ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Cattis - 25 juni 2013 11:40

Min älskade lillebror var jätte snäll och delade med sig av sin förkylning när han var uppe hos mig 20-23 Juni, så nu har både jag, gubben och så lilla Stephanie blivigt förkylda, syrran däremot har klarat sig än så länge peppar peppar.

 

Gubben var den som fick ta värsta smällen, han åkte på en rejäl förkylning så han ligger hemma helt deckad. Igår så var jag mest täpt i näsan och så hade ja ont i halsen, idag så är näsan värre men halsen mår bra igen.

 

Men nu har jag gjort min första nysning så nu e de bara io vänta på resten så e jag snart frisk igen.

 

Lilla Stephanie hon var visserligen förkyld innan men inatt så fick hon värre hosta som gjorde att hon hade jätte svårt att sova, så imorse så väckte hon även mig med sin hosta, som tur va kunde syrran lägga henne igen runt ½7 tiden så när min klocka ringde 06.58 så sov hon, o när jag hade klivit upp ur sängen så bäddade jag ner min älskade syster i min säng så hon kunde sova några timmar där.

 

 

Men iaf vi har haft de riktigt mysigt syrran, jag Danne och Stephanie vi har kollat på film och så har vi ätit godis ja eller snarare syrran o jag Stephanie fick russin för de tycker hon är godis.

 

O igår så grillade vi och friterade pomme till midda o så satt vi ute och käkade. Efter maten o de så gick vi upp till lekplatsen och gungade lite granna sen så lekte vi i sandlådan en syund sen gungade vi lite mera innan vi gick hem till gubben och kollade på film.

 

 

Idag så ska syrran och Stephanie komma upp till mitt jobb och hälsa på en stund innan vi ska på Birsta och köpa ett Våffeljärn.

 

 

Jag tycker att det är jätte mysigt att syrran och Stephanie är hos mig, och får rå om dom lite granna och känna på hur de är att vara mamma även om de inte är min dotter, men de e så mysigt även när Stephanie blir gnällig och har svårt att sitta still så är hon inte speciellt jobbig tycker ja, men kanske kommer jag att dra en suck av lättnad när dom åker hem och det bara är jag o katten igen hehe.

 

 

 

 

Nog om de nu =P

 

Nu på jobbet så har vi något som vi kallar för Sommarkotten och det är att vi har 2 veckor före och 2 veckor efter semester som vi bara hittar på en massa kul, alltså vi sitter inte inne och jobbar.

 

Igår så var vi ut på Alnön och hade det riktigt mysigt, så innan vi åkte ut dit så gjorde vi iordning en sallad och egen dressing, de blev riktigt mummsigt.

 

Tyvärr har ja inga bilder fän från igår då jag fick använda jobbets kamera för jag glömde ju både mobil och kamera hemma. Duktiga jag hehe.

 

 

Idag så struntade vi i fika på jobbet och gick ner på IB (Inbetween) och tog morronfika där nere istället, så då fikade några glass och dricka o en tog kladdkakepaj, sj så tog jag bara en dricka för jag var inte sugen på glass på morron. Innan vi fikade så spelade vi lite Boccia och det var riktigt kul de.

 

Imorron så blir jag hemma från jobbet, men att jag ska bara iväg en sväng på sjukhuset för jag ska göra avgjutning på tänderna igen för den 10/7 så ska dom plocka bort min trasiga framtand och då ska jag få en provisorisk protes så att jag inte behöver gå tandlös innan jag får den som ska sitta där i gluggen för resten av mitt liv =P

 

 

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

Kolla in min instagram så får ni se lite

 

lite bilder som kanske inte alltid hamnar

 

här i bloggen ;)

 

 


 



 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards