ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Trött på att ha ont

Av Cattis - 3 oktober 2013 18:51

Nu e jag riktigt less på att jag fått ont i min hälsena igen.

Men men imorron så ska jag ringa till sjukgymnasten och rådfråga med henne om vad jag ska göra. Men en sak är säkert jag tänker INTE lägga träningen på is tills de har läkt igen utan då ändrar jag hellre om lite granna i övningarna o gör så att ja inte belastar hälsenan för mkt.

 

 

Om ja säger som så, så har jag haft ont till och från i hälsenorna och jag kan lova att de gör ont f*n och man kan inte gå ordentligt.

Men som tur e så har ja ju mina gjutna sulor i skorna så de underlättar ju rätt mkt.

 

 

Förutom smärtan i hälsenan så igår när jag var på sjukhuset hos tandläkaren så gick de ju åt pipsvängen för min kära tandläkare kunde inte göra någe bara för att jag fick så ont i min framtand tillslut trotts bedövning så när hon skulle lägga skydd på baksidan av tanden så gjorde de så in i nordens ont att ja till och med började gråta.

 

Och visst jag har känsliga tänder de vet ja om för de blev så efter att jag hade tågrälsen, kanske var ja känslig redan innan men de blev ju inte bättre med tågrälsen.....

Men iaf så fick hon dit skyddet på baksidan av tanden o så fick hon sätta vax på tanden så att den skulle ligga skyddad tills hon fick dit en ny provisorisk brygga, så jag hoppas att de känns bättre om 2 veckor när jag ska dit igen så dom kan fixa finliret med tänderna och jag kan göra avgjutningen så jag får min riktiga brygga nån gång.

 

Vill bara att detta ska bli klart så jag kan gå vidare med livet som om ingenting hade hänt.

men ja måste bara få säga att min tandläkare och sköterskan som var med va så jätte gulliga och snäll med mig när jag satt där i tandläkarstolen och hade ont.

 

 

 

Nog om de.

 

Idag på jobbet har de vare en skönt dag för på förmiddan efter fikat så åkte vi ut på ett litet uppdrag vi fått o sen så när vi kom tbx på jobbet så va de lunch och efter lunchen så fixade vi lite inne på jobbet o så va de dags att ta hand om disken och fixa fika o så klippte jag ut lite reportage ur Sundsvalls tidning, och idag hittade jag en hel del intressant.

 

Jag är ingen sådan människa som gärna sitter på morron och läser tidningen för då hittar ja inget intressant att läsa, men när vi ska klippa ut repotage så kan ja hitta en hel del intressant som hänt i veckan, eller om ibland då kan ja bara hitta något enstaka som ja kan tycka är intressant.

 

 

 

När nu ska jag kolla om maten är klar...

 

Har gjort egen Kålpudding o koka pärer (potatis) till, men tänker va lite lat idag och fixa pulversås för jag orkar inte fixa egen gräddsås.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


 
 
Ingen bild

Pelle

3 oktober 2013 23:06

Hej igen.

Nu låter det som det har börjat röra på sig det här med bryggan och liknande.

Men aj vad är det som har hänt som gjort att du fått så ont i munnen?
Är det den där plastbryggan eller?

Har de slipat ner och förberett för bryggan och hoppas det gick bra och inte var allt för smärtsamt/jobbigt?

Hoppas hösten börjat bra.
/Pelle

Cattis

4 oktober 2013 19:15

Sv: Nej plastbryggan som jag har skyddar tänderna så att det inte ska göra ont.
Mina tänder är jätte känsliga nu sen dom slipat på dom. Min tandläkare förklarade det hela som typ att tänderna skulle ha träningsvärk.


Men jag hoppas att de kommer att gå bra tills ja ska dit nästa gång, så vi kommer ett steg närmare den riktiga bryggan som ska sitta sen resten av livet.


MVH Cattis

 
Ingen bild

Pelle

16 oktober 2013 15:25

Okej. Ja precis det blir "bart" om de nu har varit där och slipat.
Hoppas du har sluppit ha ont mer nu sen?

Eller du kanske har gjort något mer så det börjar bli ännu mer klart i munnen?

Trevlig onsdag.
/Pelle

Cattis

16 oktober 2013 20:07

Ja tänderna e bara så de e därför som dom e väldigt känsliga, så det är därför som jag har en plastbrygga som skyddar.

Nope, vi är inte färdiga än utan de finns mer att göra. För att veta mer så kan du läsa dagens inlägg.


Ha de gött
//Cattis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards