ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under december 2021

Av Cattis - 27 december 2021 11:55

  


Nu är julen slut för denna gång och jag har bara varit hemma och tagit det lugnt tillsammans med min gubbe.

 

I julklapp fick jag:

 

Denna fick jag typ som en julklapp av min arbetskamrat.

Hon använde dom inte så jag fick dom   
Dessa drar man utanpå armarna på jackan så syns man i mörkret då det är reflex.

 


 

Denna fick jag av min kompis Susanne, hon sa de att det passade mig eftersom jag ofta är ute och går. Det är en mössa med ledlampa som man kan ha i 3 olika styrkor och den är uppladdningsbar via usb.

 

 

 

 

Denna fina kalender och hemstickade stickade vantar (det är inte Linda själv som stickat dom utan någon som hon känner) fick jag av min kompis Linda:

 

 

 

 

I övrigt har det varit rätt så lugnt innan julen, har försökt att inte stressa allt för mycket med saker och ting.

Jag gick på Julledigt den 23 dec och då passade jag på att luncha med Linda på Timrå pizzan och efter de så mötte jag upp Susanne för hon var ute åkte lite på byn, så då kunde jag åka med henne hem  

 

 

På självste julafton så var det bara jag och gubben, vi tittade på Kalle och hans vänner och bara tog det lugnt, senare på kvällen gick vi över till honom och kollade på film och bara myste på i soffan.

 

 

 

Av Cattis - 12 december 2021 14:14



Tjohooo nu var det dags för ett nytt inlägg här, kan tyvärr inte lova att det kommer så mycket mer innan jul, men man vet ju aldrig   

Nu är det typ 2 veckor kvar till julafton och jag inte handlat alla julklappar utan jag har några till som jag ska köpa.

Tänker dock inte skriva vad jag ska köpa men å andra sidan kan jag det inte heller för jag inte riktigt koll på alla klappar som jag ska köpa  .

 

 

Så vad har hänt i mitt liv sedan sist jag bloggade, jo jag har fått diagnosen diabetes typ2 (även kallat ålders diabetes) och blev satt på Metformin en tablett som ska hjälpa bukspottkörteln att producera insulin, visst jag tänkte även innan detta på vad jag stoppade i munnen men var inte super noga men nu så måste jag tänka både 1,2 & 3 gånger innan eftersom det inte är så bra att ligga för högt eller för lågt för den delen.

 

Men nu ska jag inte surra mer om det för det var ändå ingen kul julklapp som min kära kropp gav mig, kunde jag så skulle jag lämna tillbaka den  .

 

I övrigt så har jag jobbat på som vanligt, vi har även haft avslutning på gympan och vattengympan och idag söndag så jobbade jag sista gången för i år på Korpens Gå Bingo, det känns riktigt skönt det så nu jobbar jag inte förns i februari nästa gång, terminen kör igång V3 men den veckan är det grupp 3 som jobbar på Gå Bingon.

 

 


 

Det är ju lucia imorgon så då tycker jag att denna passar perfekt   

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards