ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under oktober 2021

Av Cattis - 14 oktober 2021 18:22

  


Idag har jag jobbat på som vanligt på torsdagar nere på kyrkan, ja eller nästan i alla fall  , jag har inte gjort så jätte mycket idag om jag ska vara ärlig. På förmiddagen så småregnade det till och från så de blev rätt lugnt då vi kollade runt på kyrkogården för att se om kråkorna varit i farten igen, dom har nämligen noja på att sno gravljusen och så hackar dom sönder plasten och äter upp stearinet idag var det inte så mycket som dom hade skräpat ner men då kom vi på en kråka i action alltså den hade snott ett gravljus från en av gravarna och skulle precis till att börja hacka på plasten men då kom jag och Gun och störde den så den flög upp i trädet och vi tog ljuset.

 

Efter lunchen så blev det att rensa bort så mycket tistlar och maskrosor får muren nedanför kyrkan, vi hann inte klart innan det var fika för dom andra och hemgång för mig.

 

 

Här så hade vi rensat bort en hel del tistlar och maskrosor men fick inte bort allt då vi inte kan klättra på muren

 

Här så hade vi inte börjat att rensa än så där ser ni hur mycket tistlar och maskrosor det var att rensa.

 


Såhär fin blir man när man har rensat i rabatter och på muren   

 

 

 

 

Nu när jag kom hem så testade jag att laga pasta med baconsås som jag fått recept av Axelina (Pappamammapappa6barn på Instagram)

 

 


 

 

Recept för 3 personer:

 

5dl vispgrädde

3 paket bacon

3 msk baconost

1 gul lök

Pasta för 3 personer

 

Koka pasta för 3 personer

Skär 3 paket bacon i skivor, stek i sitt eget fett tills det blir knaperstekt, lägg sedan baconet på en servett så det får rinna av lite,häll bort nästan allt överblivet fett från stekpannan, hacka sedan löken och stek så det blir lite mjukt, häll sedan tillbaka baconet i stekpannan, häll på grädden och rör om,lägg sedan ner 3 msk baconost och blanda ihop allt, Blanda till sist ner pastan i såsen och servera med lite grönsaker  

 

 

 

 

Av Cattis - 4 oktober 2021 21:07

 

 

Idag är det kanelbullens dag och många av oss inklusive mig har ätit en massa goda kanelbullar, några har bakat egna och andra har köpt men en som heter Johannes Cullberg på intagram har kollat upp vad kanelullar från bonjour nybakat innehåller och det som dom innehåller är ju en jäkla massa skit rent ut sagt.

 

Lägger in en screenshot som jag tog på hans instagram när jag såg det.

 

 

 

Förutom att mula i mig kanelbullar och annat gott så har livet rullat på i vanlig ordning med jobb och träning.

 

I tisdags nere på kyrkan så fixade Gun och jag till parkeringen för att det höll på att bli överväxt med mossa bland annat.

Vi fyllde säkert 12 st mindre hinkar med mossa, jord och ogräs.

 

 

 

Såhär såg det ut på vissa ställen innan vi började.

 


 

Såhär såg det ut efter

 

 

Imorgon är det dags igen att jobba nere på kyrkan igen och jag vet ej vad det blir för kul att göra utan det får jag veta imorgon när jag kommer.

Imorgon kväll så är det dags för vattengympa igen och det ser jag verkligen fram emot, älskar verkligen både Medelgympan på måndagskvällarna och Vattengympan på tisdagskvällarna .

 

Nä, nu ska jag nog kolla antingen på teven eller om jag ska starta någon film innan det är dags att dejta kudden.

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards