ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under februari 2013

Av Cattis - 4 februari 2013 17:03

I torsdags när ja va på Ica o skulle handla så hade jag mina vantar på mig och så behövde jag ta av mig dom men istället för att använda andra handen så gjorde ja som småbarna jag skulle dra av vanten med tänderna, men de skulle visa sig vara en riktigt dålig idé.

 

 

För efteråt så fick ja väldigt ont i min framtand men Harriet våran gruppledare sa de att ta de lungt den kommer o växa fast igen men ack så fel hon hade.

Jag har haft ont i min framtand enda sen i torsdags o nu i helgen så tyckte ja att de bara blev värre så imorse kl 07.55 ringde jag tandläkaren o bad om att få en tid osv de fick ja kl. 13.00 så sagt o gjort efter lunchen så gick ja ner till Tandläkaren för o få min dom och de fick ja med besked!

 

 

 

Jag har fixat en spricka i hela tanden så den går inte att laga.

Glömde att tala om att tanden e död sen vårterminen i 5:e klass då jag vurpade med cykeln och slog ut min framtand med rötterna men att jag hade sån tur att dom kunde sätta tbx tanden på plats o sen rotfylla den.

 

 

Men nu så måste dom plocka isär tanden för att se hur mycket som är kvar av rötterna...o så skulle dom kolla o ha sig men kanske måste ja sätta dit en stifttand istället.

men fram tills att ja ska tbx till tandläkaren så gjorde hon en provisorisk lagning av den så att den skulle sitta fast fram tills att ja får komma på återbesök.

 

Så hon gjorde en falsk brygga alltså hon la ny plast bakom tanden + att hon satte plast på framsidan av tänderna så att den får stöd av dom andra tänderna. Lagomt kul då   

 

 

 

 

 

 

Men iaf i lördags så kollade jag o gubben på Mellodifestivalen och min åsikt om de hela är KATASTROF för de va typ inte ens hälften av alla som va bra.

 

Men ja måste erkänna att jag gillade Eric Gadd´s låt men annars så brukar ja inte gilla hans låtar för att han kör en musikstil som ja inte brukar lyssna på.

 

O så gillade jag Yohio.

 

David Lindgren´s låt funkade men de va väl ingen favorit så.

 

 

O till Mello blev de lite vin och brända popcorn (jag e inge bra på o poppa popcorn)

men de funkade ju de med, och full blev ja med så hela söndagen (nästan) så låg jag på soffan med världens finaste huvudvärk    o mådde väl inte så bra då.

 

men e kroppen dum så får huvudet lida haha

 

(de brukar ju vara tvärsom men inte denna gång)

 

 

 

O idag på jobbet så har de vare lungt, har fixat lite granna till DC- klubb mötet vi ska ha på fredag.

 

Sen hann de inte o bli speciellt mkt mer för efter lunchen så va de ju Tandis för min del o de tog ju ca 1,½ timme innan ja va tbx på jobbet o då va de dags för fika o så blev de surr på de fram tills vi slutade.

 

 

Sen hem o fixa lite granna men först ett litet stopp hemma hos gubben.

 

O nu sitter ja här och uppdaterar lite och tycker lite smått synd om mig själv fast ja vet att ja inte borde de.

 

Snart får ja lite annat o tänka på för då ska jag iväg på gympa, o där blir o ta de lilla lugna eftersom de ömmar i käften så med hopp o studs så finns de risk för mer huvudvärk mm

 

 

 

 

Ne nu ska jag hitte på någe annat.

 

 

 

Ha de gött

På återsende

 

 

 


Av Cattis - 2 februari 2013 12:01

[x ] hånglat någon gång 

[ ] snott den här listan 
[x ] rökt en cigarett 
[x ] varit full 
[x ] varit kär 
[x hånglat med en främling 
[x ] älskar eller saknar någon just nu 
[x ] somnat i skolan 
[ ] tittat på en solnedgång 
[ ] sovit under stjärnorna 
[x ] blivit kittlad 
[ ] Nördat framför datan en hel natt 
[ ] uppträtt på en scen och gjort bort mig 
[ ] snubblat på en papperslapp 
[ ] blivit avstängd från skolan 
[x ] hatat mitt utseende 
[ ] gråtit mig själv till sömns 
[x ] sjungit karaoke 
[x ] fångat en snöflinga på tungan 
[x ] dansat i regn 
[x ] hoppat i en vattenpöl 
[x ] snusat 
[ ] Är käär 
[x ] varit otrogen 
[x ] dampat 
[ ] Skrattat så jag tappat luften 
[x ] Drömt en mardröm 
[x ] Hoppat från ett tak 
[x ]Hållt på att drunkna 
[ ] gått i sömnen 
[ ]Svimmat 
[x ] Slagit någon i ansiktet 
[x ]Trillat genom isen. 
[x ] Fått stötar 
[x ] Hoppat hoppborg 
[ ] Brytit något ben 
[ ] Badat i choklad 
[x ] Gått runt barfota i lera 
[ ] Hoppat fallskärm 
[x ] Byggt en koja 
[x ] Hållt på att kvävas 
[x ]Varit i tidningen 
[x ]varit med på TV 
[x ]Sparkat någon mellan benen 
[x ]Åkt polisbil 
[x ]Åkt fast för att gjort ett brott 
[ ]testat droger 
[ ]går/gått på droger 
[ ]är/har varit kriminel

 

 

 

 

 


Av Cattis - 2 februari 2013 11:44

Hmm, nu har man inte bloggat på några dagar för att tiden inte har räckt till.

 

Men ja tänkte att ja skulle slänga in ett litet inlägg innan ja ska iväg in på Birsta en sväng för o kolla om ja kan hitta ett par dojjer på Team Sportia nu när dom har upp till 70% rabatt, fick mezz igår om att dom skulle ha skorensning för att få plats med vårens alla dojjer.

 

 

 

Så vad har hänt under dessa dagar som ja inte har bloggat?

 

Jag va på träning i onsdags kväll o på dagen så va ja på jobbet o där va lungt som vanligt på onsdagar, jag fick riva en hel del papper för Harriet våran gruppledare hade ränsat ur sin bokhylla på jobbet.

 

 

O i torsdagas då klippte vi repotage på jobbet, enda gångerna som ja tycker att tidningen e intressant för annars så sitter ja mest o bläddrar i den men hittar inget intressant.

 

På kvällen så hade ja bara ingen lust eller ork till o sitta vid datorn.

 

Fredags igår alltså, på jobbet va de lungt, ca 30 min innan vi skulle sluta så fick jag o Jossan lov o spela lite UNO för de va ju ändå så pass lungt o vi hade inget speciellt o göra. Men inte gick de bra för mig, hon spöa mig 3ggr hehe

Men kul hade vi iaf.

 

O på kvällen så va jag iväg på IB (Inbetween) en sväng och lyssnade på när några rock band spelade men jag tycker inte att de va så mycket o hänga i julgran. hehe

 

Men igår va en sån dag när jag va i farten mycke, för på lunchen så va ja på jäkla trött så då bestämde ja mig för o ta mig en prommenad och de de blev en på ca 45 min.

O så promenaden till o från jobbet då 30 min/st

Och så på kvällen när ja skulle till o från IB (Inbetween) ja då tog de ca 30 min dit och 20 min hem för eftersmom ja e ganska mörkrädd så gick de fortare hem än dit.



O så idag då så ska jag in på Birsta en kort sväng bara, sen hem och bara ta de lungt, eller ja måste ju iaf ta hand om disken..

Städa gör ja nog imorron.

 

 

 

 

Ha de gött

På återseende

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards