ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under oktober 2020

Av Cattis - 29 oktober 2020 16:55

Här kommer en liten uppdatering på bloggen så ni vet att jag inte glömt bort er  , har som ni kanske redan märkt att jag inte är så aktiv men livet har liksom kommit emellan och tiden har inte funnits tycker jag.

 

Jag tränar med Korpen här i Timrå 2 dagar i veckan (Måndag & Tisdag) o så jobbar jag måndag - fredag utom onsdagar för då har jag "hemmadag" och ska ta hand om hemmet, när jag kommer hem från jobbet så finns inte så mycket ork kvar att sitta vid datorn utan så blir slapp VM i soffan.

 

Igår hade jag hemmadag och fixade lite smått här hemma, på kvällen sedan så åt vi vaktmästare middag ihop för att tacka av säsongarna för denna säsong, fast dom jobbar sin sista dag imorgon.

Dom hade beställt grillbricka och Potatisgratäng från Ica Andersson och det var väldigt gott   

 


 

Det kommer att bli tomt utan säsongarna speciellt Gun som jag jobbar sida vd sida med från Maj till Oktober ja utom vissa dagar i veckan och när det är semester, fast i år så blev det ett konstigt år på grund av Covid-19 eller Corona som vi oftast säger då jag och många andra fick "semester" i 5 månader när dom stängde ner dagliga verksamheten.

 

 

Idag på kyrkan så fick vi först i uppdrag att ta bort en Balsamin från komposthögen, det är en "blomma" som är som en ohyra och ska helst utrotas då den gör mer skada än nytta, har man väl fått den i rabatten eller i komposthögen så är det typ omöjligt att få bord den. Men det visade sig vara ett större projekt än vad vi trodde från början, så grabbarna fick ta traktorn och sålla ut det som var fri från denna växt och så fick vi andra hitta på annat att göra istället.

 

(Bild hämtad från Wikipedia)

 

Inte världens bästa bild så håll tillgodo   

Men iaf så är det Balsamin som ligger uppe på toppen av komposthögen.


 

Imorgon så ska jag vara på kommun och jobba med bästa gänget. Det lär nog bli en lugn dag eftersom de flesta går halvdag eller är ledig för det är Allhelgona i helgen.

 

Nä nu måste jag avsluta detta inlägg för jag ska gå över till gubben och kolla på Wahlgrens Värld   

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Skapa flashcards