ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under december 2016

Av Cattis - 31 december 2016 22:23

Denna jul har varit bra men tyvärr snöfri här nere i Valdemarsvik.

Det känns inte riktigt som att det har varit julafton eftersom det inte finns en snöflinga på backen =(, nu är det nyår om mindre än 2 timmar och det är plusgrader ute och fortfarande ingen snö ;(.

Men i alla fall jag ska inte klaga för jag är ju tillsammans med familjen och vi har bakat popcakes men vi tyckte inte dom blev så goda med den smeten som vi gjorde, men men
Och så gjorde vi Pannacotta på riktig vanilj som blev super god och mamma gjorde iordning en kallekon (kalkon) för första gången och de blev riktigt gott och vad mätta vi blev.
Till och med min systers lilla kille på 8 månader tyckte att det var gott med kalkon =D

Ha en riktigt härligt slut på året och ha en ännu bättre nystart på det nya året.
Pussar & Kramar <3

Mammas hemgjorda Pannacotta

Av Cattis - 18 december 2016 17:17

Nu är det bara dagar kvar tills julafton, knappt en vecka kvar.

 

På onsdag åker jag hem till min älskade mamma och ska vara där fram tills den 3:e Januari, så med andra ord jag kommer att fira både jul och nyår hos mamma och min älskade kisse följer såklart med mig.

 

 

 

Jag vet att jag inte är speciellt aktiv med mitt bloggande men min lusst och ork att blogga går upp och ner och jag gör ju detta för min egen skull och jag tycker det är kul när jag hittar glöden, så ni mina kära läsare får ha tålamod med mig och får helt enkelt hålla utkik när det finns lite att läsa här   

 

Min fina julgran 

 


 

 

Men iaf julkänslan finns ungefär som glöden det är inte i eld och lågor men den finns där lite smått och pyr, varför min julkänsla inte är i eld och lågor ja det är dels för att snön lyser med sin frånvaro och de känns smått i magen att jag snart ska åka tåg en hel dag.

 

Jag ser inte fram emot tågresan men jag ser fram emot att få komma hem ett tag, se lite annat än bara lilla Timrå, inget ont om lilla Timrå för jag trivs som fisken i vattnet här, men de kan ju vara kul att få komma hem och se gamla Viken (Valdemarsvik) igen.

 

 

 

Jag och min storebror har bestämt att vaje dag ta minst en timmes promenad för att inte bara sitta i mammas soffa och äta assa godis, chips och god julmat, kanske kan vi få med oss våran nest yngsta lillebror på våran promenad.

 

 

Jag och mina syskon, kortet är taget sommaren för 5år sedan

 

 

 

 

I tisdags så var det ju Lucia och då så var jag på Café In Between och tittade när mina kamrater från kyrkan lussade, det var lika fint som alltid.

 

Jag filmade lite grann när dom sjöng och här har jag klippt ihop dom 3 klippen som jag filmade.

 




Av Cattis - 16 december 2016 11:39

Snodde dessa frågor från min kompis Jossan, du hittar hennes blogg HÄR

 

1. Pepparkakor eller lussebullar?

 

Både och men är nog lite mer svag för pepparkakor 

 

2. Skumtomtar eller knäck?

 

Äter inte knäck så det får bli skumma tomtar   

3. Ischoklad eller marsipan?

 

Ischoklad, brukar aldrig ha marsipan på jul

 

4. Köttbullar eller prinskorvar?

 

Både och

 

5. Julkorv eller julskinka?

 

Julskinka

 

6. Lax eller sill?

 

Både och, men hemma hos mamma är det sill som gäller

 

7. Revbensspjäll eller Janssons Frestelse?

 

Revbenspjäll

 

8. Paradis eller Aladdin?

 

Paradis så klart   

 

9. Sylta eller pastej?

 

Är inte så förtjust i sylta så det får bli pastej


 

10. Glögg eller julmust?

 

Julmust, även om glögg är gott i rätt sällskap

 

11: Rödbetssallad eller dopp i grytan?

 

Rödbetssallad,det var bara morfar som åt dopp i grytan

 

12. Sverige eller utomlands?

 

Sverige


13. Arne Weise eller Ernst?

 

Arne är ju klart bäst men Ernst funkar han med

 

14. När vill du att första snön ska falla?

 

I mitten av December

 

15. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?

 

Det har de väl varit dom senaste åren?

 

16. När tycker du att det är dags att pynta?

 

Första advent

 

17. Finns det något mindre du vill göra av denna julen?

 

Pengarna kanske haha

 

18. Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?

 

Rött, det hör ju julen till

 

19. Kan du komma på något negativt med julen?

 

Den tar slut så fort, man hinner knappt njuta

Och att det inte är någon snö ute, men det kan man ju knappast göra så mycket åt eftersom det är Moder Natur som bestämmer

 

20. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?

 

Kan gärna ha lite mer

 

21. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december?

 

Musiken, snön

 

22. Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar?

 

Som barn var man ju jämt ute i snön, byggde snögubbar och allt som hör vintern till, nu får man ju vara glad om vi får någon vinter

 

23. Vilken är din favorit julfilm?

 

"Tomten är far till alla barnen", "The Holliday", "Angel of Christmas"

 

24. Klär du dig fint på julen?

 

Nja, beror på vad jag själv känner för

 

25. När öppnar du dina julklappar?

 

Efter Kalle Ankas jul

 

26. Julönskning?

 

Att inte börja tjafsa om småsaker under julen

 

27.. Vilken är din favoritjullukt?

 

Doften av julskinkan i ugnen

 

28. Vad heter din/dina favoritjullåtar?

 




 

29. Gör du snögubbar?

 

Gjorde som barn, nu finns det ju ingen snö att göra snögbbar av

 

30. Favoritjulkalender?

 

Har ingen

 

31. Konstigaste julklappen?

 

Har ingen koll

 

32. Vad är viktigast på julen?

 

Traditionen med att vara tillsammans

 

33. Hur är din jul?

 

Julen är väldigt stämningsfull och trevlig med familjen, precis som det ska vara tycker jag

 

 

 

 

 



Av Cattis - 12 december 2016 12:05

I lördags hade vi final i våran länskupp i bowlingturnering, men tyvärr så vann vi inte utan kom på en 3:e plats.

 

Det gör inte så mycket att vi kom på 3:e plats utan jag är glad att vi kom med på prispallen, fast jag måste erkänna att jag är mäkta stolt över mig själv för jag lyckades få en strike med vänster hand och då var detta första gången som jag bowlade med vänster eftersom jag är högerhänt.

 

 

 

Jag försökte använda denna när jag skulle bowla men jag tyckte inte jag fick någon fart på klotet, så det slutade med att jag struntade i den där rampen och bowlade med mest vänster hand eftersom jag har sådana problem med min höger arm, men det gick ju nästan lika bra att bowla med vänster som med höger   

 

 

 

Det var jättesvårt att hitta ett par skor som passade för dom var slitna som bara den och det första paret som jag fick tag på hade spetsig tå och det var inte alls något skönt så efter mycket om och men så hittade jag dessa skor och dom funkade mycket bättre, bara att jag blev så varm om fötterna istället haha   

 

 


Här bowlar min kompis, och det gick faktiskt rätt bra för henne, men då bowlar hon en dag i veckan inne på Enjoy i Birsta   

 

 

 


Detta var priserna som skulle delas ut, tyvärr så fick vi ju inte den största utan den gick till Härnösand, men kanske till nästa år att vi tar hem den stora pokalen, vem vet?   

 

 


 

Men ingen blev utan pris utan alla fick en sådan som du ser på bilden ovan   , men dom stora fick laget tillsammans så den står på ett bra ställe, den största är en vandringspokal så den som vinner nästa år får ta med den och ställa på sitt lagställe.

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards