ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under april 2023

Av Cattis - 10 april 2023 08:45


Hej alla mina kära läsare

Hoppas att allt är bra med er och att ni haft en skön påsk och långhelg.

 

Min påskhelg började med att på långfredagen att jag och min kompis Ulrika åkte in på Birsta för jag skulle till optikern och kolla synen och fixa nya glasögon, så sagt och gjort dagen flöt på och vi hade det riktigt roligt.

 

Ulrika hittade ett par jättefina glasögon som jag fastnade för, ett par som jag själv säkert inte ens hade tänkt på om hon inte hade varit med.

 

 

Dessa 2 par blev det. Ska hämta dom om 2 veckor, om du undrar vart någonstans som jag köper mina glasögon så är det på Specsevers.

 

Jag har gått där i flera år och är väldigt nöjd med deras service och bemötande.

Till en början var jag väldigt skeptisk till att gå dit eftersom dels att det är ett stort företag och sen att dom på Synsam var så otrevliga och ohjälpsamma när jag var där, nu är det många år sedan jag var där men det satte sina spår, så när jag började fundera på att det var dags att fixa nya glasögon så gick jag då till våran lokala optiker för det var inte ett stort företag och han som jobbade där då var super trevlig och väldigt hjälpsam, nackdelen är att det är rätt så dyrt att fixa glasögon där så när flera som jag känner tipsade mig om Specsevers så tänkte jag att jag kunde ge dom en chans och det är ett beslut som jag inte ångrar för 5 öre.

 

Men i alla fall, dagen på Birsta rullade på och vi hade det super trevligt och kul, på kvällen sen så blev det mys i soffan tillsammans med gubben för att kolla på Masked Singer.

 

Mitt i programmet så ringer min syster och talar om att våran far har dött, det kom som en chock verkligen och jag har inte fattat än att han inte finns mer.

 

Pappa hade nyligen fyllt 73år och var ganska pigg, han ramlade och bröt höften för ett tag sedan så han blev opererad för det och var nu på bättringsvägen, han hade börjat att ta små promenader och allt var frid och fröjd tills detta hemska samtal kom.

 

Dagen efter att vi fått beskedet att pappa hade dött så mezzar min lillebror och talar om att våran kusin hade ringt honom och talat om att våran moster hade dött.

 

Så nu tampas man med dubbel sorg   

 

Mamma dog för snart 5år sedan och nu lilla pappa, det är ju knappt att man kommit ur sorgen efter mamma, för mamma var verkligen en stor klippa och en glädjespridare.

 

Pappa stog jag inte jätte nära men det är ändå en stor sorg och nu mitt i all sorg så ska allt roddas med bohag och begravningsbyrå och lite där till.

 


 

Av Cattis - 5 april 2023 12:38


Hallå mina kära läsare

Hoppas att allt är bra med er.

Med mig är det helt okey

 

Sedan sist ja bloggade så har vardagen rullt på och jag har mest tagit det lilla lugna.

Har en trötthet som hänger över mig som gör att jag inte har orkat med så mycket, jag sover inge bra om nätterna, det känns som om jag kan räkna på mina 10 fingrar dom nätter som jag sovit hela natten utan att vakna upp av att kanske är kissnödig eller att jag inte kommer ner i djupsömn. Som inatt så var det en sådan natt när jag hade svårt att komma till ro och somna och så låg som i dvala hela natten, det är bland det jobbigaste jag vet.

 

Jag har säkert skrivit förut och berättat att jag väntar på remiss till sjukhuset för vidare utredning om sömnapné, men när jag väl kommer att få en tid dit de vette tusan för det kan ta tid tyvärr.

 

 

 

Men en rolig sak kan ja berätta och det är at på fredag ska jag till optikern och så ska jag fixa nya glasögon, längtar som en tok ungefär som ett barn på julafton.

Jag går vartannat år till optikern och fixr nya glasögon för att jag tycker om att förnya och så vill jag hålla koll på min ögonhälsa   

 

 

Annars i påskhelgen så ska jag mest ta det lugnt och umgås med min älskade gubbe, imorgon så ska vi äta tacos och titta på nya Avatar som äntligen går att streama.

 

 

 

Ha en glad påsk och en skön långhelg   

 


 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards