ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Cattis - 9 mars 2013 12:16

Ja då va de lördag igen, o de känns så skönt att de e lördag och man får ta tagen som den kommer.

 

Idag så tänker ja mest softa som ja typ alltid gör på helgerna.

Kanske lär de bli tvätt idag för eftersom ja glömde o boka tvättstugan i veckan så jivetvis så va nån tvungen o hinna före o boka 19-22 tiden imorron o så fanns de inga bra tider under dagen heller, för eftersom ja o gubben ska tvätta tsm i tvättstugan så måste vi ju boka varsitt pass alltså både grupp 1 & 2.


Men men sånt e livet ibland.

 

 


Idag har ja inte så mkt o skriva om som ni kanske märker.

 

Jo jag vet en sak till som ja kan tipsa om.

Den som behöver lite mer hjälp i vardagen så hittade ja några bra appar i Play butiken.

 

Den ena appen heter Timstock och den räknar ner tiden alltså man ser hur tiden går.

den andra heter Shopping idag  och med den appen kan man lägga in bilder på det man ska handla ifall man tycker att det är svårt med bara texten.

 

Jag har själv prövat dessa appar och tycker att dom var helt okey.


 

Jag som har ett lättare funktionshinder och även jobbar på ett resurscenter tycker att de e kul och pröva lite olika hjälpmedels appar till mobilen men även vad det finns för olika hjälpmedel som kan hjälpa en i vardagen.

 

Ett litet tips på olika hjälpmedelsappar klicka HÄR

 

Jag har själv ett hjälpmedel som heter "Handi" det är en handdator som jag lägger in påminelser eller annat som ja kan behövas komma ihåg.

 

Jag har problem med mitt minne alltså jag har svårt att komma ihåg saker och ting, och försöker ja ha allt i huvudet så blir min vardag ett rent kaos, jag har även försökt att använda mig av lappar eller mobilen som påminner mig men det funkar inte för min del.

 

Jag tycker bara att den blir slö och det är mest bara irriterande när den piper hela tiden, men det upplever jag aldrig med min "Handi"

 

 

 

   såhär ser min "Handi" ut.

 

och med den har ja även hela månadens kalender men veckans alla färger.

Att veckan hade sina egna färger fick ja veta när jag började jobba på Tallkottens Resurscenter och då har ja gått i särskolan. 

 

För den som e nyfiken på vad veckan har för färger så kommer de här:

 

Måndag: Grön

Tisdag: Blå

Onsdag: Vit

Torsdag: Brun

Fredag: Gul

Lördag: Rosa

Söndag: Röd

 

 

 

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jo just de ikväller så måste man ju se på Mello dom som ja hoppas på ska gå vidare eller iaf nån av dom   

 

 

 

 

"Yohio" vill ja först och främst ska vinna men om han inte får vinna så ser ja ju då helst att "State of drama" ska vinna som ett sista alternativ "Ravaillacz"


 


 

 

 

 










Ha de gött

 

På återseende

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards