ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Cattis - 7 juni 2013 12:39

Idag sov ja till 10.40 vilket e ganska ovanligt när de gäller mig för jag brukar till 90% alltid vakna senast vid 10 snåret.

 

Men men de va skönt o sova så på den pungten tänker ja inte klaga men min rygg klagade på att ja hade sove för länge för den ville inte alls vara med.

Jag får typ alltid ont i svanken om ja har sove för länge och så tar de typ nån timme eller 2 innan de går till sig.

 

Men nog om de för jag ska inte klaga för det är toppen väder ute över 40°C ute i solen på baklongen, så när ryggen väl tillät mig så låg jag där ute på en dyna nån timme ca och inte nog med det jag e ju långledig med enda fram tills på måndag.

 

Nästa vecka blir en toppen vecka för det som händer är:

 

Måndag: Vanlig dag på jobbet

 

Tisdag: Halvdag + att jag ska in på Birsta och träffa min kontaktperson

 

Onsdag: Vanlig dag på jobbet men att det är min sista jobb dag på en vecka.

 

Torsdag. ca 5 timmars tågresa ner till Norrköping där mamma hämtar upp mig.

 

Fredag. Min älskade systers student + studentfest hemma hos mamma för min syster.

 

 

Resten av veckan så ska jag bara njuta o så kanske jag ska tatuera mig.

Och min tro, hopp & Kärlek får doc vänta ett tag till för jag tycker att ett minne av älskade Bosse bus (mammas hund) är viktigare.

Han fick 11½ år tillsammans med oss och han var en underbar hund dock var han inte mycket för att busa så men han älskade att jaga katter utomhus, han gjorde dom aldrig illa eller så utan han älskade att jaga upp dom i träd sen va de inge kul längre.

 

Under sina 11½år så blev han pappa till 10 valpar vi hade kvar en av dom men han var typ en adhd hund och vi hade inte rätta resurserna att kunna få honom lugn och så var han ju rädd för sin egen skugga typ hehe

 

King som Bosses son hette han har fått ett nytt namn och bor hos en hund psyckolog och nu vad jag vet så är han inte rädd för allt längre och mår toppen.

 

 

På hemresan från mamma har jag sällskap utav min yngsta bror Magnus som ska va hos mig hela sommaren. Håller vädret i sig och det fortsätter att vara varmt så ska han o jag och ev gubben fara upp till västanå fallet och fira midsommar (om inget oförutsätt händer)

 

På lördagen sen så kommer min älskade syster och hennes familj.

Men syrrans kille ska bara stanna en eller ett par dagar sen så ska han åka hem o sommarjobba.

 

Så i sommar nu så är det jag, brorsan, syrran + hennes dotter hemma hos mig i min 2:a så de kommer att vara fullt liv här så när sommaren e slut så kommer de att kännas jätte tomt och trist här, men efter ett tag så drar man väl en sock av lättnad för att man själv har gott ner i varv och kan njuta av lugnet.

 

 

 

 

 

Igår så kunde ja inte uppdatera bloggen för att ja fick nå skit i datorn så jag blev tvungen att ringa min storebror som hjälpte mig att fixa till allt.

Så nu ska min dator vara frisk igen om det inte är något som ja missat förståss, men de tror ja inte.

 

 

Men medans Avast (mitt virusprogram) höll på att virusscanna min dator så låg ja ute på balkongen och mezza lite med gubben.

och under den tiden så fixade ja fina märken under hakan bara för ja låg med hakan på kanten av dynan.

 

 

Jo en sak till att nu ska jag försöka att sluta äta så mkt godis eller snarare att jag ska inte köpa nån mer godispåse, dels för att jag tycker att ja äter för mkt godis igen o dels för att de inte är gott längre o ja de e för många fördelar. Men framför allt de e ju bättre att lägga ner godisbiten om man ska lyckas gå ner i vikt med men inte bara det utan miska på matintaget med, så ska jag väl ändå lyckas.

 

O så längtar ja tills Sommargympan börjar.

Den kör igång söndagen veckan efter midsommar o så några söndagar frammåt, har inte koll just nu på hur många söndagar de e men men.

 

 

 

Igår när jag låg på dynan så hade jag ingen huvudkudde där.

 


 

Märkena under hakar gör inte ont på någe vis, dom finns där men de e inte mer. 

 

 


 

 

Min syster (i studentmössan) och hennes bästa kompis Ellen

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

 

 

 

  


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards