ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under oktober 2013

Av Cattis - 31 oktober 2013 16:57

Idag har de vare en toppen dag på jobbet, o jag har vare piggelin trotts att ja inte kom isäng förrens närmare 1 inatt, men de lär väl ta ut sin rätt imorron när vi ska ha spa dag på jobbet.

 

 

Ja ni läste rätt spa dag, o de ska bli så mysigt och så härligt ohh vad jag längtar. Det som vi ska ha är zonterapi, massage, bowling (spel), yoga och frågeslingor mm.

 

O till lunch så ska vi äta tacos så morrondagen kommer inte bli annat än toppen för de kommer att bli så mysigt som de bara kan bli.

Ska försöka knäppa så mkt kort som möjligt så även ni mina kära läsare kan få ta del av allt de mysiga som vi gör.

 

Ni kan även kika in på Tallkottens resurscenter´s blogg HÄR.

 

Så idag på jobbet så har vi förberett inför morrondagen o så har jag kopierat till vårat fritidsblad o även där är det mkt kul som händer.

 

 

 

 



Jo just de nu har jag fått tbx min mobil från service o de känns toppen så nu kan ni kika in min instgram igen för man vet aldrig när eller var jag lägger upp nya bilder   




 

Av Cattis - 30 oktober 2013 14:22

Idag har de vare en lugn dag som alltid på onsdagarna.

De finns inte så mkt o skriva om själva dagen för det som händer e ju typ det samma på onsdagarna.

 

Vet inte riktigt vad ja ska skriva om idag men ville iaf slänga in ett litet inlägg.

Just nu längtar ja tills på fredag dels för att vi ska ha spa-dag på jobbet o sen för att de e så nära till helg som jag just nu känner att jag behöver väldigt mkt för ja känner mig halvdö.

 

 

Ja brukar sova en stund när ja kommer hem efter att ha vare på kyrkis o jobbat för ja blir så mentalt trött, o sen träning på de samma dagar som ja jobbar på kyrkis alltså Måndag - Onsdag så då blir man ju extra trött.

 

 

Jag trivs som fisken i vattnet både Kyrkis och på Tallkotten, det är inga krävande jobb så men just det här att ja ska vara skärpt och på hugget hela tiden alltså typ se vad det är som behöver göras även om ja inte är ensam om o jobba där utan vi e ju ett litet gäng.

 

O så e de mkt liv och rörelse hela tiden, barn som tjoar och föreldrar som pratar hit o dit o så när ja kommer hem så e de bara jag o katten.

Så i min lgh e de ju tyst ja om man brotser från teven eller när jag poppar musik.

 


Idag fick ja även ett snabb besök av vaktmästaren som kom in o berättade om att vi ska få nya vitvaror i lägenheterna vilket jag tycker e toppen, dom gör nån nytta för all hyreshöjning som blive under dom 4a åren som ja bott här. 

 

 

Annars ikväller så blir de lugnt bortsätt från träningen, ikväll är det Cirkelträning, ett sådör lagomt jobbigt pass som man kan köra dom olika stationerna efter sin egen förmåga och ork.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 28 oktober 2013 15:41

Nu är jag hemma igen efter att ha vare på sjukhuset hos tandläkaren.

Idag så gick de mkt bättre hos tandläkaren, vi gjorde avgjutning på tänderna till den nya bryggan sen ska sitta permanent.

 

Men det är inte klart än om ja måste göra en ny rotfyllning i en tand som är rotfylld sedan tidigare de får jag veta tills nästa gång.

 

Jag kan ju lova att de känns så skönt att ha komme så här långt att ha gjutit till den brygga som ska sitta sen.

 

 

De finns inte så mkt att berätta om mitt tandläkarbesök mer än att de gick toppen idag o jag känner mig sjukt nöjd + lite trött då men men jag får väl göra mig i ordning för natta lite tidigare idag så att de bara är o släcka ner efter att ha kollat på det okända eller CSI vet inte riktigt vilket av de som jag vill se.

 

 

Men nu ska jag iaf ta o fixa lite midda för jag e hungrig.

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 




Av Cattis - 27 oktober 2013 17:33



Detta är min nya header och jag blev sjukt nöjd med den.

 

Vinterbilden är tagen för några år sedan i Valdemarsvik där jag bodde en gång i tiden =)

 

Höstbilden är tagen i Timrå där jag bor nu =)

 

 

 

 


Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 27 oktober 2013 09:37

Idag skulle jag egentligen jobbat på Gå Bingon men jag ringde till en av tjejerna som ja jobbar med o sa att jag inte kunde jobba bara för att jag har vare dålig i flera dagar o igår så va magen i bättre schack än va den vare på flera dagar men ja kände de att ja orkar inte jobba.

 

 

O jag måste försöka skramla ihop lite energi och försöka få i ordning på detta krig i mitt hem, o bara de suger energi från mig. Men men de e bara o ta tjuren i horna och ta tag i hemmet så de ser ut som ett hem igen o inget krigsställe hehe.

 

 

 

Imorron så e de dags för tandläkaren igen så då kommer ja o va ledig från Kyrkis, så nu hoppas ja innerligt att dom kan göra någonting så vi kan börja o närma oss slutet på denna tandhistoria, börjar bli ganska så less på de nu.

Snart om de inte redan har gått ett år sedan min framtand gick åt H-vete.

 

 

Nä nu ska jag in på smurfarna (ett spel på facebook) en sväng innan jag ska äta lite frukost o sen ta tag i detta krig.

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 26 oktober 2013 19:34

Förutom att jag har vare hos frissan idag så har ja inte gjort ett skit rent ut sagt eller nu ljög ja ju lite granna jag har ju fixat lite mat o så spelar msurfarna på facebook.

 

O så legat på soffan o kollat på film.

 


 

Har sätt denna film förut men ja tycker att den är både hemsk och ändå så vacker, jag är en sån person som älskar kärleksfilmer, i denna film e de ju mkt vänskap och kärlek både till djur, natur o så mellan 2 fina personer.

 

 

 

Nä nu ska jag knalla över till gubben o kolla på "Så mycket bättre"

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 26 oktober 2013 13:40

Nu är jag hemm sen en stund från frissan. Jag klipper mig på Zarahs hårstudio i Timrå, det är nu 3:e gången som ja klippte mig där och blev supernöjd o så e de så trevlig personal där med.

 

 

Det är 3 brudar som jobbar där, Zarah, Inger och Frida men det är bara Frida och Inger som klippt mig, men dom 2 senaste gångerna så e de Inger som klippt mig.

 

 

 

Kan bara säja en sak och jag är SUPER NÖJD.

 

(klicka på bilderna för att se dom större)

 

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 25 oktober 2013 09:44

Igår va dagen allt annat än bra för dagen började med att jag fick springa akut på toa, sen när jag skulle äta frukost så hade jag ingen matlust men fick ändå i mig 1½ macka. När ja kom på jobbet sen så kände ja mig mest trött och de va inget speciellt på så vis.... Men sen vid 10 tiden då kom magknip och illamående på besök, jag fick lägga mig en stund i snozen med vårat kedjetäcke på mig och de va riktigt skönt de, illamåendet försvann men jag hade fortfarande ont i magen.

 

 

Sen vid 11 tiden gick vi ner på Namo och skulle käka lite lunch, jag tog pannbiff med potatis och sås, men ja dels så hade ja ingen matlust då heller men jag fick ändå i mig lite mat men de va ingen höjdare. Vet inte om de va maten eller om de va för att ja inte mådde bra.

 

 

Men iaf så fick ja lov o gå hem eller snarare jag tog bussen hem, för jag hade inte ork att gå hem. Jag slank in på ICA en sväng och köpte Sockerdricka o så en skvaller blaska för ja tänkte att de lär väl va lite som en tröst, men när ja kom hem så hällde jag upp ett ½ glas Sockerdricka men de stog hela kvällen för jag hade jätte svårt o dricka de för då mådde ja illa.

 

 

Jag kräktes aldrig men däremot fick ja springa på toa hela tiden, så innan kvällen va slut kändes de som om ja torka ändan med sandpapper och det är allt annat än skönt.

Jag låg på soffan nerbäddad under min filt hela dagen/kvällen sen för jag orkade ingenting för ja frös och hade så ont i magen. Jag gick o la mig i sängen vid 21.30 och där så gick väl hyfsat att sova.

 

 

Jag har lekt propeller hela natten för att hitta en sovställning som inte gjorde ont och de gick väl hyfsat. Idag mår jag mkt bättre men ja har ont i hela kroppen och känner mig trött o sleten, så jag är hemma från jobbet idag och tar igen mig.

 

 

Imorron så ska jag till frissan kl.12 o sen på kvällen är det länsdans men ja vet inte än om ja ska gå eller om ja ska va hemma, de bestämmer ja nog imorron när jag vet hur jag mår.

 

 

Så enda planerna idag är att jag ska på Domus (nuvarande Coop Konsum)

Och handla lite till kvällen och så en yoghurt för de va verkligen något som ja saknade igår när ja inte kunde äta.

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

(Det kommer inte in några nya bilder nu på instagram pga att min mobil är på service och jag kan inte ta hem appen till mobilen jag fått låna)

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards