ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Cattis - 16 juni 2015 13:55

I helgen så var det bokstavligt talat en blöt dag, för jag, Carro, Jens o Nathalie var på Himlabadet från ca kl. 14 till ca 19.00

 

Vi avslutade kvällen på relaxen först med en sittning i bastun och sen i bubbelpolen innan vi bestämde oss för o gå käka, mm innan vi sedan hamnade hemma hos Nathalie & Robert för lite surr o fest innan vi sedan hamnade på Allstar tills dom stängde kl 3 på morronen...

 

Efter stängning så gick vi fulla o glada bort till Max för lite mat o mer surr innan vi följdes åt en bit på vägen..

 

Jag följde med Carro & Jens till deras hotell o därifrån åkte jag sedan taxi hem så jag var inte hemma förrens vid 05.20 typ o kom isäng närmare kl. 6 på morronen..

 

 

Söndagen spenderades på hemma plan men jag hade ingen hubudvärk men däremot så var jag as trött för inte fick jag sova så länge heller för dels så bråkade min mage o des så tyckte min kropp att det var dags att kliva upp 13.00

 

 

 

Men såhär i efterhand det är inte alls ofta som jag är ute såhär o sen att få spendera en heldag tsm med goa vänner gör de hela värt   

 

 

 

Här är vi som var ut på Allstar i lördags   

Bilden är hämtad från mingla.nu



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


I går så var jag på min nya praktikplats och hälsade på och fixade arbetskläder o arbetsskor   

 

Jag ska började på Vaktmästerit, så jag ska få hjälpa tjejerna och snygga till i trädgården och gravarna.

 

Det är inte första gången som jag har praktik på en kyrkogård eller kyrka för den delen..

 

För när jag gick i gymnasiet så hade jag som kanske sagt tidigare, mkt praktik på S:T Laurenti kyrkogård och så var jag ett tag på Valdemarsviks kyrka med vaktmästaren där och det bästa minne jag har från den tiden är att jag fick följa med upp i klocktornet och veva upp klockan...

 

Det måste man göra en gång i veckan, för dom har kvar eller åtminstånne hade det gamla från den tiden klocktornet o de byggdes.. då när man var tvungen att veva upp klockan.

 

Det är svårt att förklara hur jag menar o tyvärr så hittar ja ingen info om det heller när jag googlar på Valdemarsviks kyrka....

 

 

Men iaf här här är bilder på mina snygga arbetskläder

 


 

     

 

Jag vet att bilderna är suddiga men just nu skiter jag i de för de e ju ändå arbetskläder o efter ett tag så kommer dom inte o se speciellt snygga ut ändå   

 

 

 

Måste även visa bilden på den fina duva som jag såg i våran kopp som vi lägger använda tepåsar...

detta såg jag när jag tömde koppen på tepåsarna o annat skräp   

 


 

 

 

Ha de gött mina kära läsare

 

På återseende

 


Image and video hosting by TinyPic

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards