ninjafisken en blogg om mitt liv och min vardag

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Cattis - 6 mars 2015 12:28



Handling:

 

Midsommarhelg i Sandhamn. Ett hav av vita båtar fyller hamnen och festande ungdomar har tagit över bryggorna. I myllret vacklar en ung flicka fram. Ingen hör hennes rop på hjälp när hon kollapsar i sanden vid strandpromenaden.

 

När polisen tar hand om flickan är hon svårt chockad och omtöcknad. Vad har hon råkat ut för?

 

Nora Linde ska för första gången fira midsommar med sin nya kärlek Jonas. Firandet kommer av sig när Jonas tonårsdotter Wilma inte kommer hem på natten. När de ringer på hennes mobil är det ingen som svarar. Wilma är spårlöst försvunnen.

 

Tidigt nästa morgon hittas en död kropp på stranden i Skärkarlshamn. Noras barndomsvän, kriminalinspektör Thomas Andreasson, kallas till Sandhamn. Samtidigt fortsätter Jonas och Noras desperata sökande efter Wilma.

 

Under utredningens gång inser Thomas hur subjektiv sanningen är. Alla inblandade har sin egen version av nattens händelser. Vem är offer och vem är mördare i midsommarnatten?

 

I stundens hetta är den femte boken om Thomas Andreasson och Nora Linde.

 

 

 

Mitt omdömme:

 

Jag ger boken 3,5 av 5 möjliga

 

För mig var boken inte riktigt en nagelbitare som fångade mitt fulla intresse men den var aldrig dålig på något sätt utan spännande på så sätt att man vill ju veta vad som händer men den lämnar ändå några frågetecken.

 

 

 

Ha de gött

 

På återseende

 

 

  

Image and video hosting by TinyPic

Av Cattis - 6 mars 2015 11:50

En riktig klassiker om du frågar mig   

 

 

 

Handling:

 

Möt Wally och Dave. De är så olika som två vänner kan vara. Wally (Richard Pryor) är grov, provocerande och blind. Dave (Gene Wilder) är lugn, hövlig och döv. Var för sig är de vandrande katastrofer. Men tillsammans...är de ännu värre.

När ett mord begås mitt framför näsan på dem, är Wally och Dave de enda vittnena. Problemet är bara, att Wally inte såg det, och Dave hörde det inte, så plötsligt är det dem som blivit efterlysta för mordet.

När de blir efterlysta av polisen och jagade av de riktiga mördarna, den tjeckiska och beräknade Eve (Joan Severance) och hennes fanatiske handlangare (Kevin Spacey), beslutar Wally och Dave sig för att ta saken i egna händer. Följ med på en otroligt rolig och galen jakt!

 

 

 


Skådespelare:  Gene WilderRichard PryorKevin SpaceyJoan Severance      

 

Speltid:1t38 min  Releasedatum:2000-11-01 Genre: Komedi

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

Snäll blogg


Ovido - Quiz & Flashcards