ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under maj 2020

Av Cattis - 31 maj 2020 09:00

Kan du fylla i detta utan att ljuga?   
 
 
 
1. Vad var det sista du stoppade i munnen?
 
Aktivia drickyoghurt
 
2. Sover du naken?
 
Absolut
 
3. Värsta fysiska smärta du känt?
 
När jag var hos tandläkaren på sjukhuset, när jag skulle fixa tandbryggan
 
4. Favorit plats du har varit på?
 
I mammas famn   
 
5. Hur sent stannade du uppe igår ?
 
Typ 02.00
 
6. Om du kunde flytta någon annanstans, vart skulle det vara?
 
Ut på landsbygden i en mysig villa.
 
7. När grät du senast?
 
Några veckor sen
 
8. Vem tog din profilbild?
 
Jag själv
 
9. Två av dina favoritfilmer?
 
Min stora feta grekiska semester (har nog sätt den minst 50 ggr)
Har tipsat om den filmen HÄR
 
 
Den magiska leksaksaffären
 
10. Vilken är din favoritsäsong?
Vår & sommar
 
 
11. Om du kunde ha vilken karriär som helst vad skulle det va?
Ingen aning, är mest nöjd med det jag har nu 😊
 
12. Vilken var den senaste boken du läste?
 
Mannen mellan väggarna
 

 
13. Om du kunde prata med vem som helst vem skulle det vara?
 
Mormor, mamma, morfar och farfar
 
14. Har du ett bra inflytande?
Det hoppas jag. 😉
 
15. Hör ananas hemma på pizza?
 
Nja
 
16. Du har fjärrkontrollen, vad skulle du titta på?
 
Propperty brothers. Sofias änglar, Wahlgrens värld
 
17. Tre personer du ska göra detta med?
 
Den som vågar göra utmaningen   
 
18. Sista konserten du var på?
 
Spöktimmen om man nu kan räkna det som konsert annars var de nog Smokie för typ 100 år sedan tsm med mamma och min moster ❤
 
19. Favorit mat:
Kyckling, Lasagne 😋😋

Av Cattis - 30 maj 2020 18:59



Bara för att så tänkte jag både börja och sluta med en skön låt   

 




Idag så kom min älskade kompis Ulrika och hämtade upp mig vid ca 14.00 och så for vi in på Birsta. Vi började trippen på Rusta där vi köpte gardiner, mattor och ett påslakan.

Påslakanet och en av mattorna var till mig och det andra till min älskade gubbe.

 

Jag köpte en röd matta som heter Jonna (70x200cm) och kostar 74.50

Har tyvärr ingen bra bild på den.

Påslakanet jag köpte heter Tilde och kostar 99.90

 

Efter Rusta så for vi på IKEA, där köpte jag en ny madrass till min säng, madrassen som jag köpte heter Malfors och jag testade att lägga mig på sängen efter att jag hade rullat ur den och kände på en gång att detta kommer att bli perfekt, så nu längtar jag tills inatt när jag ska få sova på min nya madrass.

Jag lär nog sova som en prinsessa eller något sådant   

 

 

Efter IKEA så gick vi in på Birsta city och käkade lite granna.

Gyrostallrik med pommes och en Cola Zero

 


 

Efter att ha tankat lite energi (ätit mat alltså) så drog vi ner på Eko en sväng, där köpte jag ny scholl sulor till skorna, köpte ett par sådana när dom precis hade öppnat Eko i Birsta men då köpte jag ett par i dam storlek tror det är 36-40.5 eller något sådant i alla fall, men dom som tillverkar sulorna har inte koll på storlekarna för jag som har storlek 40-41 beroende på vad det är för skor märkte att sulorna blev ju för små för skorna.

Denna gång så köpte jag herr storlek och då är det upp till storlek 46,5 men även där ska jag klaga för det var inte allt för mycket som jag klippte bort från sulorna för att dom skulle passa mina skor, så skulle väl tippa på att det är kanske storlek 42-43 max.

 


 

Jag klagar absolut inte på hur dessa sulor är gjorda för jag älskar dom verkligen, men det jag absolut klagar på är storleken.. för jag förstår inte hur dom mäter.. Är det efter någon kines eller thailändare med extremt små fötter eller?????     

 


 


Av Cattis - 27 maj 2020 20:51



Idag blev det äntligen träning igen med mina älskade träningskompisar på Korpen. Jag har inte kunnat träna med dom på 2 veckor, dels för att jag inte mått nå bra o för att jag helt enkelt inte orkat.

 

Men nu jäklar ska jag hålla mig på banan, kan ju liksom inte grotta ner mig för mycket i soffan   .

 

Idag så var det Hi intervall med mycket motion och ingen chans till att maska     , men om man ska maska kan man ju lika bra sitta hemma i soffan typ, men man behöver ju inte ta i så man kräks direkt men ta i så mycket som man känner att man kan och orkar helt enkelt   .

Vissa gånger har man energi för sig själv och 10 till typ och ibland så har man bara energi så de räcker åt sig själv.

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------

 

Tack älskade vännen Jossan för headern som du gjorde till mig   

Vill ni besöka hennes blogg så hittar ni den HÄR

 

Kände även att jag ville förändra lite på bloggen, eller förnya kanske man ska säga.

 

Men det var ju inte det lättaste att hitta en bild på mig själv som jag tycker om och som inte var från stenåldern typ   så därför fick det bli en snapchat bild som jag tycker väldigt mycket om, det är dock inte mina glasögon utan de tillhör filtret som ja använde   

 

Sedan så bytte jag färg för jag tyckte det blev lite för mycket rosa, visst jag älskar rosa men det får inte blir för mycket av den varan.

 

 

 

 

Så vad har jag annars hittat på för kul idag, inte mycket ska jag ärligt säga, tog en promenad bort på byn för jag skulle handla lite, sedan på hemvägen så skickade jag en snap till min kompis och frågade om hon hade lust o komma över på en kopp kaffe efter att jag kommit hem,  men då ringde hon upp mig o frågade om jag hade kommit långt för hon var nämligen på ett ställe som heter Lunchlådan och hade käkat lite lunch, men jag hade inte hunnit så långt så jag vände och gick tillbaka en bit.. så de bidde en kopp kaffe där och lite surr självklart  

Man kan ju liksom inte bara träffas utan att surra   .

 

 

 

 

 

 

 

 

Sedan har jag gjort en god gärning, jag skänkte 50kr för att hjälpa till att rädda vildbina, våra alldeles egna vilda trädgårdsmästare   

 

Vill du också vara med och hjälpa så kan du swisha en valfri slant till Naturskyddsföreningen.

 


 

Bina är livsviktiga för oss. Om de försvinner, försvinner också mycket av den mat vi äter.

 

Stöd våra vilda trädgårdsmästare genom att swisha en en bi-gåva till 901 2014   

Ditt bidrag går till att naturskyddsföreningens arbete med att rädda bina och bevara den biologiska mångfalden.

Detta skriver naturskyddsföreningen på sin instagram.

 


 

   




Av Cattis - 21 maj 2020 16:04


Som rubriken lyder så fyller min herre och älskade katt 11år idag. Jag kan knappt fatta att han föddes för 11år sedan och vi blev sambos den 16 September 2009, att tiden har gått så fort, tycker att det typ var nyss du var en liten kattunge o så liten o söt nu är du stor och söt   

I skrivande stund så ligger du ihopkurad på soffan bakom mig med min klädhög som huvudkudde   

 


 

 

Så vad har jag gjort för kul sedan jag bloggade sist? Hmm, de var en jäkla bra fråga     , ibland gör jag mycket o ibland ligger jag bara på soffan och kollar på serien Lucifer på Netflix.

 

 

För några dagar sen fick jag ett glädjande samtal från en personal på Dagliga verksamheten, i början på augusti får vi börja jobba igen om allt går som vi vill. Vi har nu varit ofrivilligt lediga från jobbet sedan i början av april, det har varit rätt skönt men oxå väääldigt tråkigt att bara vara hemma, inte få gå till jobbet o göra någon nytta, tyvärr har det resulterat i att man blivit en riktig soffpotatis istället.

 

 

Men ska försöka att ändra på de och ut o gå/cykla/röra på fläsket lite grann än o bara ligga i soffan o kolla på teven. Vikten som typ alla tidningar och reklam tjatar om, bryr jag mig inte så jätte mycket om, ja jag är rund o glad i mina bästa år men jag tycker det är sådan hets om att man ska gå ner i vikt hela tiden så jag tänker mer på alla dessa människor som inte valt att gå upp i vikt pga olika orsaker eller personer som kämpar med att kanske behålla sin vikt eller jobbar på att försöka gå upp i vikt av andra orsaker.. men dom är det ingen som tänker på i alla fall inte i media utan där ska man hela tiden gå ner i vikt på si o så många veckor o bla bla bla..


Jag blir bara så trött på de, det finns ju så mycket annat man kan fokusera på än denna ständiga vikt kamp.

 

 

Ut i friska luften tanka energi från naturen istället men tänk bara på att hålla avstånd med tanke på pandemin men njut av solen och fågelkvitter.

 

Det är något som jag och mina 2 vänner har gjort idag, jag och mina vänner tog en promenad ner till Wifstavavfs kapell och satt och njöt av solen och att fåglarna kvittrade   .

 


 

Våren och sommaren är mina favorit årstider, visst höst och vinter har oxå sin charm där man kan bädda ner sig i soffan med en kopp te/kaffe och tända ljus i rummet.

Men jag är inget stort fan av kyla och mörker på de sättet.

jag älskar när fåglarna kvittrar och solen börjar värma så man slipper klä sig som en michelingubbe    alltså med tjock jacka, långkalsonger, termobyxor eller vad man nu kan tänkas behöva för att inte frysa.

 

 

Vad mer har jag gjort, jo i måndags så kom min kompis Urika till mig o så satt vi ute balkongen och njöt av solen och drack lite kaffe och fikade lite grann, och så surrade vi heeeeel del, ja ni vet ju hur fruntimmer kan vara i sitt esse     

 

 




   




Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards