ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Cattis - 21 mars 2013 18:31

När jag ändå sitter här så tänker jag tipsa om en

intressant blogg.

 

 

Det är 3 tjejer som bloggar om sin sjukdom CF "CYSTISK FIBROS"

 

Jag har följt den bloggen nu ett tag och tycker att det är väldigt intressant att läsa om dessa 3 tjejer om sin kamp i vardagen  och allt de måste tänka på för att inte bli "sjuka".

 

 

Men att en simpel förkylning kan bli ett rent helvete för den som har CF, det är svårt för en annan som inte har den sjukdommen att kunna sätta sig in i deras situation och förstå hur dom har det.

 

 

 

 

För den som är nyfiken klicka HÄR för att komma till deras blogg

Dom finns även på facebook klicka HÄR för att komma dit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 21 mars 2013 16:47

Eller kanske inte riktigt då men nästan, hehe

 

Men ja känner mig riktigt död idag för jag har ingen ork eller lust med något typ.

 

 

Igår så kom Erica min kontaktperson lite tidigare än vad vi hade bestämt, men de gjorde inte mig någe utan hon fick vänta en stund på mig så jag han o göra mig iordning alltså hinna o stänga av datorn, mm

 

Sen drog vi iväg till Härnösand en sväng, men de fanns inte speciellt många affärer där...

 

 

Men vi hittade en Indisk affär som va intressant mycket roligare än Indiska om ja säjer så. Men annars så e Härnösand en väldigt tråkig stad enligt min mening. När vi va inne i nån kläaffär (kommer inte ihåg vilken) så hittade ja några par brallor som inte va allt för dyra som ja prövade men ja måste då säja de att va fan har dom för modeller som dom syr byxor efter för brallorna e ju hur taja som hälst över vaden.

 

Eller e de jag som har feta vader?

 

 

Men iaf så gjorde jag några fynd igår jag köpte blåa ljus som ser ut som blommor (orkar inte lägga in bild just nu)

O så köpte jag en bok som jag ska ge bort....det är ingen vanlig bok utan en sådan som passkar de mindre.

 

Tänker inte gå in så mkt i detalj eftersom det ska bli en födelsedagspresent.

Och barnets förelder kanske går in o läser här så just därför så får de bli som de blir.

 

 

 

Efter Härnösand igår så skulle jag på jobbet ca 16.30 för vi skulle iväg på ett möte... och så skulle vi typ redovisa ett jobb som vi gjort under årets lopp. Efter allt så fick vi jätte en jätte fin blommbukett och så fick vi ju fika med dom Smörgåstårta och dricka, de säjer man inte nej till.   

 

 

 

   

 

 

 

 

Idag på jobbet så har de bara vare lungt, man har inte orkat ge 100% utaqn kanske typ 35%.

 

Men det som vi gjort e väl att vi tog de lungt och surrade en del på morronen till fikat, och efter fikat så satte jag mig vid min dator och började o skriva lättlästa recept på några kakor.

 

 

Sen efter 2 fikat så läste vi 8 sidor (tidningen)

och så löste vi korsordet på baksidan...efter de så plastade ja inte några pictogrambilder o lite annat.

 

Sen va de dags o knalla hemöver så nu sitter ja här o skriver men ska strax ta o fixa lite mat för nu e jag hungrig.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards