ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg under juni 2014

Av Cattis - 29 juni 2014 21:36

Idag e jag riktigt trött både i kropp o knopp. Igår så var jag iväg på STHLM resa med hyresgästföreningen vilket var super kul. Jag slog följe med grannen o några till... vi klev av bussen vid Gröna Lund o därifrån så tog vi färjan över till andra sidan o sen fick vi leta upp en karta så vi kom vidare upp till stan tyvärr hann vi inte bort till Gamla stan men de gör inte så mkt för jag hade en superkul dag. Vi gick omkring i några affärer, jag gick inte på H&M eller Kappahl eller någon sån affär för de kan ja göra lika bra hemma utan vi gick in i nån affär som var lite mysko nån sorts klädaffär som var ganska mörk o så hade dom skön musik där de va nästan som o kliva in i ett hus o inte en affär. 


Efter att vi gått omkring lite därinne så försökte vi hitta ut o de va inte det lättaste hihi men iaf gick jag, grannen o en till vidare upp på nå torg som ja inte kommer ihåg va de heter men de låg inte så långt ifrån iaf o sen gick vi ner på "plattan" o strosa runt lite för när man ändå e där så måste man ju gå ner o kika. Efter de så mötte vi upp dom andra som gått omkring inne på de där köpcentret.... Gu vi gjorde så mkt igår att man knappt kommer ihåg hälften av allt. Jo just de jag o grannen gick in på nå annat ställe som heter NK o de va ganska häftigt 4 våningar med kläder o lite annat...... På vägen tbx till bussen så tog vi spårvagnen för de va de närmsta sättet. På vägen mot Hakke gård där vi stannat bådepå vägen ner o hem så sov ja gott på nervägen mot STHLM så sov ja en stund men blev väckt 2ggr av grannen som tyckte att ja kunde hålla mig vaken men ja va ju as trött eftersom ja la mig ganska så sent o sen upp 5.30 på morron sen men men man får ju skylla sig själv när man e så dum mot sig själv.

Men på hemvägen sov ja nästan hela vägen för då va ja riktigt trött, men då blev ja inte väckt av grannen som tur va hehe men iaf på Hakke gård så käkade några kött o Potatisgratäng o några lax med potatis o sås. Vi var hemma i Timrå igen vud 12 slaget inatt o jag stupade isäng vid runt halv 1 inatt.

Mer bilder kommer senare =)




Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 24 juni 2014 18:55

Idag har de vare en slö dag på jobbet, med andra ord vi har tage de lilla lugna. Det var meningen att vi skulle ha åkt till vårat lilla "same ställe" men de bidde inte så för att de dels va så dåligt väder ute o sen dels för att vi fick lämna in våran buss på verkstan igen. Men de gjorde inte så mkt för vi hade de mysigt på jobbet ändå, vi uppdaterade jobbets blogg en del o så lyssnade vi på samisk musik.

 

 

Jobbets blogg kan du läsa HÄR 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

I söndags så var jag på kalas hos ett par kompisar, och det var superkul. Men roligast var det när han öppnade mitt paket, jkag hade stickat en mobilstrumpa till honom men när han stog där och studerade den och såg väldigt fundersam ut så säger ja de till honom "det är ingen snopp värmare" och alla utbrast i srkatt haha

 

 

 

     

 

 

Lite bilder från kalaset i söndags =)

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


 


Av Cattis - 21 juni 2014 15:39

Idag så fick jag sova fram till 10.10 ca sen väckte Sigge (min kisse) mig genom att kittla mig med sina morrhår, helst så hade jag velat sova en stund till men men de va ju ändå sovmorron jämfört me igår när jag bara fick sova till 07.10

 

 

Men iaf så idag så va de ändå skönt o vakna o INTE ha någon baksmälla som många ndra säkert har idag hihi de starkaste jag drack igår var Vira blåtira men jag tycker inte att den smakar som den gjorde när man var barn =(.

 

Men iaf de jag har gjort idag är o sutte vid datorn, surrat med storebror o sen så har jag tage itu med min lgh... började lite igår när jag fick hjälp av gubben att rensa mitt köksbord o bänk på skrot, ibland när de blir för mkt så skuter ja de bara åt sidan istället för o ta itu med det hela men de e nästan som om jag blir oförmögen att börja i nått hörn för att få bort de...

 

Men iaf nu känns de mkt lättare o jag fick tummen ur röven och sätta igång med resten av lägenheten så den me blev städad..... så nu e de rent tills nästa gång det är dags o städa.

 

 

Resten av dagen kommer att spenderas i soffan tror ja för ute är de regnigt o tråkigt, vill att de ska bli sol o värme igen så man kan sitta på ballis (balkongen) o sola o sen på kvällskvisten innan de blir för kyligt kunna ta en jogging / gå runda, kan ju inte göra de när de e för svalt ute för då får jag jätte ont i luftrören, för min kondis e ju inte den bästa fast ja i normala fall tränar.....men nästa vecka så ska de bli fart på fläsket för på söndag till veckan så börjar Korpens sommargympa på bågskytteplan bakom Eon arena o de e på söndagar kl.18.00 men jag hinner bara vara med 1 gång innan jag ska ner till mamma men då ska ja ju ut o springa / gå tsm med lillbrorsan.

 

Ska vara nere hos mamma i 2 veckor o sen åker syrran, Stephanie o jag hem till mig och hur länge syrran o Stephanie ska va hos mig har jag ingen aning om utan dom stannar så länge syrran vill stanna, jag åker inte ner till mamma igen sen förrens i slutet av augusti.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 20 juni 2014 09:13

Idag är det Midsommar men de känns inte så bara för att det är så kallt ute.

O idag är vi lediga från jobbet o självklart ska man glömma o stänga av alarmet i mobilen så den väckte mig 07.10 sen va de ju kört o försöka somna om.... jag låg kvar i sängen till 8.30 ca sen gav jag upp o klev upp ur sängen.

 

Nu sitter jag här med min dator i knät och lyssnar på Lasse Stefanz nya skiva, den är sådär tycker jag.

 

Mina planer för dagen är inte många, funderar på om ja ändå ska dra upp på Bergeforsparken sen o kolla när dom reser Midsommarstången men ja vet inte eftersom dels är det ganska tråkigt där uppe o sen så är det så kallt ute.

 

De känns mer som en kall höst dag än en sommar dag, men man ska ju inte klaga för de kunde ju ha vare mkt värre, man får helt enkelt klä sig efter vädret på med pälsmössan o vinterjackan haha.

 

 

Jo just de igår när jag var in på Birsta så gick jag in på Cubus en sväng för jag såg via min kompis Jossan blogg om att Cubus hade en massa snygga linnen till bra pris men de linnet som jag först ville ha såg ja ju inte riktigt klok ut i så de bidde 2 likadana linnen o så en T-tröja o så 2 linnen till gubben.

 

 

 

Jag har tyvärr ingen bild på gubbens linnen men dessa 2 köpte jag till mig själv eller jag köpte ju 2 likadana linnen för de fanns ingen annat linne som va lika snyggt i min storlek tyvärr =(

 

T-tröjan gav jag bara 49kr för på Cubus

Linnena var de 2 för 149kr på Cubus

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 18 juni 2014 18:35

Igår så var vi uppe på Norra Berget i Sundsvall, sär så besökte vi Samevistet och så fick vi lite guidning in i samernas värld av en som är med i same föreningen. Det var en sännande historia.

 

Ni får ursäkta kvalitén men jag hittade ingen bättre på youtube.

 

 

       

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende







Av Cattis - 17 juni 2014 09:32

Ibland så har man det lyxigt på jobbet. Idag fick jag vara ledig på förmiddagen för att jag skulle fixa lite samisk musik till jobbet. På eftermiddagen sen så ska vi upp på Norra Berget och kolla på samevistet där och även få en lite guidning av en same, jag tycker att de ska bli spännande.

 

De e riktigt kul o läsa om samerna, man hittar så mkt intressant, vi alla på jobbet läser om olika saker om samerna som jag tex läser om renen och Jossan läser om de samernas årstider....

 

 



 





Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


 


Av Cattis - 12 juni 2014 12:22

Igår kväll så va jag trött hela kvällen, så jag till o med somna först i filmen som jag o gubben kolla på... sen när jag gick hem så tänkte ja de att ja skulle slö kolla på CSI NY men ja va så jäkla trött att jag somna till o från då med så jag gick o la mig vid 10 o tvärsomna...

 

Nu i morse så hade jag en riktig skitmorron.

 

Det började ju ganska så bra men när jag skulle sätta mig o äta frukost då var olyckan framme.. Jag va så duktig att jag välte tekoppen med varmt te rätt ner i famnen så jag brände mig på låren.... jag har inte fått nå märke eller så men de svider lite granna fortfarande.

Fick även kasta ena mina macka för den blev dränkt av mitt te som ja spillde ut.

 

Men men de va ju bara o kasta mackan torka upp allt te som hamnat på golvet o på bordet, byta kläder o så sätta sig igen o försöka få i sig lite frukost.

 

 

När ja väl var klar o skulle cykla iväg till jobbet ja va händer då, jo jag glömmer cykelhjälmen så den fick ja springa upp o hämta, o mobilen som spela samma låt om o om igen... o självklart mitt i allat så kommer min granne ut, hon säger "Go morron" till mig o jag svarar "Hej" tbx o så upprepar hon sig o jag bara fräser tbx "Ja, Go morron" o så sa ja att jag va på dåligt humör men självklart så var hon ju bara tvungen o fortsätta prata med mig o mer o mer irriretad blev ja för jag ville inte prata med henne eller någon annan för jag var ju stressad oxå...

 

 

Men iaf så kom ja ju iväg sen till jobbet, o jag hade lugnat ner mig lite granna... När jag blir sur eller irriterad så vill jag vara för mig själv o koppla bort omvärlden med liten musik för då har jag som lättast o komma ner i varv... Men sen har ja ju så underbara arbetskamrater som får en o bli på bättre humör bara man ser dom.

 

 

Men ikväll så tror att de blir tidigt i säng igen för jag känner mig ganska så mossig i huvudet fortfarande trotts att ja kom i säng så tidigt.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Av Cattis - 11 juni 2014 18:35

Idag har jag vare ute på Lögdö igen tsm med Kreha o de va väl rätt okey.... O självklart så råkade jag ju i diskution med en av dom som oxå jobbar på Kreha det värsta med "hen" är att "hen" kan o vet bäst oavsätt vad det gäller..... har "hen" fått för dig något så går det inte att ändra på utan de kan bli en livslång diskution o jag som har svårt att bara ge upp o hålla käften rent ut sagt när jag vet att jag har rätt. Tänker inte gå in på vad "hen" o jag diskuterade om men jag kna ju lova att det är rejält störande när personen i fråga inte bara kan hålla käften o ersänna att denna kanske har fel.....

 

 

Men iaf annars idag så har de vare lugnt ute på Lögdö. Jag valde att jobba utomhus idag för jag kände inte alls för att vara inne. Så då fick jag ett par redskap o ett par handskar o så fick jag ränsa lite ogräs o de va helt okey, fast de kom ju lite småstänk då o då från himmlen men de gick ju över typ lika fort förutom vid lunch tid för då började regnet o öka på. Efter lunchen sen så kom det en snubbe som skulle ha "teater" med oss eller jag var inte med utan jag satt o tittade på när dom andra spelade...... 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards