ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under februari 2021

Av Cattis - 28 februari 2021 13:45

Hej alla kära läsare!

Idag tänkte jag dela med mig av några av min lillebror Marcus bilder som han målat och några videos som han inspireras av.

 

Men först lite fakta om min lillebror Marcus

Han är 26år och har ritat så länge jag kan minnas, han började sin "karriär" med att tatuera och har gjort 8st av mina 10st men för ca 5år sedan så slutade han tatuera och började ägna sig åt att rita istället.

 

Han har hittat några videos som har inspirerat honom och även personer på Instagram.

 


 






När han väl sätter sig vid sitt skrivbord med sitt papper och sina pennor så sitter han ca 5-8 timmar i ett sträck ja ibland blir det någon paus där emellan.

 

Här är några av hans alster som han själv är stolt över:

 

 

Vill du se mer av det han gjort så finns han på Instagram under namnet "mrcs_artish"

 

Några av personerna som han inspireras av finns på instagram under namnen: "_mrdrawing" "maas.art"

 

Av Cattis - 12 februari 2021 21:47

Detta är verklighetsbasserad film och skildrar livet för Carley Allison som led av en sällsynt form av cancer.

 

 

 

Handling:

 

Den unga Carley Allison drabbas av en ovanlig form av halscancer och finner styrka i att sjunga för en publik på nätet.

 

 



Skådespelare:

Sarah FisherChantal KreviazukChantal KreviazukBrian PaulDenis AkiyamaLauren EsdaleDavid MacleanLuke BilykSergio Di ZioJulia TomasoneNaomi SnieckusZoë BelkinOkiki KendallMichelle MylettJunior Williams

Av Cattis - 12 februari 2021 17:05


Tänkte börja med att önska alla en trevlig fredag och hoppas att denna kväll och helg blir toppen.

 

Här blir det bara lugnt och stilla har just inga mer planer än att bara softa kanske ta någon promenad om jag orkar, har typ gått över 12000 steg varje dag vissa dagar denna vecka har jag varit uppe i nästan 15000 steg och det är mycket för att vara jag, speciellt nu när jag varit så mycket ledig.

 

 

Så vad har annars hänt för kul denna vecka?

Jo jag har äntligen börjat att jobba så nu är det jobb tisdagar och torsdagar tillsvidare, är på Timrå kyrka och jobbar, fast just nu finns det inte så mycket att göra utan det blir väldigt lugna dagar det blir mer jobb när snön har smällt och våren börjar komma igång.

 

För övrigt så har jag tagit promenad varje dag och sedan när jag kommit hem från den så har jag mest legat på soffan och tagit det lugnt, just nu är min vardag inte så spännande.

 

 

På söndag är det Alla   dag och min födelsedag, jag kommer inte att fira den något just utan det blir en lugn dag tillsammans med katten och gubben. Nästa vecka till helgen så blir det nog en dejt med min älskade kompis Linda o då ska jag bju henne på go fika  

 

 

 

I onsdags när jag var ute och promenerade så såg jag att mina Korpen vänner att upp lite olika utmaningar längs elljusspåret som man kan göra om man vill, där och då så kände jag hur mycket jag saknar gympan. Jag hoppas att denna pandemi lägger sig snart så vi kan återgå till våra aktiviteter. 

 

 

 

 

Lite svårt att göra jägarsits just nu OM man inte vill kliva upp i snödrivan det vill säga   



 

 

 


 


Av Cattis - 10 februari 2021 12:30

Detta är film som man bara måste se, filmen är verklighetsbasserad och omarbetad från boken Blackout: När min hjärna blev min fiende av Sussanah Cahalan. Jag förstog inte förrens i slutet av filmen att den var verklighetsbasserad men den var riktigt bra gjord så pass att jag blev sugen att läsa boken.

 

 

Handling:

 

Den unga journalisten Susannah Cahalan har allvarliga hälsoproblem.

Hon får märkliga anfall och hör röster i huvudet. Problemen förvärras och Susannahs tillstånd går från våldsam till katatonisk. Efter många feldiagnostiseringar och sjukhusbesök möter hon slutligen en läkare som kanske kan ge henne ett svar - och hoppet om livet tillbaka.

 

 


 

Skådespelare:

 

Chloë Grace MoretzJenny SlateThomas MannTyler Perry

Carrie-Anne MossRichard ArmitageNavid Negahban

Alex Zahara, Jenn MacLean-Angus

 

Speltid:1t 28 min   Genere:Drama    Releasedatum:2017-06-13


 


Av Cattis - 5 februari 2021 16:10


 

Hoppas allt är bra med er.

Med mig är det bara bra, är så glad för nu äntligen har har jag fått svar att jag får börja jobba igen på tisdag 9/1 men då är det bara nere på Timrå kyrka som jag ska vara, på kommun får jag inte börja igen förens vi fått våran vaccination och det är bara för att vi inte ska umgås så mycket med varandra, sen vad vi gör på våran fritid är upp till oss så länge vi är friska.

 

Nu är det inte så länge sedan jag bloggade, så jag har inte gjort så jätte mycket.

 

Jag har umgåtts med min fina vän Linda, vi har ätit lunch på Pizzeria Indiana i Sörberge, det är nog minst 11-13år sedan jag var senast om inte mer, jag måste ändå säga att dom har riktigt god mat där.

 

Vi åt ett varsitt skrovmål och jag skulle ge den 4/5 i betyg för ingen slår Inez på fingrarna när det kommer till hamburgare för deras är något speciellt och dom har visserligen bytt ägare genom tiderna men maten smakar precis som första gången man var där och åt.

För er som blev nyfikna på Inez så finns dom också i Sörberge fast lite längre bort.  

 

 

 

Utöver detta så har jag och Linda hunnit med att äta lunch på Jennys i Sörberge, då blev det en toast med sallad till (tog ingen bild på maten) och till efterrätt så blev det en nutellasemla så gudomligt gott.

 

 

Inatt så testade jag att sova med min smartklocka (jag har en Samsung galaxy active) för att jag ville se hur min sömn var och enligt mig själv så har jag sovit gott men enligt statistiken så har jag tydligen vaknat till några gånger inatt.

 


 

 

Jag ska nog sova med klockan inatt igen för jag tyckte detta var lite spännande att se hur jag sovit på natten.

Har mätt sömnen förut fast inte med denna klocka utan med en annan klocka som jag haft tidigare.

 

 

 

Måste visa den fina mugg som jag fick av min älskade gubbe idag

 


 

Den här muggen och flera andra muggar finna att köpa HÄR

 

 

 

Idag är det min syster som får dela med sig av sin favoritlåt detta är en låt som även jag älskar och som ger mig gåshud på ett bra sätt 

 

 

 

Av Cattis - 4 februari 2021 13:15

Denna film var riktigt bra, har ibland lite svårt för filmer som inte är på svenska eller på engelska men denna var riktigt bra för att vara på japanska.

 

 

Handling:

 

Tonåringen Sofie jobbar i sin avlidne pappas hattaffär i en tråkig stad, men tillvaron blir betydligt mer intressantare när hon plötsligt blir förvandlad till en gammal dam

 

 

 

Skådespelare:

Chieko BaishoTakuya KimuraAkihiro MiwaTatsuya Gashuin

Ryunosuke KamikiMitsunori IsakiYo Oizumi

Akio ÔtsukaDaijiro Harada

 

Speltid:1t 59 min Genre:Animation Äventyr Releasedatum:2005-10-21

 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards