ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Cattis - 24 februari 2013 09:33

Varför i hela friden ska man vakna så tidigt när de äntligen är helg och man får sova hur länge man vill?
De va lika dant igår då vaknade ja 08.50 idag så vaknade ja nästan samma tid.*SUCK*

 

Men men man får väl försöka göra det bästa av dagen iaf.

Fast idag så tänker ja bara ta de lilla lugna eller ja ja måste ju tvätta nån gång under dagen med men de bästa av allt e ju att ja slipper o springa upp till tvättstugan för ja har ju tvättmaskin i mitt badrum. Jag tvättar hemma varanan vecka bara för att jag o gubben tvättar tsm varanan vecka uppe i tvättstugan.

 

 


 

De va länge sen de va såhär varmt ute,

hoppas att de håller i sig nu så att snön smälter bort.

 

 

 

Igår till Mellodifestivalen så käkade jag o gubben lyx mat till midda.

 

Vi käkade Broccligratäng

 

För den som e sugen på o pröva så skriver ja receptet här:

 

Snabb Makaroner ca 8dl

Broccoli ca 1kg (frysta)

Bacon 3 paket

Cremefreche 5dl

Johnnys Senap

Mozarella ost 3st

 

 

Koka först 4dl makaroner och lägg i botten av den ugnsfasta formen

Koka broccolin så att den blir lagom mjuk och häll sedan bort vattnet och lägg broccolin på makaronerna

Stek baconet i sitt eget fett tillsätt alltså inget extra

häll sedan baconet och fettet över broccolin och makaronerna

Koka sedan upp 4 dl makaroner till och häll det sedan över baconet

Blanda careme fraiche och Johnnys senap så att du får en bra smak

Häll sedan det över makaronerna och bred ut så att du får över hela formen

skär upp Mozarella osten i skivor och lägg på.

 

Sedan in i ugenen på ca 20 min på 225°

 

 

 

 

 

 

 

Ha de gött

På återseende

 

 

 


 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards