ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Cattis - 9 april 2013 22:04

Idag har jag träningsvärk i mina armar efter Affro dansen igår, och de kännes ju lagomt kul när man va på vattengympan idag..de känns precis vart mina biceps muskler sitter =)

 

Men inte ska ja klaga för nu vet ja ju att jag har gjort en övning som gjorde att ja träna musklerna på ett annat sätt än vad jag är van vid.



Lite som ja känner idag är att skulle Korpen byta dag på Affro dansen så skulle ja nog gå på de för jag tycker att de e kul även om ja e urusel på att hänga med o känner mig nästan som en stel pinne när jag ska dansa.

 

 

 

 

Men men sånt e livet ibland.

 

Idag på jobbet har de vare en lugn o skön dag, först så fick ja för mig att ja skulle cykla till jobbet o mycket riktigt de gjorde ja men de va ganska kallt om skallen eftersom min tunna mössa var kvar hos gubben o min andra mössa blir så knölig under cykelhjälmen.

 

O ja vill inte cykla utan hjälmen, för de får mig o tänka tbx i tiden då jag absolut inte ville använda hjälm och vad som hände.

 

Som när jag gick i 5:e klass vurpade jag med cykeln och slog ut min framtand, visst jag kanske inte hade klarat tanden för jag tror att ja slog tänderna i styret när ja vurpade men ändå bara tanken..

 

O en annan gång så hade jag fått en gammal cykel av min farbror och den cyklade ja på då o då men ja skulle ha kollat igenom den för en dag när jag skulle cykla till bussen så försvann fotbromsen mitt i en backe o då va de som tur va inte en assfalts backe utan typ en stig men iaf så helt plötsligt så slog trampan bara runt och jag hade ingen broms alls och cyklen bara for ner för backen med mig på... min första tanke var att försöka välta cyklen med de gick inte på någe vis, fråg mig inte varför men ja kunde inte helt enkelt.

 

 

Men iaf så vurpade jag med cyklen ca en meter från ett träd, och när jag väl lyckas trassla mig ur cykeln som ja lyckadess trassla mig in i på någe vis...o så skulle ja gå hem med cy´keln o de för jag fick ju så ont i min högra tumme men iaf när jag reser mig upp o ska ta med cyklen så lossnar framdäcket på cyklen... o istället för o lämna cyklen så satte jag däcket på styret och gick hem igen.



Så just pga dessa vurpor bla som ja inte vill cykla utan hjälm på huvudet, för de kan ju va bra o skydda de få celler som finns kvar där inne HAHA

 

 

 

 

Men om ja ska gå tbx till jobbet igen hehe

När ja kom på jobbet så väntade en promenad med jobbarkompisarna på DC (Dagcenter) och Tallkotten o så en personal från DC....o de va en skön prommis.

 

När vi kom in igen så skulle dom andra ha gympa men inte jag...jag är inte med på gympan på Dc eftersom jag oftast inte burkar va på jobbet på tisdagar utan brukar vara på skolan då.

 

Men när dom andra hade gympa så fixade vi fika inne hos oss, dom andra fikade efter gympan o de...

 

Sen va de väl meningen att ja o en till skulle sitta vid datorn o jobba vidare men de bidde inte så för den lever ibland i sin egna lilla värld, som idag tex när vi startade upp datorn så va allt först mega stort så då tänkte ja de att om ja startar om den så återgår den till de den ska men ICKE utan då började grafiken o jävlas med oss, alltså det blev en randig bild o så va allt mega stort..

 

vi försökte o ställa de till rätta men den ville inte så då stängde vi av den o lät den vara för idag.. så då satte vi oss vid kontors datorn o letade recept istället, o där hittade vi några lätta matrecept o så hittade vi nåfra efterrätter som oxå var lätta men att de tog tid för de va sånt som skulle stå i kul/frys för o stelna.

 

Så nästa jobb blir att renskriva recepten så att dom blir lättlästa.

 

 

 

 

 

 

Ne nu e de Zzz dags för de ju skola imorron istället för idag tisdag.

 

Men som tur e så har ja ju redan borstat tänderna och Fluxat så nu e de ju bara o krypa ner under täcket o drömma sig bort en stund.


 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 

Ett litet skratt innan ni går vidare ;)

 




Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards