ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Cattis - 24 juni 2015 20:03

Jag har nu suttit kanske en timme och skrive ett blogginlägg o var precis klar med de och skulle publicera... tror ni inte sid helvetet krascha så jag måste sitta o skriva om allt bara för att jag inte hade en tanke på att kopiera det jag suttit och skrive.

 

Blir så less o förbannad rent ut sagt... vet inte om de e min förbannade dator eller om det är själva bloggplatsen som bråka med mig...

 

 

Men jag ska försöka få till mitt inlägg igen... men de lär säkert inte bli lika bra som de första tyvärr   

 

 

 

Men jag ska göra mitt bästa för o skriva ett nytt bra inlägg.   

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


På midsommar så var det en lugn dag för min o gubben, vi käkade sill o pära som typ mer än halva Sverige gjorde    sedan på kvällskvisten så gick vi ner till gubbens granna o surrade ett par timmar innan klockan blev så mkt att de var dags att gå lägga sig o sova.

 

 

I söndags så tog jag o gubben en skön cykeltur i det fina vädret, på hemvägen så stannade vi till vid vattnet nere i Fagervik och surrade säkert 1-2 timmar innan vi hjulade hem över igen.

 

 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Igår så var jag nere på kyrkan och jobbade, det blev en massa ogräsrensning i rabbaterna vid gravstenarna.

 

På ett ställe var ogräset lika högt som själva häcken så de va nästan svårt att se vad som var vad.

 

men fint blev de tillslut   

 

 


Såhär såg de ut på ett ställe där vi var och rensade, som ni ser så har vi ju komme en bit på vägen här   

 

Nu ska jag inte vara nere på kyrkan förrens på onsdag till veckan, o de känns ganska gött de för idag har jag träningsvärk i bena efter all ogräsrensning.

 

Jag är ju inte direkt van vid o rensa en massa ogräs o därför kan ja inte stå på knäna för länge utan att de blir jobbigt så de blev väll en sorts träning de att hoppa upp o ner på denna pall som du ser på bilden...   

 

 

Men något som är ännu skönare är att nästa torsdag går jag på SEMESTER, då ska jag åka ner till min älskade mamma o syskon.

 

Då ska dom få stå ut med lilla mig i minst 2 veckor haha    , men inte bara de min älskade syster, hennes jänta, storebrorsan o hans jänta kommer oxå till mamma då.

 

 

Storebrorsan o jag ska försöka prata ihop oss med våra småsyskon o se om vi inte kan få till ett nytt syskonkort, för nu är det 4 år sen sist vi tog ett o då var syrran höggravid med sin dotter.

 

O så prata vi om att låta småflickorna oxå få vara med på ett kort.. alltså så de blir ett kort med oss syskon + småflickorna ett kort med bara oss syskon o så ett kort med bara flickorna.

 

Men denna gång så tänkte vi leja mamma som fotograf med sin systemkamera.

 

 

 

Om jag ska vara ärlig så tror jag nästan detta inlägg blev något bättre än det första som försvann i cyberrymden    Så ibland är det inte till förgäves som man får göra om saker o ting.   

 

 

Det som oxå kommer o bli kul är att det är Karnetbåtfestival nu 3 - 4 Juli nere i Valdemarsvik, så har ni vägarna förbi så kika gärna in   

 

 


 

 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 


Image and video hosting by TinyPic

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards