ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Cattis - 6 juni 2014 15:37

På morron har jag sutte ute på balkongen i min nya fina och supersköna solstol som jag köpte på Jysk och lapat en hel del sol, o så har jag passat på o tvätta lite kläder o mitt påslakan som fick sig en rejäl dusch av regnet igår för jag hade hängt ut täcket på morron för att vädras lite.

 

 

Vid 12 - 1 tiden så ringde min kompis Lina o hörde om ja ville komma ner på Varvet för hon var redan där sen kl. 10 för hon spelade på gudstjänsten som dom hade inne i Vivstavars kapell... så då hoppa jag i lite kläder o knata ner till henne, hon är en riktig mysig person en solstråle skulle jag vilja säga   . Så då gick vi runt där nere på Varvet o kolla vad det fanns för trevligt att kika på, de va inte så mkt o hänga i julgran men ändå det dög tycker ja, de va pensionärer som dansade o barn som gav ett smakprov på en teater dom ska spela upp imorron nere på Varvet en pjäs om Hamlet & Ofelia så jag tror faktiskt att jag ska gå ner o kika då för det kostar ju inte mer än 40kr för en vuxen och 20kr för barn.

O det smakprov vi fick idag tyckte jag var riktigt bra. Barna är inte mer än max en 6 - 10år gamla. 

 

 

Men det som var allra mest trevligt men nationalfirandet är att jag fick umgås med bästa Lina min älskade solstråle till kompis.

 

Jag är så glad att jag har fått vara på Kyrkis och lära känna en massa härliga människor men framför allt mina 2 goa vänner Lina & Carro   .

 

Nere på varvet så träffade ja på några stycken kändisar som bl.a Annelie Nordin med familj hon har nyligen fått en liten dotter som är så söt, o sen så träffade jag på några stycken som oxå går o tränar med Korpen här i Timrå =)

 

 

 

Resten av kvällen har ja ingen aning om hur jag ska spendera eller jo lite, jag ska ta mig en liten gå / joggingrunda igen för jag kan ju inte bara ta en runda o sen lägga av igen nää de går inte för sig utan de e bara ut o springa rundan så fort de blir lite svalare ute o sen så blir de dusch o så midda på de... sen blir de väl soffhäng o film tills ikväll   

 

Att jag har börjat gå / Jogga är dels för att min älskade lillebror Marcus har bestämt att han o jag ska ut o springa i sommar o då vill jag var lite förberädd o sen så gör de ju inget om jag försöker jobba upp min kondis lite granna, så innan hösten så vill jag klara min runda utan att bli spyfärdig innan jag är hemma. O då går jag inte fullt ut utan jag joggar extra långsamt för att jag ska orka o sen så joggar ja en liten bit sen går jag en bit o så kör ja så i intervaller för att ens ha en suck o klara rundan. Visst jag tränar i normala fall 3 dagar i veckan men jag känner ändå att min kondis är extra låg så den behöver jobbas upp så nu e de bara o ta tjuren i horna o plugga igen örona med go musik o sen ge sig ut.

 

Men de e ju ingen idé att ge sig ut när det är för varmt ute för då orkar man ingenting utan man väntar tills de blir lite svalare så kanske att jag ger mig ut vid 5 tiden idag men iaf ut ska jag o innan maten för efter är det ingen idé för min del för då kommer jag känna mig så mossig o ingen ork osv.....

 

 

 

Nä nu ska jag in o spela lite smurfarna på fejjan

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards