ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Cattis - 2 juni 2014 20:57

En knäpp och super kul film

 


 

 

Handling:

 

Dough Kinney (Michael Keaton) behöver ett mirakel. Som framgångsrik tjänsteman och en hängiven far och äkta man, har han alldeles för ont om tid för att kunna njuta av livet och kunna skämma bort sin vackra hustru (Andie MacDowell).

När det finns så lite tid och så mycket att göra finns det bara en utväg; kloning! Dough hittar en genexpert som gör inte bara en, utan tre kopior av honom. Då ska han väl hinna med allt, eller...? 
Om Doughs liv var komplicerat när han var ensam, så blir det nu tre gånger värre!

 


 

 

På återseende

 

 


 

Av Cattis - 2 juni 2014 20:45

En film som är både lite pinsam och väldans kul

 


 

Handling:

 

Tripp är 35 år gammal och bor fortfarande hemma, något som inte bekymrar honom det minsta. Han har ett eget rum, en mamma som tar hand om smutstvätten och fria måltider. Hans föräldrar är dock inte lika entusiastiska. I tio års tid har de hoppats på att Tripp ska hitta en tjej, flytta hemifrån och lära sig stå på egna ben. Nu har de gett upp hoppet och hyr i desperation drömtjejen Paula. Hon är intelligent, vacker och rolig och hennes uppdrag är att locka Tripp från hemmets trygga värld. Till en början går allt som på räls, men när Tripp inser att Paula är för bra för att vara sann, bestämmer han sig för att ta strid. En raffinerad kamp mellan de båda tar sin början...

 

 


 

 

 

På återseende

 

 

 


Av Cattis - 2 juni 2014 17:20

Idag har jag vare på Tallkotten, de va meningen att jag skulle ha vare med en tjej som oxå jobba på kyrkis idag för vi skulle ha fixat låder med pyssel så de bara skulle va att plocka fram lådan med det pyssel som var akuellt, men så bidde de inte idag för hon mezzade o sa att hon var sjuk....

 

Men på jobbet idag så var de ganska lugnt eller inte bara ganska utan det var lugnt vilket jag tyckte va riktigt skönt. Så vad har vi gjort idag då, jo vi har surrat o surrat o surrat en hel del o så var vi en sväng på bibban o lämna några böcker o låta om/nya böcker o sen så blev de mer surr på jobbet o sen så målade jag en teckning med regnbågens alla färger typ. När det var dags att gå hem så fick jag 2 promenadkompisar med mig närmare bestämt Jossan och hennes 4 benta promenadkompis Stifler, det var riktigt trevligt de o så fick jag hålla i kopplet o de va riktigt kul de för jag har inte promenarat så med hund sedan mammas älskade Bosse levde. 

 

 

Jo just de på lunchen idag så var jag ute på en glassdejt med en kompis som även ska pröva att bli min kontaktperson med. de ska bli superkul de tycker ja. Hon ska kontakta den person på kommun som har hand om kontaktpersoner och prata med henne om det hela, så det är ingenting som är klart ännu. Men iaf den tjej som vill bli min kontaktperson är en tjej som jag har jobbat med förut så jag känner henne o så vet ja att hon e lika galen som jag är och helt underbar som person, så jag tror detta kan bli toppen, så nu hoppas jag bara att tiden räcker till, till det hela för både hon o jag tränar i vanliga fall o sen har hon 5 barn o en man så klart hihi

 

 

 

 


En av mina 2 promenadkompisar idag. Kära Stifler

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards