ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under mars 2013

Av Cattis - 5 mars 2013 15:15

Idag har jag vare på skolan även fast de flesta har sportlov.

Jag går på särvux på tisdagar, och våran lärare har vare utomlands och på kurs o så så har vi fått sköta oss själva ganska mycket, men de har gått bra de med. Så idag var hon tbx på skolan igen och vi valde att gå i skolan trotts att det egentligen är sportlov.

 

 

 

Men iaf det som jag gjorde på skolan idag var att fram till fikarasten plugga på lite av min engelska för jag skulle ha prov idag på 3 kapittel, och kors i taket så gick det ganska bra eller de gick ju bra men enligt mig själv så kunde de ha gått bättre om ja läst på lite mer tycker jag. Jag fick 37 av 46 möjliga så jag ska väl egentligen vara nöjd men ja e inte helt 100% nöjd för jag tycker att ja kunde ha gjort de bättre.

 

 

Om ni e nyfikna på vad jag läser för engelska böcker så e de Prime Time Main 1 alltså den för Åk 7.

 

Men den e lagom svår för mig eller kanske lagom lätt för mig   

 

 

 

 

O idag på fikarasten så bjöd jag på hembakta kanelbullar efetersom ja fyllde år för snart en månad sen men förra veckan så fick ja inte med mig bullarna av en orsak så just därför så bjöd ja på bullarna idag istället.

Och Gun som jobbar i cafe´t va så jätte gullig på lunchen idag att hon bjöd mig och Gabriella på en liten tårtbit o dricka så ja va så jäkla mätt efter att ha ätit den där biten + lunch....

 

Jag tog med mig drickan i klassrummet o så ställde ja den på bordet o så glömde ja bort den, men kom ju på den sen men ja drack lite av den mest för att de skulle ta slut o inte för att ja va sugen på dricka, men lilla slurken som va kvar kastade ja för ja kände mest bara att de växte i munnen. De e nog första gången som ja känt så när ja drucke dricka.

 

 

 

 

Mina planer för kvällen e inte många eftersom ja inte ska på någon träning idag   .

Jag e ju mycket bättre från förkylningen men ja e inte heöt fri den.

På måndag tänker ja iaf gå o träna oavsätt va kroppen säjer    kanske e ja knäpp men ja älskar måndagarnas gympa pass.

 

Måndagen i sig kan man skippa men själva träningspasset tycker ja e sån jäkla skön start på veckan även om den är på kvällen...men ja känner sånt lugn i kroppen o bara längtar tills nästa måndag när passet e över.

 

Jag har alltid eller kanske inte alltid men iaf så har jag gillat gympa iaf sen gymnasiet, gympan på högstadiet va väl ingen höjdare så men de va väl mest för att gympaläraren inte va den bästa.

 

Tjejerna hade en o killarna hade en....Men ja mins en gång iaf på högstadiet när vi hade någe valfritt tema så mins ja att ja hade valt gympa o då fick vi ha killarnas gympalärare och de roligaste ja minna var när vi skulle klättra på läskbackar o ja klarade 37/38 st om ja inte minns helt del men sen vågade ja inte fler för dels så blev de ju svajigt o så va ja ganska höjdrädd.

Ja e inte så höjdrädd i dagens läge men o hoppa från högre trampoliner gör ja inte för de pallar ja inte. 

 

 

I gymnasiet hade vi en manlig gympalärare som va tjock men vrålstrak o kul va han med för honom kunde man skojbråka med samt att han va sträng men rättvis. De bästa gympa passen var alltid när vi skulle va i styrketräningsrummet för vi passde alltid på att utmana honom då.


O på våren när vi var ute o sprang eller promenerade runt Strömmen de va oxå någe som man uppskattade. De man inte uppskattade va när han fick för sig att vi skulle typ göra utfallssteg mm för de va inte kul dagen efter haha för jäklar vilken träningsvärk man hade sen.

 

 

I dagens läge så får man ju nöstan vara glad om man får lite träningsvärk. hehe

Lite ombytta roller typ. Men å andra sidan så har ja ju tränat med Korpen nu i 3års tid så jag borde ju va ganska van.   

 

 

 

 

 

 

 

Ne nu ska jag hitte på lite annat o göra.

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 


Av Cattis - 4 mars 2013 17:27

Idag så blir det ingen träning eller snarare att de blir ingen träning på hela veckan pga att jag fortfarande inte e helt frisk från förkylningen.

 

Idag skulle de inte ha blive nån träning även som ja hade vare frisk för våra 2 ledare Pia & Camilla e på annat håll men å andra sidan e ja ju glad för de för då missar ja ju ingen måndag än så länge iaf   Men ja tänkte ja skulle försöka att INTE missa nån måndag så ja har en chans på "flitighets priset" o de får man ju bara om man lyckats gå alla måndagar.

 

 

Eller alla pass har ju sitt "Flitighets pris" men jag har bara chans på måndagarna för jag kommer o har vare borta från träningen på tisdagar & onsdagar nu pga av denna ljuvliga förkylning =S, men sen så ska ja ju snart åka ner till mamma igen på en vecka.

O i April så ska ja åka ner igen o så i Juni & Juli.

Att de blir så många resor nu e för att min syster som går sista året på gymnasiet på dans o teater ska ha uppspel nu i april så då måste ja ta sista chansen att få vara med o se på hennes o kamraternas mästerverk   , o i juni sen så tar min älskade syster studenten o de vill ja ju inte missa.

 

 

 

Tänk att mina "Småsyskon" inte e så små längre även om ja tycker de. tycker de inte e så länge sen som mamma kom med lillsyrran eller mina småbröder från BB.

O syrran e nu 20 o mina bröder e snart 18 o 19 år gamla.

Tiden går så fort att ja hinner knappt inte med... som min brorsdotter (storebrorsan´s flicka) blir snart 2år o i Augusti blir min systerdotter 2år.

Mina småbröder har inga barn ännu .

 

Jag har inte heller några barn eller jo om man får räkna katten? hehe

 

 

 

Ne nu ska ja gå o kolla om maten e klar så ja får äta nån gång.

 

 



Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 

 


Av Cattis - 2 mars 2013 13:14

Hej o hå nu har man åkt dit igen på denna ljuvliga förkylning.   

 

Har känt mig krasslig sen i lördags förra veckan, men de har väl inte brytit ut ordenkligt förrens för några dagar sen men tjurig som e så har ja ju gått till jobbet iaf fast jag borde ha vare hemma o vilat upp mig.

 

Men nu i helgen så tänker ja inte göra många knop, o imorron så skulle jag egentligen jobba på Gåbingon men eftersom jag har denna ljuvliga förkylning    så tänker ja inte jobba utan bara vara hemma o vila upp mig... men å andra sidan så tror ja inte mina kamrater vill att jag ska jobba med snorig näsa o ingen enrgi i kroppen.

 

 

 

 

Ha de gött

På återseende

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards