ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 5 juni 2014

Av Cattis - 5 juni 2014 22:15

På jobbet idag har de vare riktigt lungt, förmiddagen bara sprang iväg.... Vi surra en hel del vid morrofikat som vanligt o sen så surrade vi en del om Samerna bla o så byggde vi ihop våran Kåta igen som vi hade plockat ner, fast den blev ju inte lika vacker idag som första gången men va gör de hehe.

 

På eftermiddagen så kom Marienne med sin hund Lovis och hälsade på igen, det va kul de, det var några som var lite smått hundrädda som fick ge Lovis hundgodis i en soppslev, Lovis är utbildad terapihund eller hon kanske är under utbildning eller å andra sidan man blir aldrig fullärd    o sen så gjorde vi lite annat tsm med Lovis men de blev inte så mkt för dels så var de så varmt o sen så var Lovis ganska så trött.

 

 

Efter jobbet så tog jag bussen in på Birsta för jag skulle till optikern, jag går på Specsevers inne på Birsta City. Jag gillar egentligen inte att gå till optikern för jag tycker de e ganska så jobbigt o sen när man ska läsa på denna tavla med alla bokstäver, mm

 

Men iaf så fick jag veta att jag behöver lite starkare glas inte så mkt men lite granna o sen så fick jag veta att jag har dold skelögd eller va de nu heter men de va inget som vi behöver korrigera just nu för de skulle bara bli en pytteliten förändring så jag klara mig utan de men kanske i framtiden att det behövs korrigeras.

 

Jag hade tittat ut ett par bågar redan innan jag skulle till optikern ett par som jag hittade på Specsevers hemsida men när jag väl var där o kikade lite innan de va dags så fanns dom inte men de gör inget för när jag kollade så hittade jag andra, ett par blå men dom blev lite för mkt inte riktigt min stil om man säger så, så jag fortsatte o kolla runt lite bland bågarna o vips så hittade jag ett par lila som jag blev förälskad i o billigare va dom med så inte blev jag ledsen för de.

 

 

(Bild lånad från Specsevers hemsida)

 

Dessa bågar blev det istället för dom andra som jag först hade valt ut.  

Jag har mest bara haft röda glasögon, det är bara ett par som jag haft tidigare som var Vit/svart om man räknar bort dom glasögon som jag hade när jag va liten för dom kommer ja inte ihåg.... jo jag kommer ihåg att jag har haft ett par klotrunda o sen ett par andra som var halvt ovala som jag avskydde som pesten fast de va jag själv som hade valt ut dom.

Men då var ja ju inte så liten utan de va väl nån stans i tidig tonår skulle jag tro.

 

Sen slapp jag glasögon i många år för jag behövde dom inte, men nu så måste jag använda glasögon för annars så har jag svårt o läsa för bokstäverna flyter ihop o sen e de ganska så suddigt utan.

 

Nää, nu så ska jag göra mig iordning för natten känner mig ganska trött efter en tripp inne på Birsta, fast det enda possetiva med Birsta besöket är att jag träffade på min träningskompis Åsa   

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 


 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards