ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under oktober 2013

Av Cattis - 4 oktober 2013 19:15

Äntligen är det fredag och helg, men tyvärr inte 2 hela dagars ledighet pga att på söndag så ska jag jobba på Korpens Gåbingo känns väl lite sådär för ja känner mig ganska matt i kroppen o sen när jag har hälseneinflamation igen så känns de ganska jobbigt. Men annars så tycker ja att de e kul o jobba på Gåbingon för man träffar förhoppningsvis mkt folk i olika slag gamla som unga.

 

 

Jag står inne i kafeterian och säljer fika tsm med 2 andra "tjejer" , jag är yngst i den grupp som jag jobbar med men det stör inte mig för vi är ett bra gäng tycker ja, och jag får stöd när jag behöver iom att jag lätt kan stressa upp mig om det blir för mkt runt omkring eller om 17 pers ska ha samma sak o jag inte riktigt hinner med mig.

 

 

 

 

 

 

 

Annars i helgen så ska jag bara ta de soft även om ja ska på Birsta en sväng, o så måste jag ta ett varv med snabeldraken som fått vila ett tag nu eftersom ja dels har vare lite lat o dels för att förra munstycket gick sönder, så jag har liksom inte haft ork eller lust o sätta dit det nya som ja köpte.

De kanske inte låter så soft men tar man allt i lugn takt o inte stressar så e de ändå ganska soft. ;)

 

 

När nu ska jag ta o fixa lite med smurfarna (spelet på fejjan) innan ja ska över till gubben o fixa lite midda.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

Av Cattis - 3 oktober 2013 18:51

Nu e jag riktigt less på att jag fått ont i min hälsena igen.

Men men imorron så ska jag ringa till sjukgymnasten och rådfråga med henne om vad jag ska göra. Men en sak är säkert jag tänker INTE lägga träningen på is tills de har läkt igen utan då ändrar jag hellre om lite granna i övningarna o gör så att ja inte belastar hälsenan för mkt.

 

 

Om ja säger som så, så har jag haft ont till och från i hälsenorna och jag kan lova att de gör ont f*n och man kan inte gå ordentligt.

Men som tur e så har ja ju mina gjutna sulor i skorna så de underlättar ju rätt mkt.

 

 

Förutom smärtan i hälsenan så igår när jag var på sjukhuset hos tandläkaren så gick de ju åt pipsvängen för min kära tandläkare kunde inte göra någe bara för att jag fick så ont i min framtand tillslut trotts bedövning så när hon skulle lägga skydd på baksidan av tanden så gjorde de så in i nordens ont att ja till och med började gråta.

 

Och visst jag har känsliga tänder de vet ja om för de blev så efter att jag hade tågrälsen, kanske var ja känslig redan innan men de blev ju inte bättre med tågrälsen.....

Men iaf så fick hon dit skyddet på baksidan av tanden o så fick hon sätta vax på tanden så att den skulle ligga skyddad tills hon fick dit en ny provisorisk brygga, så jag hoppas att de känns bättre om 2 veckor när jag ska dit igen så dom kan fixa finliret med tänderna och jag kan göra avgjutningen så jag får min riktiga brygga nån gång.

 

Vill bara att detta ska bli klart så jag kan gå vidare med livet som om ingenting hade hänt.

men ja måste bara få säga att min tandläkare och sköterskan som var med va så jätte gulliga och snäll med mig när jag satt där i tandläkarstolen och hade ont.

 

 

 

Nog om de.

 

Idag på jobbet har de vare en skönt dag för på förmiddan efter fikat så åkte vi ut på ett litet uppdrag vi fått o sen så när vi kom tbx på jobbet så va de lunch och efter lunchen så fixade vi lite inne på jobbet o så va de dags att ta hand om disken och fixa fika o så klippte jag ut lite reportage ur Sundsvalls tidning, och idag hittade jag en hel del intressant.

 

Jag är ingen sådan människa som gärna sitter på morron och läser tidningen för då hittar ja inget intressant att läsa, men när vi ska klippa ut repotage så kan ja hitta en hel del intressant som hänt i veckan, eller om ibland då kan ja bara hitta något enstaka som ja kan tycka är intressant.

 

 

 

När nu ska jag kolla om maten är klar...

 

Har gjort egen Kålpudding o koka pärer (potatis) till, men tänker va lite lat idag och fixa pulversås för jag orkar inte fixa egen gräddsås.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 2 oktober 2013 10:30

Idag är jag ledig från Barnkyrkan bara för att jag ska till sjukhuset till tandläkaren igen.

 

Ska jag göra avgjutning till den nya bryggan sen kanske jag även ska slipa lite till på tänderna men ja hoppas att jag slipper för det är ingen hitt, det är värre än att borra när man har hål i tänderna.



Ser ju inte fram emot att få lägga mig där i tandläkarstolen igen, men tyvärr så måste jag ju de, men jag vet ju att de e ju bara 2ggr kvar efter detta o då ska den riktiga bryggan sitta på plats och vara fult fungerande (om jag har tur).

 

Tänk att allt detta måste ja stå ut bara för att jag ramlade med cyklen när jag gick i 5:e klass, men men man kan ju inte tänka så heller för då blir man ju bara knas. 


 

Men man ska ju se det posetiva i allt detta jag slipper ju betala eftersom jag får detta på mitt frikort.

I vanliga fall så skulle de kosta 15 - 50, 000 kr

 

HÄR kan du läsa mer om det ingrepp som jag har och kommer att göra.

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards