ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Hemma hos mamma i Valdemarsvik

Av Cattis - 27 mars 2013 22:40

Hej hopp!

 

Nu har jag vare hos mamma sen igår.

Jag landade med tåget i Norrköping ca 14.15 och efter de så for vi iväg och hämtade mamma syster för vi skulle hjälpa henne o handla lite + att vi skulle handla lite själva.

 

 

Efter att vi hade lämnat av henne hemma hos sig så for vi iväg till min syster yster och hennes älskade dotter, syrrans kille var iväg på någon kurs eller va de nu va han va inte hemma iaf utan kom hema senare på kvällen.

 

Jag hade med mig min katt och han fick bekanta sig lite med syrrans katter, men de va inte så poppulärt utan de blev en massa spott o fräs o morr.

 

Men Sigge utforskade lite granna men bestämde sig tillslut att bosätta sig under syrrans säng.

 

Stephanie syrrans dotter tyckte att de va intressant med en ny kisse.

Men de bästa av allt var att hon var inte så blyg mot mig utan jag fick vädigt snabbt bekanta mig med henne igen.

 

syrrans dotter är 19 månader så hon kommer ju inte ihåg mig från gång till gång, men hon har ju sätt mig på bild men de e ju inte samma sak som när man träffar personen.

 

 

 

Men iaf vi fick ju middag hos syrran med, o efter de så blev de en massa surr eller surr va de ju nästan hela tiden men ändå, sen va de bara o åka hem och fixa iordning med sängkläder och bära upp mina väskor på Mankans rum....Jag får dela rum med honom nu under tiden som ja e hos mamma.

 

 

 

Men det värsta med att dela rum med honom är när han ska upp till skolan för han har säker 3-4 olika alarm på morronen för han har verkligen svårt o komma upp på morron, och då blir ju jag lite av en "mamma" som vill se till att han verkligen kommer upp efter alla dessa alarm.

 

men iaf när han väl komme upp ur sängen o iväg till bussen så kunde ja somna om så jag fick sova till 09.30

 

 

O så upp ur sängen o käka lite frukost, vid 11 så skjutsa pappa ut mig på mammas jobb för jag skulle göra ett litet studiebesök där och det var riktigt intressant faktiskt...nog för att hon pratar ganska mkt om de hon gör så va de ju ändå en upplevelse att få de det irl.

 

 

När vi kom hem sen vid 11.30 nån gång så satte jag mig lite vid datorn, o Marcus visade mig lite olika sidor på nätet där man kunde köpa lite udda saker.... O då e ju min bror punkare s¨å då kan ni ju tänka er vad han har för stil. Som tex har hans skinjacka fullt med nitar alltså hela jackan nästan e full av nitar och så ett stort tygmärke på ryggen.

 

 

Sen drog han iväg en sväng o när han kom hem så va de egentligen mening att  vi skulle ta en promenad bort till tandis när han skulle dit, men så bidde de inte för mamma kom på att hon skulle skjutsa honom dit istället så kunde mamma o jag dra på Rimi (nuvarande ICA Vammar) o handla till middagen.

 

 

Men så råkade ja ju hitta en låda full med filmer så då fick ja med mig 2 st hem. Lägger in bild på dom imorron.....

 

 

Men iaf så efter Rimi så drog vi o hämtade upp Marcus när han var klar hos Tandis..... o så hem o vända för att skjutsa grannen till Willys i Sörping (Söderköping) o så satt jag o mamma kvar i bilen medans hon o hennes dotter gick in o handlade, vi satt o väntade säker en halvtimme - timme men de gjorde ju inte så mkt för vi satt och lyssnade och sjöng med i musiken.... o vissa låtar krämade hon på så att folket som gick ut o in på Willys funderade lite granna och vissa skakade på huvudet...

Men inte för att vi brydda oss om de, vi hade ju kul.

 

 

När vi kom hem sen så släppte vi av dom hemma o sen åkte vi och parkerade bilden o sen hem och börja med maten..

 

O efter maten så satte vi oss i soffan för o kolla på någe program på teven men de va bara det att ja satt o halvsov istället för ja blev så jäkla trött..

 

 

Nu sitter ha här och har strax skrive klart detta inlägg---

Ska snart ta och krypa ner i sängen och sova fram till senast 10.15 för ja måste duscha innan jag ska iväg o träffa min kompis Stina vid kyrkogården.

 

Sen får vi se vad hon o jag ska hitte på för de har ja ingen aning om.   

 

 

 

Ne nu säjer jag GO NATT O SOV GOTT MINA KÄRA LÄSARE

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - Fredag 19 april 18:50

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er Med mig är det bare bra.     Det har visst gått en hel månad sen jag bloggade      Men jag kan lugna er mina kära läsare att det har inte hänt allt för mycket i mitt liv uta...

Av Cattis - Tisdag 19 mars 11:46

  Hallå alla mina kära läsare hoppas allt är bra med er, med mig är det bra men min tinitus i mitt vänstra öra har inte varit någe snäll med mig ett par nätter nu men i natt så var den värre än värst vilket har varit jätte jobbigt för den har ...

Av Cattis - Söndag 25 feb 13:22

    Hallå alla mina kära läsare Hoppas att allt är bra med er.   Med mig är de bare bra lite trött men de e ju typ standard       Igår så hade jag några vänner på besök som firade mig i efterskott, jag fyllde år på alla    dag men ...

Av Cattis - Tisdag 20 feb 10:23

  Hallå alla mina kära läsare Hoppas allt är bra med er.   Förtom att min rygg börjat bårka med mig så är de bare bra.     Har inte gjort något särskillt för att trigga ryggen, men ibland så behövs det inte mycket för att de ska bli ...

Av Cattis - Lördag 10 feb 12:55

  Hallå alla mina kära läsare Nu kommer här ett färskt litet inlägg      Hoppas att allt är bra med er Med mig är det toppen idag   Känner mig utvilad och piggelin idag      Har haft ett tag nu där min sömn har gått upp o ner och...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards