, så nå mer bad för iår tror ja inte att de blir om ja ska vara ärlig.

 

 

(Om ni vill se bilder från igår så kolla in min instagram, klicka på lkonen instagram om ni inte kollar via mobilen)

 

 

Nä nu ska jag hjälpa mamma och tvätta sin stora bäddmadrass.

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Hmm

Av Cattis - 22 augusti 2013 10:34

Har ingen bättre rubrik att skriva så de blev som den blev.


Igår så sov ja till 10.30 ca o de va evigheter sen som ja sov så länge.

O idag så blev de bara o sova till 09.00 fast klockan va runt 01.30 när ja släckte ner och la mig för o sova.

 

Men imorse så va de även lite svårt att få upp lillebror ur sängen för han va lite trött då han med la sig vid samma tid som mig, men efter mycket om o men så fick ja upp honom så fick ja upp honom så han kunde klä på sig o dra iväg till bussen.

 

Själv så är ja ledig från jobbet då jag är nere hos mamma sen i lördags även om ja åkte neröver på fredags kvällen.

 

 

Igår så var jag med min kompis Stina som jag lärde känna 2a dagen i 7an.

Vi gjorde inte så mkt utan vi köpte med lite fika o så gick vi bort till banvalsstugan även känt som Korpen stugan, eller snarare att vi gick en bit bortomför för att komma till ett litet mys ställe o där satt vi o surra en hel del som vi typ alltid gör när vi ses.

 

I eftermidda så ska jag träffa henne igen o då får vi se vad som händer o fötter.

 

 

 

 

Här kommer en liten låt som lillbrorsan Marcus brukar spela för en.

 

 





Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 20 augusti 2013 15:47

Har väl inte så mkt o skriva om idag eftersom det inte har hänt allt för mkt.

 

Vaknade av brorsans klocka imorse (som alltid) men eftersom ja sover i hans rum så måste jag hjälpa honom o komma upp ur sängen eftersom han är så mkorrontrött o så har han ju hur många alarm som hälst men ändå så händer det att han kommer för sent till bussen.

 

Min bror går andra året nu på IM och för den som inte vet vad det är så är det det forna IV alltså inviduella programmet.

 

Magnus går Nyströmska skolan i Söderköping.

 

Marcus har i omgångar blivigt filmad angående att skolan inte ger honom någon hjälp alls trotts att han så gärna vill gå gymnasiet men skolan strular med både det ena och det andra.

Nästa år nån gång så ska programmet sändas på teven om hr han och även många andra ungdommar som blivigt svikna av skolan när hjälpen vare som störst.

 

 

 

Men iaf till det onödiga vetande är att jag efter att min bror kom iväg iäg till skolan så somnade ja om men vaknade igen 08.30 o kunde inte somna om. =(

Efter de så har jag och storebrorsan vare med mammas katt Eddie till vet för att han ska kastreras, så han ska bli en Edda nu hehe.

 

Sen vi kom hem så har ja inte gjort någe speciellt förutom att jag sutte vid datorn o slöat, o så har jag snackat med en kompis på fejjan om att vi kanske ska ses imorron.

 

 

På fredag så ska familjen hem till Syrran och hennes familj och fira älskade lilla Stephanie som fyllt 2år och på lördag så ska vi fria våran älskade morfar som fyller 83år.

 

 

Annars så blir det en lugn dag, kanske ska få arslet ur vagnen o ringa min farbror o se om ja kan komma och hälsa på honom om jag har tillräckligt med pengar på mitt busskort.

 

 

Nä nu har ja inge mer o skriva om i detta tillfälle. ;)

 

Jo besök gärna dessa bloggar

 

Det är 2 underbara vänner till min som oxå bloggar.

 

 

Klicka HÄR för att besöka Sussies blogg

 

Klicka HÄR för att besöka Jossans blogg

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 18 augusti 2013 19:57

Många bilder som ja knäpper hamnar inte alltid här inne

 

på bloggen då jag knäpper väldigt mycke med mobilen, så

 

en liten påminnelse kommer här..

 

 

 

Kolla gärna in min Instagram bara o klicka

 

på bilden här nedanför om ni inte har

 

Instagram på mobilen ;)

 


Av Cattis - 18 augusti 2013 10:25

Idag sova ja till 09.07 och det var riktigt skönt o få sova länge på morron.

 

Igår så släppte Flinta av mig hemma hos min moster efter att vi vare på 3års kalas hos hans syster. Det var riktigt kul och mysigt på barnkalaset.

 

Det var även kul att få träffa min moster igen för de va ju ett tag sen ja träffade henne. Eter att ha vare där ett tag, (mamma och storebrorsan var redan där när jag kom dit) så åkte vi o handlade lite granna innan vi åkte hem till Viken igen.

 

 

Idag så har ja inga speciella planer för ja känner mig ganska utmattad efter allt nu i sommar så ja känner mest för att bara ladda batterierna och ta de lilla lugna o så bara umgås med mamma och storebrorsan.... mina småbröder är inte hemma just nu.....

 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards