ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Cattis - 22 april 2013 22:20

Idag så va de dags för träning igen. Det var riktigt svättigt men de e ju så de ska vara.

O idag så Camilla tbx på banan efter att ha vare borta några måndagar. =)

Det har ju funkat kalas med bara Pia på golvet men de e ju alltid roligare när dom e båda 2.



----------------------------------------






Ne nu e de dags o försöka sova.
Känns lite tomt här hemma för min älskade kisse e ju kvar nere hos mamma o sen efter att ha delat rum med sin bror i några dagar så känns de ju lite mer tomt bara för de.
Men efter sommaren så lär väl han o jag va så less på varandra Me tanke på att han ska va hoa mig hela sommaren, enda fram till Augusti.


Så länge har han o jag inte bott under samma tak sen jag bodde hemma för snart 8år sedan. =) men det är ändå kul att han vill va hos sin älskade stora stora syster så länge.
För den som undrar så har ju Magnus 2 storasystrar Caritha o mig för Magnus e ju yngst av oss alla syskon. ;)




Ne, dags o släcka ner nu!
Ha de gött
På återseende




<3

Av Cattis - 22 april 2013 18:26


Filmade Ljustorpsån   

 

 

 

 

 

Klicka på bilden för att se den större. Köpte denna väska på D7.se


OBS: BILDEN ÄR LÅNAD FRÅN DERAS SIDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha de gött

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 22 april 2013 16:02

Igår så kom jag hem till Timrå igen vid 8 tiden på kvällen.

Det är så skönt att komma hem efter en heldag på ett tåg och det fortfarande är ljust ute.

Jag byter till 98% tåg i Gävle dom andra 2% är när jag blir tvungen att byta tåg i STHLM. Jag HATAR att byta tåg i STHLM bara för att det är ett strässigt moment för mig och så när det är dåligt skyltat där o så kan va så att man ska från ena sidan över till den andra o så har ja oftast min katt med mig o då blir det ännu jobbigare att byta i STHLM.

 

Men när jag byter tåg i Gävle e de peace of cake alltså det är en lätt match för det är inte så stort där o så är det lätt att byta perrong för då tar man hissen ner till under jorden typ hehe o sen så byter man hiss och tar den upp till nästa perrong.

 

 

 

Men iaf om jag ska författa min dag idag.

 

Idag så blev Inger (våran gruppleare) lite sen för våran (mini) buss ville inte starta först o jag som stog o väntade på henne på Näsängen blev ju osäker på om hon skulle komma så jag ringde på jobbet o då sa dom att Inger var på g.

 

En kort stund efter så kom hon, och vi åkte upp till församlingshemmet i Sörberge där öppna förskolan håller till på Måndagar.

vad vi/jag gjorde där va ju de gamla vanliga att börja plocka fram till fikat som är efter sångstunden.

 

Men när allt var framplåckat utom vissa saker som vi tar fram efter sångstunden. Men iaf så innan sångstungden så satt ja o tittade på några bran som satt o målade, och dom målar ju så fint.

 

kl. 10 är det sångstund och då är barna med och dansar och hoppar o så.

det är så mysigt o se på barna för dom e som små änglar.

 

 

När sångstunden är över så går jag och Carina (min handledare) en liten genväg så vi hinner och plocka fram det sista ur kylen när dom andra kommer ner från sångstunen.

Efter fikat sen så e de bara för oss o börja med disken, torka bort och barnstolar, sopa golvet, mm

 

 

När allt var klart och barnstolarna inburna i rummet där dom ska stå så åker jag och Inger tbx på jobbet för att äta lite lunch.

 

Jag drog ner på Domus och köpte sallad och så passade jag på och hämta ut mitt lilla paket, och vad som var i de var några grjer till mamma och så en enligt mig snygg väska.

 

En ny väska var välbehövligt för min gamla som jag köte förra året på karnebåtfestivalen är så gott som död för fodret i väskan har gått sönder =(

Annars var det en toppen väska för den har vare med om mycket.....

 

 

Efter lunchen sen så fick vi för oss att fixa fika och ta med det ut på Lögdö där vi tog en promenad bort till Masugnarna. När vi kom tbx till bussen så åkte vi en liten sväng och satte oss o fika vid nån stuga där på området.

Alltså inte en sådan stuga där det är någon som bor.

 

 

Alla dessa bilder är tagna med min mobilkamera (Sony Ericsson Xperia arc)

 

(Klicka på bilderna för att se dom större)

 

                                                                                 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards